2016-08-13, 16:48
Medlem
nedboys avatar
Återigen så skapar jag en tråd om djurplågeri. Har sökt men finner ingen om detta fallet. Ber om ursäkt om tråd finns.

Topic:

Taget direkt ifrån filmförklaringen på Youtube, även om jag ändrat lite på bygget av texten:
Citat:
Ett grabbgäng går i örebro och stöter på en skadad fågel, Johannes säger då att han måste döda den för att göra slut på lidandet för han pluggar på "kvinnersta skolan" och ska bli djurskötare så han vet vad man ska göra säger han i videon.

Men göra slut på lidandet gör han inte direkt utan han springer efter fågeln även om de andra grabbarna säger åt han att låta den vara så sparkar han upp fågeln i luften så den flyger cirka 10 meter bort och landar på andra sidan vägen, han går sen fram till den och ställer sig och stampar ihjäl den.

Fy satan vilken sjuk människa om du frågar mig. Detta måste väl vara ett lagbrott? Någon som känner till om det är polisanmält? Killen verkar ju vara identifierad så det borde inte vara svårt att få honom lagförd?

Han ska alltså bli djurskötare? Är det verkligen lämpligt? Borde någon kanske höra av sig till skolan och ifrågasätta detta? Jag tycker det låter helt bisarrt att han ska bli djurskötare.

Vad är det för djurskötare som sparkar på fåglar som fotbollar? När den dessutom redan är skadad och säkert mår dåligt.

Men som sagt, är det polisanmält? I så fall så kan man väl rapportera i tråden hur det går? Den som vet.

!!! Varning för hemsk djurmisshandel !!!
Filmen

--------------------------------------------
Länk inlagd av mod på begäran av TS
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/857410-har-trampar-den-unge-mannen-ihjal-fageln-mitt-pa-oppen-gata

//Mod
Senast redigerad av BoISaren 2016-08-13 kl. 21:14.
Citera
2016-08-13, 16:57
Medlem
thumpstreets avatar
https://www.facebook.com/johannes.kihlstrom?fref=ts

Här är han.
Citera
2016-08-13, 17:09
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
En svensk kille som ska bli djurskötare men pratar som en kaos blatte? Någon från örebro som skulle vilja sparka denna kille, skulle betala för att få se en video på det!
Citera
2016-08-13, 17:14
Medlem
En öststat-blatte. Zigenare?
Citera
2016-08-13, 17:15
Medlem
Fågeln är skadad och skulle förmodligen inte överleva. Johannes intention enligt filmen är att avsluta fågels lidande genom att döda den vilket jag inte kan se som fel.

Första sparken kan man möjligtvis se som onödig men efter den tar det inte många sekunder innan killen avlivar fågeln.

Gällande första sparken ser det ut som att det inte heller fanns mycket annat att göra för att effektivt avliva fågeln.

Jag kan inte se det brottsliga i händelsen. Dock tycker jag det är osmakligt med polarna som garvar...
Senast redigerad av Magban 2016-08-13 kl. 17:31.
Citera
2016-08-13, 17:50
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Fågeln är skadad och skulle förmodligen inte överleva. Johannes intention enligt filmen är att avsluta fågels lidande genom att döda den vilket jag inte kan se som fel.

Första sparken kan man möjligtvis se som onödig men efter den tar det inte många sekunder innan killen avlivar fågeln.

Gällande första sparken ser det ut som att det inte heller fanns mycket annat att göra för att effektivt avliva fågeln.

Jag kan inte se det brottsliga i händelsen. Dock tycker jag det är osmakligt med polarna som garvar...

Hur fan kan du avgöra om fågeln ens är allvarligt skadad i den filmen? Helt omöjligt skulle jag vilja påstå. Jag vill gå så långt att jag vill ifrågasätta hans möjlighet att avgöra det.

Citat:
Första sparken kan man möjligtvis se som onödig ...

Möjligtvis vara onödig?
Äru sjuk i huvudet eller?

Han sparkar ju fågeljäveln som en boll, svinet.

Hela filmen är ju vidrig och hans beteende är ju fruktansvärt känslolöst. Jag ifrågasätter starkt att han utbildar sig till djurskötare.
Citera
2016-08-13, 17:52
Medlem
Mad monks avatar
Påstod svinet verkligen att han skulle bli djurskötare. Alltså mentalsjukhusen måste öppnas igen.
Citera
2016-08-13, 17:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Utvisa
Döm honom till 10 års danskt medborgarskap

Så dåren kan komma hit igen?
Citera
2016-08-13, 18:02
Medlem
arabansplitternys avatar
Ni som säger att det är en blatte här är hans fejsbok.....

https://m.facebook.com/johannes.kihlstrom?fref=ts
Citera
2016-08-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hur fan kan du avgöra om fågeln ens är allvarligt skadad i den filmen? Helt omöjligt skulle jag vilja påstå. Jag vill gå så långt att jag vill ifrågasätta hans möjlighet att avgöra det.

Möjligtvis vara onödig?
Äru sjuk i huvudet eller?

Han sparkar ju fågeljäveln som en boll, svinet.

Hela filmen är ju vidrig och hans beteende är ju fruktansvärt känslolöst. Jag ifrågasätter starkt att han utbildar sig till djurskötare.

Jag utgår från det som sägs i videon och faktumet att fågeln inte flyger iväg. Man hör tydligt att de säger att fågeln är skadad och man hör tydligt hur Johannes säger att det humana är att avliva fågeln, vilket han också gör inom loppet av sekunder.

Första sparken ser inte schysst ut, men vad skulle han gjort? Det är inte heller Johannes som garvar gällande tilltaget, skratten är trots allt det som gör videon att se som omoralisk.

Jag är inte sjuk i huvudet... Jag är skarpt emot dödande av djur... Dock erbjuder vi inte djur samma vård som vi erbjuder människor och tyvärr lär fiskmåsar hamna ganska långt ner på listan kring vilka djur vi bör hjälpa.

Anar att du käkar djur till vardags och även ägg... Vad anser du om de tusentals tuppkycklingar som dagligen får sätta livet till för att du ska kunna äta ägg?
Citera
2016-08-13, 18:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag utgår från det som sägs i videon och faktumet att fågeln inte flyger iväg. Man hör tydligt att de säger att fågeln är skadad och man hör tydligt hur Johannes säger att det humana är att avliva fågeln, vilket han också gör inom loppet av sekunder.

Första sparken ser inte schysst ut, men vad skulle han gjort?
Han skulle inte har rört fågeln överhuvudtaget utan ringt till Fågelakuten i Örebro så dom kunde komma och hämta fågeln och avliva den på ett humant sätt om det var nödvändigt. Det borde han veta när han går på ett Naturbruksgymnasium med inriktning djurvård.
Citera
2016-08-13, 18:20
Medlem
cryptographys avatar
Ganska vidrig handling, men kanske lite överdrivet att videon ska ligga i den här forumdelen.
Är detta ens föremål för brottsutredning?

Blev mer chockad över kommentarerna på YT-videon. Jag kikar sällan på Youtube längre, och läser än mer sällan kommentarerna där, men videon verkar ha fått spridning på någon rasistsajt. Det är ganska tydligt. Han är svensk, ändå verkar alla som kommenterar tro att det är en invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in