Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-15, 06:52
Bannlyst
Igår var det en intervju med Trumps vicepresidentkandidat Mike Pence, av Chris Wallace på FoxNews.https://www.youtube.com/watch?v=uAokvqEx1-w

Första frågan i intervjun handlar om Clinton Foundation.

Chris Wallace: Tror du att Hillary var involverad i en Pay and Play, där stora donationer hamnade i Clinton Foundation?

Mike Pence: Det ser så ut mer och mer för varje dag. De nya e-post meddelandena som har publicerats de senaste veckorna verkar visa att det finns ett samband mellan tjänster och stora donationer från utlänningar till Clinton Foundation. Det amerikanska folket har rätt att veta. Folk är trötta på Pay and Play politiken som förs i Washington D:C. Jag lovar att när jag och Trump kommer till Washington så ska vi få ett slut på det.

Chris Wallace:Har du bevis för att hon faktiskt har gjort gentjänster som tack för dessa donationer?

Mike Pence:Officiella tjänstemän på FBI, har vi fått reda på denna vecka, vill få till stånd en utredning. Obamas justitiedepartement försvårar arbetet. Det är starka anklagelser. Nu har vi bevis, skriftligen, i och med e-post meddelanden som visar ett samband mellan utländska donationer och Clinton Foundation.

Chris Wallace:Men har hon agerat p.g.a. dessa donationer?

Mike Pence:Vi behöver få reda på det, amerikanska folket är trötta på det här. Det är en av anledningarna till att amerikanska folket är så trött på Hillary Clinton, och varför vi behöver välja Trump.

Fråga två tar upp förra veckans kontrovers, om uttalandet från Trump om Clinton och Obama och ISIS.

Chris Wallace: Donald Trump har attackerat Clinton och Obama, sagt att de var de mest värdefulla spelarna för ISIS. Nu säger Trump att han var sarkastisk. Vad är det som gäller Guvernören?

Mike Pence: Jag tror att han var väldigt seriös. Han gjorde ett klart uttalande, att det inte råder något tvivel om att president Barack Obama och Hillary Clintons felaktiga politik i Mellanöstern skapade ett maktvakuum inuti Irak, varpå ISIS kunde uppstå. Det råder inget snack om saken.

Chris Wallace: Varför sa han att han var sarkastisk?

Mike Pence: Han gjorde ett viktigt uttalande. Trump har ett sätt att tala som fångar folks uppmärksamhet. Han drog uppmärksamheten till ett väldigt viktigt ämne. Det fanns en tid när den amerikanska presidenten visste vem som hade ansvar i Vita huset. Ansvaret för den felaktiga Mellanöstern politiken som skapat den miljö där ISIS har uppstått ligger hos Obama och Clinton. Det amerikanska folket känner till det.

Chris Wallace: Det är en helt legitim punkt att ta upp. Men det är inte vad Trump sade. Han sade att Clinton och Obama var de mest värdefulla spelarna hos ISIS. Att de var medskapare av ISIS. Efter det sade han att han bara var sarkastisk. Precis som han sade att han vara sarkastisk när han sade att han ville bjuda in Ryssland för att få dem att släppa e-post meddelanden som tillhör Clinton. Börjar inte den här sarkastiska ursäkten bli rätt gammal.

Mike Pence: Jag tycker inte det. Trump tog sig igenom ett väldigt hårt primärval mot en massa konkurrenter för att han talade klarspråk, som en vanlig amerikan istället för en politiker. Klarspråk är vad folk förväntar sig i det här valet. Än viktigare är att de kommer få en president som talar om exakt för dem vad han tycker och tänker.

Några av de andra frågor som ställs i intervjun från Wallace till Pence är:
-När du hör honom gå efter en Goldstar familj,eller vägrar stötta Paul Ryan, eller inte kunna garantera att försvara våra NATO-allierade, skakar du någonsin på huvudet?
-Är det du som städar upp efter Trump? Efter det att Trump har gjort ett uttalande.
-Trump har utestängt viss press. Har du talat med honom om det?
Senast redigerad av pent-house 2016-08-15 kl. 07:03.
2016-08-15, 07:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag håller med att om det ser ut som en landslide dvs att hoppet mer eller mindre är ute om en månad eller två, så kan Trump mycket väl hoppa av. För en utpräglad narcissist som Trump så är det värsta som kan hända att han förödmjukas offentligt.

Hans bisarra hatattacker på media som han verkar ha som huvudspår nu kan vara ett sätt att bädda för detta dvs ett kommande avhopp:

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/08/14/donald-trump-blames-the-media-for-his-own-failure-to-run-a-general-election-campaign/?tid=pm_politics_pop_b

Men jag tror också att det i sådan fall lika gärna kan ha att göra med hans personlighet, dvs om han hoppar av så har han med sitt sätt att resonera inte "förlorat" - eftersom hela systemet, myndigheter, media, ja själva valet, är "riggade".
Det tror jag också är fallet. Det är inte alls bra att hans gnällande om media ökar. Vi alla ogillar MSM men Trumps följare är ofta av det tokigare slaget. Alla Trump hetsar mot är som när Hitler hetsade mot judar.

Nu är för övrigt Trumps dotter ute på semester med Putins flickvän. Bara en sådan sak. Hur troligt är det om Putin och Trump inte har närmare kontakt och har haft det en längre tid... detta sker samtidigt som nya avslöjanden om den skumma olagliga finansieringen av Trumps kampanj kommit fram.

Citat:
On the same day that one major news outlet uncovered millions of dollars of illegal cash payments flowing from a puppet of Russian President Vladimir Putin to the campaign manager of Donald Trump, another major news outlet discovered that Trump’s daughter Ivanka is currently on vacation with Putin’s girlfriend. The combination of scandals has made for an explosive fallout in the hours since the news broke.
http://www.dailynewsbin.com/news/amid-russian-payoff-scandal-donald-trumps-daughter-goes-on-vacation-with-putins-girlfriend/25663/
2016-08-15, 07:36
Medlem
baggebo1s avatar
Verkar som Trump tagit åt sig av min kritik om sarkasm-tweeten*. Den gamle Trump är tillbaka med en fantastisk rad positiva meddelanden!
Citat:
Certain Republicans who have lost to me would rather save face by fighting me than see the U.S.Supreme Court get proper appointments. Sad!
Citat:
"Stay on message" is the chant. I always do - trade, jobs, military, vets, 2nd A, repeal Ocare, borders, etc - but media misrepresents!
Citat:
I have always been the same person-remain true to self.The media wants me to change but it would be very dishonest to supporters to do so!
Citat:
It is not "freedom of the press" when newspapers and others are allowed to say and write whatever they want even if it is completely false!
Citat:
I am not only fighting Crooked Hillary, I am fighting the dishonest and corrupt media and her government protection process. People get it!
Citat:
The failing @nytimes, which never spoke to me, keeps saying that I am saying to advisers that I will change. False, I am who I am-never said
Ska Trump vinna är det genom att fortsätta så här. Alltid attackera fienden, alltid vara sig själv. USA och världen längtar efter Trump. Dessutom är poängen om pressfrihet viktig. Hoppas Trump filar på lagar som kan reglera skadliga medialögner.

*
Senast redigerad av baggebo1 2016-08-15 kl. 07:48.
2016-08-15, 08:51
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det tror jag också är fallet. Det är inte alls bra att hans gnällande om media ökar. Vi alla ogillar MSM men Trumps följare är ofta av det tokigare slaget. Alla Trump hetsar mot är som när Hitler hetsade mot judar.

Nu är för övrigt Trumps dotter ute på semester med Putins flickvän. Bara en sådan sak. Hur troligt är det om Putin och Trump inte har närmare kontakt och har haft det en längre tid... detta sker samtidigt som nya avslöjanden om den skumma olagliga finansieringen av Trumps kampanj kommit fram.

http://www.dailynewsbin.com/news/amid-russian-payoff-scandal-donald-trumps-daughter-goes-on-vacation-with-putins-girlfriend/25663/

Rök och speglar, rök och speglar. Jag uppskattar dina inlägg i Ukrainatråden, men här min vän, är du nog på fel sida av historien.

I vilket fall som helst, så är Donald Trump i allra högst grad immun mot sådana här smutskastningskampanjer. Tror nog att SmokeyNegroni delar min uppfattning om att den enda skandalen som faktiskt skulle rå på honom, är ifall han skulle bevisas vara skyldig till ett allvarligt våldsbrott eller dylikt.

Vi som följer Scott Adams ser detta val, och framförallt Trumps agerande, ur ett helt annant perspektiv än ni som följer rubriktörstande slaskmedia
2016-08-15, 09:31
Medlem
baggebo1s avatar
(((Media))) försöker rädda den misslyckade rådgivaren Manaforts ära genom att hitta på massa kopplingar till Putin:
Citat:
Donald Trumps kampanjchef Paul Manafort har fått 12,7 miljoner dollar, omkring 110 miljoner kronor, för att gå den ryska regeringens ärenden i Ukraina, enligt New York Times. Avslöjandet väcker nya frågor om Trump-kampanjens kopplingar till Ryssland.
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trumps-kampanjchef-fick-13-miljoner-dollar-fran-ukraina/

De vet att Manafort och hans kamp för att förändra Trump är nödvändig för en Clintonvinst och vill få Trumpsupportrar att acceptera honom.
2016-08-15, 09:35
Medlem
fredrikdenstores avatar
Skräcksiffror för Trump i ny mätning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23343241.ab
2016-08-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att Trump kommer få mindre afro-amerikanska röster än vad REP brukar få. Det har mycket med att Trump är inte svart och har inte BLM på sin sida.

Clinton däremot framstår som mycket mer svartvänlig igenom att hon lovar mer jobb än vad Trump gör. Om Trump lovar 20 miljoner jobb, så lovar Clinton 200 miljoner nya jobb.

Svarta känner sig mycket mer säkrare på Clintons sida än Trumps sida. Trump strävar efter hårdare lagar och regler för att få ordning på samhället. Clinton gör inte det, och dessutom lovar hon mer social välfärd.

Trump vill sänka skatter.
Clinton vill höja skatter, även för vanligt folk.

Därför kommer Trump få väldigt få svarta röster. De svarta som röstar Trump är troligvis väldigt kristna av sig.
Ja social välfärd och stabilare samhällen går ju hand i hand. Det är nog därför Trump, som ju indirekt vill försvaga både USA och västvärlden, inte kommer att vinna valet. Folk är inte dumma och sväljer allt han rapar ur sig. Visst KKK och diverse andra kriminella organisationer gråter säkert om Clinton vinner. Men vadå, ingen bryr sig ändå om dessa misslyckade förlorare i en värld full av globala innovatörer. Trump tillhör dåtiden och gamla mossiga ideal utan dagens verklighet i focus.
2016-08-15, 10:27
Medlem
Verkar av all pollsen att Hillary antingen måste begå incest, vara medlemav KKK , ha ett förhållande med Putin för eller rånat en bank att det skall gå åt pipsvängen för demokraterna. Segervittring för Clinton, javisst. Trump förlorar i stat efter stat även om han än leder i en del "republikanska" stater. Varumärket Trump på fallrepet .
2016-08-15, 10:31
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Skräcksiffror för Trump i ny mätning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23343241.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar av all pollsen att Hillary antingen måste begå incest, vara medlemav KKK , ha ett förhållande med Putin för eller rånat en bank att det skall gå åt pipsvängen för demokraterna. Segervittring för Clinton, javisst. Trump förlorar i stat efter stat även om han än leder i en del "republikanska" stater. Varumärket Trump på fallrepet .

Trump kommer fullständigt mosa Clinton i debatterna som kommer
2016-08-15, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Du är medveten om att pollsen går upp och ner? Sedan 2015 har det varit som en berg & dalbana. Jag har sagt hela tiden att det kommer se ut så. Samma folk som skrattade åt Trump i början av hans kandidatur säger att nu är det kört för Trump. Hur kommer det sig att ni konsekvent haft fel ända från början i era analyser? Jag ser fram emot era utbrott efter att Trump decimerat Hitlary i debatterna. Jag ska köpa ett stort badkar så jag kan bada i era tårar.
2016-08-15, 10:37
Medlem
JoeBidens avatar
Kan ju även tilläggas att jag verkligen tror på att Trump ska vinna. Jag tror på det så mycket så att jag satsat c.a. 5000 på Betfair.

Ni andra som lovprisar Clinton och fullständigt dissar Trump. Ni som är 100% säkra på att han kommer förlora.

Pitcha in lite pengar på motståndaren vetja om ni är så säkra, får vi se sen vem som har rätt...
2016-08-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Du är medveten om att pollsen går upp och ner? Sedan 2015 har det varit som en berg & dalbana. Jag har sagt hela tiden att det kommer se ut så. Samma folk som skrattade åt Trump i början av hans kandidatur säger att nu är det kört för Trump. Hur kommer det sig att ni konsekvent haft fel ända från början i era analyser? Jag ser fram emot era utbrott efter att Trump decimerat Hitlary i debatterna. Jag ska köpa ett stort badkar så jag kan bada i era tårar.

Men snälla du, det hela går väl inte ut på att mosa Clinton! Skärpning. Det är en president som ska väljas och vad han ska föra för politik är väl mer intressant. Har du ens någon uppfattning om det? Vad upplever du att han står för?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in