Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-14, 05:24
Medlem
Rickuzs avatar
Bland svensk medias dagliga "skräckrubriker" om Donald Trump, såg jag idag något om att "Trumps rådgivare inte kan kontrollera honom."

Att det inte går att kontrollera honom bör väl vara ett gott tecken, och ge honom ännu fler röster? Jag menar, vem vill ha en president som är styrd av andra och hänger i trådar som en marionettdocka?

När jag röstar på en politiker så vill jag ju ge politiskt inflytande till just den personen jag röstar på. Inte massa annat folk som sitter backstage, och kanske har intressen som inte alls stämmer med vad jag röstat på.
Senast redigerad av Rickuz 2016-08-14 kl. 05:30.
2016-08-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Bland svensk medias dagliga "skräckrubriker" om Donald Trump, såg jag idag något om att "Trumps rådgivare inte kan kontrollera honom."

Att det inte går att kontrollera honom bör väl vara ett gott tecken, och ge honom ännu fler röster? Jag menar, vem vill ha en president som är styrd av andra och hänger i trådar som en marionettdocka?

När jag röstar på en politiker så vill jag ju ge politiskt inflytande till just den personen jag röstar på. Inte massa annat folk som sitter backstage, och kanske har intressen som inte alls stämmer med vad jag röstat på.

Hitler lyssnade inte heller på sina rådgivare. Det borde han kanske ha gjort?
2016-08-14, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Så han ångade på inatt! tyckte han var lite loj igår i PA men nu var har igång igen, sån energi.

han säger nu mer och oftare rent ut att gå och proteströsta, att vara republikan eller demokrat det kvittar!

naturligtvis flörtar han med Bernies väljare o alla missnöjda, det gäller att plocka upp några miljoner soffliggare, då har han changsen!
Första rallyt jag inte sett LIVE på två månader. Så jag ser det nu.
Ja jävlar vilken energi. Som du säger var Trump lite låg i PA. Men back on track for sure i detta rally.
High Energy crowd dessutom!

https://www.youtube.com/watch?v=wV4FW6cKm08
2016-08-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Hitler lyssnade inte heller på sina rådgivare. Det borde han kanske ha gjort?

Suck, ett nöt till som bekräftar godwins lag. Riktigt snabbt med.

Dessutom fel. Hitler hade gott om rådgivare som förvärrade saker och ting. Alfred Rosenberg tex.

*edit
Mer on topic.
Det är inte bra om det bara är en kontrollerad nickedocka längst fram. Det är personen längst fram som folk röstar på. Om det är nån annan som styr, så är demokratin sastt ur spel.
Klart det är Trump som ska bestämma. Lyssna på rådgivare visst, kontrolleras av dem absolut inte.
2016-08-14, 09:12
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Uppenbar logik!
Neoconvänstern koncentrerar all sin propaganda mot hans 50:nde skattedeklaration.
Sen släpper han den och det var inget. $100 million bortkastade i innehållslösa attackads.
(Det enda bra med det är att det är islamistiska bögmöärdande tyranner som betalat för det hela med sina mutor).

Dvs hittepå av dig. Du har ingen källa, bara dina önskedrömmar.
2016-08-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Suck, ett nöt till som bekräftar godwins lag. Riktigt snabbt med.

Dessutom fel. Hitler hade gott om rådgivare som förvärrade saker och ting. Alfred Rosenberg tex.

Vissa människor anser att de är experter på samtliga områden, att jag valde Hitler har givetvis att göra med att han är det mest lysande exemplet på en sådan människa. Jag brukar inte dra paralleller till Hitler, men i just detta fall var det befogat. I krigsföringen borde han ha lyssnat på sina generaler.

Trump bör givetvis lyssna på sina rådgivare när det handlar om områden han inte behärskar.
2016-08-14, 09:39
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Trump bör givetvis lyssna på sina rådgivare när det handlar om områden han inte behärskar.
Vad skulle det vara för "område" och vem inbillar du dig behärskar det "området" bättre än vad Trump gör helt enkelt genom att använda sin hjärna? Ivanka kanske:
"- Daddy, du har förstört mitt varumärke i Mexiko!"
Med trettio år mer erfarenhet kan hon bli skarp som president, första intrycket på en skärm säger mig det.

Politik består bara av människor, det här är inte raketvetenskap. Putin är t.ex. ett jävla klantarsel och kommer att sopas mattan med. Han är framgångsrik bara för att alla andra politiker är ännu mer korkade och omotiverade. Har ingen chans mot Trump. Knockout, boom.

Intelligens är underbar. Dynamiskt tillämpbar på alla slags situationer. Som att erövra Republikanerna och vinna förnedrande överlägset över världens mest erfarna politiker. Hillary ville bli president, hahaha, hon kommer att bli fängelsekund istället. Tusentals skanderar varje dag "Lock her up". Det skulle inte ha hänt utan Trump. Just för att Donald inte lyssnade på några råd utan tänkte själv. Det är en falsk trygghet att trooo att någon annan vet bättre och att allt blir bra bara man gör som andra säger. Det är bäbisens blinda och nödvändiga tillit till sina föräldrar. Men sen växer man upp och tar själv ansvar för att åstadkomma resultat.

Ingen vet bättre än en själv. En skrämmande insikt, men så är det. En del problem har inga lösningar. Finns inget facit att fuskläsa ur när det gäller politik och affärer.
Senast redigerad av Fri 2016-08-14 kl. 09:55.
2016-08-14, 10:16
Medlem
Att Trumpen tar in sina familjemedlemmar i kampanjen före seriösa kunniga kampanjledare visar nog mer på att han inte tar valkampanjen riktigt på allvar och att vet att det i stort sett är kört. Virrig och oförutsägbar är nog bara förnamnet när det gäller Trump, och det enligt källor inom hans en administration. Bara /det visar ju på hur erbarmelig usel president USA skulle få om Trump med klan skulle få föra sin destruktiva politik and make USA weak again. Bara att hoppas Trump får allt fler dåliga dagar och det blir allt tätare mellan hans ogenomtänkta uttalanden och komiska framträdanden.
2016-08-14, 10:40
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att Trumpen tar in sina familjemedlemmar i kampanjen före seriösa kunniga kampanjledare visar nog mer på att han inte tar valkampanjen riktigt på allvar och att vet att det i stort sett är kört. Virrig och oförutsägbar är nog bara förnamnet när det gäller Trump, och det enligt källor inom hans en administration. Bara /det visar ju på hur erbarmelig usel president USA skulle få om Trump med klan skulle få föra sin destruktiva politik and make USA weak again. Bara att hoppas Trump får allt fler dåliga dagar och det blir allt tätare mellan hans ogenomtänkta uttalanden och komiska framträdanden.

Paul Manafort som är ordförande över hans kampanj är väl hyfsat kvalificerad med tanke på att han varit kampanjchef för Fords, Reagans och Bush Sr. kampanjer. Att Trump väljer att inkludera sin familj är väl främst för att tilltala befolkningen genom att göra hans kampanj familjär och gemytlig.
2016-08-14, 10:57
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Denna länk går till alla som sökt att vara President för Amerikas Förenta Stater och publicerat deras deklarationer (utom Donald), ni kan också se mänga av kandidaterna i senaste Republikanska striden.. http://www.taxhistory.org/www/website.nsf/web/presidentialtaxreturns
#WhatIsHeHiding

Trumps supporters tycker att det är helt ok att han inte visar upp sina skattepapper offentligt: "han gör som han vill". Varför tror dom då att han inte gör det? Jo av samma anledning som vi övriga dvs att det är ljusskygga uppgifter, lögner han vill dölja, information som skulle påverka honom negativt. Då är det tydligen helt i sin ordning att vara "regelbrytare" men det gäller inte för Clinton. Hon måste hålla sig till alla regler till punkt och pricka. Dubbelmoral.

Inte mycket till självkritik inom supporterskaran. Precis det som Mr Trump själv är väldigt dålig på. Han ska fixa alla Amerikas problem, no problem, men han kan inte ens fixa fram sina skattepapper. Clintons anhängare gick hårt åt Clinton när den privata email boxen uppdagades. Det var inte olagligt men det var onödigt. Hon fick stå till svars för det.
#WhatIsHeHiding #SHOWMEYOURMONEY
2016-08-14, 11:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att Trumpen tar in sina familjemedlemmar i kampanjen före seriösa kunniga kampanjledare visar nog mer på att han inte tar valkampanjen riktigt på allvar och att vet att det i stort sett är kört.
Låt se nu. Hade inte Crooked "Lock'er up" Hillary en familjemedlem som tog in henne i politiken? En man som gifte sig med henne men som inte älskade henne utan levde otrogen. Känner du till vem det var?
Du verkar lida av akut stresspanikångest av rädsla för Trump och folket och ljuger så att du tror dig själv och skiter bokstavligen i din egen logik och dina egna argument. Du hittar bara på vad som helst som du tycker låter dåligt för Trump. Hur funkar det tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Paul Manafort som är ordförande över hans kampanj är väl hyfsat kvalificerad med tanke på att han varit kampanjchef för Fords, Reagans och Bush Sr. kampanjer. Att Trump väljer att inkludera sin familj är väl främst för att tilltala befolkningen genom att göra hans kampanj familjär och gemytlig.
Nja, han var "rådgivare" till Gerald Ford. Det var ju för 40 år sedan, Paul Manafort var tjugoåring. Men han är en gun for hire. Det är professionellt.
Senast redigerad av Fri 2016-08-14 kl. 11:28.
2016-08-14, 11:23
Medlem
Nightsorrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Trumps supporters tycker att det är helt ok att han inte visar upp sina skattepapper offentligt: "han gör som han vill". Varför tror dom då att han inte gör det? Jo av samma anledning som vi övriga dvs att det är ljusskygga uppgifter, lögner han vill dölja, information som skulle påverka honom negativt. Då är det tydligen helt i sin ordning att vara "regelbrytare" men det gäller inte för Clinton. Hon måste hålla sig till alla regler till punkt och pricka. Dubbelmoral.

Inte mycket till självkritik inom supporterskaran. Precis det som Mr Trump själv är väldigt dålig på. Han ska fixa alla Amerikas problem, no problem, men han kan inte ens fixa fram sina skattepapper. Clintons anhängare gick hårt åt Clinton när den privata email boxen uppdagades. Det var inte olagligt men det var onödigt. Hon fick stå till svars för det.
#WhatIsHeHiding #SHOWMEYOURMONEY

Anledning till att han inte vill visa sina skattepapper är tvådelad.

För det första pågår det just nu en revision av hans skattepapper, för den 10:e gången i rad eller något. Det finns inte någon kunnig inom ekonomi, framförallt skatt, som skulle rekommendera att redovisa sina skattepapper under en revision.

För det andra, och förmodligen tyngre vägande, är att hans skattepapper är för avancerade för gemene man att förstå. Hade han redovisat dom så gissar jag att det hade visat en väldigt låg inkomst. Och då hade journalister gått bananas på det, och spelat ut att han inte alls är bra på sitt jobb, att han inte har så mycket pengar som han påstår etc. etc. Det dom missar, och med dom menar jag de som läser det journalisterna skriver, är att om du jobbar inom byggbranschen, då vill du ha låg inkomst, men hög omsättning. Allt du får in, eller väldigt mycket av det iaf, kommer du att skicka vidare till olika projekt. Så en låg inkomst säger inte så mycket, men det är folk i regel för dumma för att fatta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in