2016-08-16, 07:43
Bannlyst
"m_arco_michel_Free min fucking broder J"
"m_arco_michel_#freeaskar

https://www.instagram.com/p/BJJN-kQhlYq/?taken-by=hooliganstv
Citera
2016-08-16, 07:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
som jag skrev ganska tidigt igår, det handlar om spelskulder.

Keita har lite problem med några syrianer.
För att kompensera detta skulle resultatet i matchen fixas.
Keita lever inte upp till det, då blev det en sån här markering mot honom.
Han har ett pris på sitt huvud nu och kommer inte göra en enda elitmatch till inom fotboll
Verkar ju sjukt dumt att göra den markeringen på det här sättet, ett litet diskret besök i hemmet med en pistol mot tinningen är nog bättre.
Keita behöver ju inte vara inblandad alls.

Någon som såg någon annan spelare som betedde sig märkligt? Tycker Keita var rätt bra och Jonas gjorde för en gångs skulle en ok match.
Citera
2016-08-16, 07:50
Medlem
Jag är rätt övertygad om att Keita inte är inblandad. Det är en genuin reaktion i slutet av matchen. Möjligen att han ser att killen inte har någon kniv på sig och vet att han kan tjäna två poäng åt sitt lag (3-0 vinst på w.o.), därav stannar upp och låter sig bli attackerad. Men föga troligt.

Jag tror på en ensam gärningsman som satsat en månadslön på Östersund och inser att han kommer förlora pengarna när matchen tickar upp mot 90.
Citera
2016-08-16, 07:50
Bannlyst
Kul med 160000 tusen med sviktande moral och rättsuppfattning som vi övriga svenskar .-De har inte här att göra utvisa.
Citera
2016-08-16, 08:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Jag är rätt övertygad om att Keita inte är inblandad. Det är en genuin reaktion i slutet av matchen. Möjligen att han ser att killen inte har någon kniv på sig och vet att han kan tjäna två poäng åt sitt lag (3-0 vinst på w.o.), därav stannar upp och låter sig bli attackerad. Men föga troligt.

Jag tror på en ensam gärningsman som satsat en månadslön på Östersund och inser att han kommer förlora pengarna när matchen tickar upp mot 90.

Inblandad och inblandad. Om målvakten är hotad eller pressad att förlora, och "väljer" att inte göra det så kan det väl ses som inblandning - men så som brottsoffer, och det finns då ingen anledning att lasta honom för något.

Kanske inte så sannolikt att det är så förvisso, men jag skulle kunna tänka mig att det har med spel att göra på ett eller annat sätt. Behöver för den sakens skull inte vara något fuffens. GM kanske var frustrerad för att han insåg att den oavgjorda matchen skulle innebära att han förlorade massa pengar.
Citera
2016-08-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
1. Varför plocka Keita framför alla kameror? Uppenbarligen inget emot honom, om det inte är så att Keita blivit mutad.

2. Omsätter man stora pengar är det bättre med toppmöten, men säkerheten är bättre så svårare att storma en sådan match kanske

3. Varför vänta till minut 92?

4. En person från Södertälje, som tydligen inte tillhör varken JSödra eller ÖFK. Samt att han avslutar med att bombhota för att vara säker på att matchen inte återupptas.
  1. Det handlar om att stoppa en match. Att få tillbaks spelad insats, då spelar det ingen roll om det är 5 eller 5000 vittnen.
  2. Jag tror att det är 100% att kunna stoppa en lågsäkerhetsmatch som JS - ÖFK. Att stoppa DIF - X eller AIK - X är nog mycket svårt. Helt annan säkerhet.
  3. Man väntar till minut 90 för att man vill ge Östersund en chans att vinna matchen. I minut 90 får ligisten order om att storma planen för att avbryta matchen.
  4. Min teori är att han fick 20 000 - 50 000 betalt för att avbryta matchen på det här sättet. Order kom nog via SMS.
Citera
2016-08-16, 08:07
Medlem
Min gissning.
GM har en fet skuld till fel personer.
I utbyte mot att skulden skrivs av så får han i uppgift att göra detta vid ev kryss då de förmodligen satt en fet peng på 1a och 2a.

GM blir av med skulden för att nu istället bli skuldsatt till lite trevligare personer.

Men detta är som sagt en ren gissning.
Citera
2016-08-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Angående oddsrörelserna under matchen så ploppade det med jämna mellanrum upp liveoddsen för svenska spel. I början såg det väl rätt lika ut, men i samma stund som ÖFK gjorde sitt mål sjönk deras odds till 1,45 tror jag det var, men JSÖD sköt i höjden till 14 och oavgjort nånting på 4,50. Både jag och frugan reagerade på detta. Innan kvitteringen var ÖFKs odds nere på 1,38 och JSÖD på 18. Jag sa till frugan att det är ju för fan 20 minuter kvar. Sätter man en hundring på Jönköping vinner du ju 1.800:- vid Jönköpingsseger och detta bara genom att riskera torska en hundring.

Med andra ord: Det spelades JÄVLIGT mycket pengar på ÖFK seger. Efter kvitteringen visades inga fler odds. Jag skulle råda de ansvariga på svenska spel att kolla upp vilka konton som satsade, men de är väl förstås bara kopplade till någon bulvan...

De liveoddsen är helt normala. 1-0 ledning i fotboll innebär att oddset går från 2.7 till 1.55 direkt. När tiden sedan rinner bort rör sig oddset från 1.55 mot 1.01.
Citera
2016-08-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
"m_arco_michel_Free min fucking broder J"
"m_arco_michel_#freeaskar

https://www.instagram.com/p/BJJN-kQhlYq/?taken-by=hooliganstv
då har vi ett namn!
Citera
2016-08-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeider1
varför skall en matchfixare anfalla en allsvensk målvakt hade varit lättare med en Division 1-7 målvakt.

Du kan spela 100 gånger mer pengar på en allsvensk match kontra en div 1 match. Det är anledningen.
Citera
2016-08-16, 08:26
Medlem
Tror ni ordningsvakten får livstid för att han hoppade så hårt på honom?
Citera
2016-08-16, 08:28
Medlem
Hos Råslätts SK har det misstänkts matchfixning. Dom spelar sina hemmamatcher ett stenkast från Stadsparksvallen.
Kopplingar, kontakter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in