Återigen så skapar jag en tråd om djurplågeri. Har sökt men finner ingen om detta fallet. Ber om ursäkt om tråd finns.
Topic:
Taget direkt ifrån filmförklaringen på Youtube, även om jag ändrat lite på bygget av texten:
Citat:
Ett grabbgäng går i örebro och stöter på en skadad fågel, Johannes säger då att han måste döda den för att göra slut på lidandet för han pluggar på "kvinnersta skolan" och ska bli djurskötare så han vet vad man ska göra säger han i videon.
Men göra slut på lidandet gör han inte direkt utan han springer efter fågeln även om de andra grabbarna säger åt han att låta den vara så sparkar han upp fågeln i luften så den flyger cirka 10 meter bort och landar på andra sidan vägen, han går sen fram till den och ställer sig och stampar ihjäl den.
Fy satan vilken sjuk människa om du frågar mig. Detta måste väl vara ett lagbrott? Någon som känner till om det är polisanmält? Killen verkar ju vara identifierad så det borde inte vara svårt att få honom lagförd?
Han ska alltså bli djurskötare? Är det verkligen lämpligt? Borde någon kanske höra av sig till skolan och ifrågasätta detta? Jag tycker det låter helt bisarrt att han ska bli djurskötare.
Vad är det för djurskötare som sparkar på fåglar som fotbollar? När den dessutom redan är skadad och säkert mår dåligt.
Men som sagt, är det polisanmält? I så fall så kan man väl rapportera i tråden hur det går? Den som vet.
!!! Varning för hemsk djurmisshandel !!!
Filmen
--------------------------------------------
Länk inlagd av mod på begäran av TS
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/857410-har-trampar-den-unge-mannen-ihjal-fageln-mitt-pa-oppen-gata
//Mod