Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-13, 03:53
Medlem
Jag känner att historien mellan Trump och veteranen är taget direkt ur house of cards. Hillary försöker skamlägga Trump (då det inte lyckats förr) med att ta fram 2 föräldrar som mist en son i kriget. Det är som taget direkt ur ett manus ur serien.
2016-08-13, 03:58
Medlem
Hillary lämnar walkover till Trump då hennes politiska bagage väger för tungt. Med alla läckor så bekräftas allt som de insatta redan visste; Hillary är genomrutten.

Skulle bli väldigt förvånad om Trump inte kammar hem detta. Han skulle kunna frysa sin kampanj nu och bara deltaga i debatterna för att vinna men det kommer inte att ske. Han kommer att fortsätta att resa USA runt och vinna röstare efter röstare.
2016-08-13, 04:10
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Oerhört viktigt för mig iaf.Lutheran hahahaha.Du är säkert muslim.Du har ju inget minne av att du är kristen.Bevisa att du är kristen!Har aldrig träffat nån som kallar sig Lutheran.
Trump borde visa sina papper.
Jag är ateist. Men t.ex. när jag bodde i Schweiz så måste man välja sin religion för att få uppehållstillstånd och då är lutheran den kryssruta på blanketten som passar bäst för en svensk. Gustav II Adolf kom ju nästan ända ned dit för att ta hand om även dem. Han var ju på väg till Rom för att korsfästa påven.

Jag tvivlar på att Donald Trump grunnar mycket på det där med Gud. Att han väljer sig vara presbyterian är dock passande eftersom det är en uppkäftig upprorisk variant av protestantismen och har spelat en viktig historisk roll för västvärldens frihet. Det visar att han är bildad och medveten om det västerländska kulturarvet.
Senast redigerad av Fri 2016-08-13 kl. 04:13.
2016-08-13, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej, det är ni i vänstern som har mental Tourettes, och tvångsmässigt slänger ur er saker som öststatsluder osv. Se bara på DNC emailen.
Är inte Melania från öststaterna?Gifte hon sig av kärlek med Donald?
2016-08-13, 04:16
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Är inte Melania från öststaterna?Gifte hon sig av kärlek med Donald?
Slovenien, hade lika gärna kunnat vara en del av Italien, men var en del av Jugoslavien. Kanske de passar tillsammans för att de båda älskar pengar? Pengar. Riktiga pengar. Stora pengar. Mycket pengar. Pengar. Uppenbarligen har Trump tröttnat på pengar och vill gå vidare till historien som USAs bäste president någonsin. Ställa Ronald Reagan i skuggan.
Senast redigerad av Fri 2016-08-13 kl. 04:19.
2016-08-13, 07:52
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Once upon a happier time, in 2007...

Trump uttalar sig om primärvalen mellan Clinton och Obama och öser beröm över vännen Hillary:

https://youtu.be/-IFobhsXPd0

För den klicklate återger jag en del av transkriberingen här:

DONALD TRUMP, CHMN. AND PRES., THE TRUMP ORGANIZATION: Thank you.

BLITZER: Actually, we should thank you for allowing us to come into your office.

TRUMP: Well, I'm a fan, Wolf, and it's my honor. Thank you.

BLITZER: Thank you very much.

Let's talk politics. All right, a lot of people thinking about politics right now. I'm going to mention some names; give me your thoughts right away.

Hillary Clinton.

TRUMP: Very talented, very smart. She's a friend of mine, so I'm a little bit prejudiced. She's a very, very capable person and I think she'll probably be the nominee. We'll see, but I think she'll probably be the nominee.

BLITZER: Is she ready to be commander-in-chief?

TRUMP: I think she is. I think she's a very, very brilliant person, and as a senator in New York, she has done a great job (jfr nuv påståenden om inkompetens). Everybody loves her. She just won an election with a tremendous majority and she really -- she's become very, very popular in New York. And it wasn't easy.

BLITZER: Barack Obama.

TRUMP: Well, he's a star. I mean, he's really done an amazing job in a very short period of time. The question is experience, and do people want to have somebody get in that doesn't have the great experience? But certainly he's made an impact.

Hahahahahahahaaaaa!!!

"En gång i tiden då åsiktsfascismen hade smällt igen alla dörrar i åsiktskorriden", menar du va? Hellre en nyanserad opinionsbildning än en global konsensus som fört oss till den sits vi idag är i samhället. Det är väl just det som Trump själv insett. Ja, han var tidigare en god vän med the Clintons, inget nytt under solen där inte. Men vänskaper kommer och går, man blir osams eller så märker man några sidor hos en vän som man inte tycker är så bra. Såklart han stödde Obama, nämn någon framgångsrik och känd person i USA som inte stödde honom i hopp om en förändring. I Trumps fall var det främst ur den ekonomiska aspekten förstås. När han sen under 8 år märkt att det bara blivit värre i både USA och världen så känner han såklart inte samma affektion till denna inkompetena människa som förut. Han kanske till och med känner sig sviken, som många andra är efter de tomma orden från Obama om att "Ja, vi kan".

Vill du vara konsekvent så kan du väl ta och se vad Obamas vapendragare Biden och Clinton sade om honom då de gick upp mot varandra i demokraternas kandidatkampanj 2008. Inte var det några beundrande ord fyllda med ammunition av kärlek (pun intended).

Jag beundrar hellre en person som gått från att vara godtrogen mot människor som gjort honom ont, till att inse att det inte gett honom något gott i livet och istället blivit kritisk mot dem. Hellre det än att beundra några som gått från att vara ovän med någon till att senare bli dennes stövelslickare när plånboken med de gröna sedlarna öppnats.
Senast redigerad av erroZ 2016-08-13 kl. 07:56.
2016-08-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Once upon a happier time, in 2007...

Trump uttalar sig om primärvalen mellan Clinton och Obama och öser beröm över vännen Hillary:

https://youtu.be/-IFobhsXPd0

För den klicklate återger jag en del av transkriberingen här:

DONALD TRUMP, CHMN. AND PRES., THE TRUMP ORGANIZATION: Thank you.

BLITZER: Actually, we should thank you for allowing us to come into your office.

TRUMP: Well, I'm a fan, Wolf, and it's my honor. Thank you.

BLITZER: Thank you very much.

Let's talk politics. All right, a lot of people thinking about politics right now. I'm going to mention some names; give me your thoughts right away.

Hillary Clinton.

TRUMP: Very talented, very smart. She's a friend of mine, so I'm a little bit prejudiced. She's a very, very capable person and I think she'll probably be the nominee. We'll see, but I think she'll probably be the nominee.

BLITZER: Is she ready to be commander-in-chief?

TRUMP: I think she is. I think she's a very, very brilliant person, and as a senator in New York, she has done a great job (jfr nuv påståenden om inkompetens). Everybody loves her. She just won an election with a tremendous majority and she really -- she's become very, very popular in New York. And it wasn't easy.

BLITZER: Barack Obama.

TRUMP: Well, he's a star. I mean, he's really done an amazing job in a very short period of time. The question is experience, and do people want to have somebody get in that doesn't have the great experience? But certainly he's made an impact.

Hahahahahahahaaaaa!!!

Återigen så gör pazuzu bort sig. Att han uttalar sig så här är ett argument för Trump, inte emot honom. Som företagsledare ser han till att hålla sig väl med de politiker som han är beroende av för byggnadstillstånd etc etc. Eftersom han är en känd person kringgår han de vanliga donationerna och uttalar sig i pressen istället. Det är alldeles briljant gjort och en sådan strategiker man vill ha som representant.

Hillary har varit senator i NY i 8 år och om han kan slå henne en signal om något skulle strula med byråkrati, tillstånd etc så är problemet löst på två röda. Det vet han, men sådant förstår inte pazuzu. Helt makalöst att utge sig för intellektuell men inte verka förstå de enklaste mekanismer.

Framgångsrika näringslivsledare har en sak gemensamt och det är att inse vem man ska hålla sig väl med, det ser vi i Sverige också.

Politiker har ofta upplåsta egon och lite kräftskivebjudningar, golfrundor eller bröllopsinbjudningar gör alltid susen. Då får man bygga det nya hus man planerat helt enkelt.

Ju mer pazuzu skriver, desto mer förstår man hur smart Trump är.
2016-08-13, 09:36
Medlem
"Ropen skala Trumph visa din Tax Bill för alla"!!!!!!!!!!
2016-08-13, 09:47
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Pudla?

Jag konstaterar:

1) Att Trump är en superstjärna som tagit den goda saken längre än någon annan kunnat göra. Det är det jag har skrivit hela tiden, och det kommer alltid att vara sant, oavsett vad som händer fr.o.m. med nu.

2) Tillsammans med Scott Adams konstaterar jag att vi är inne i kritisk fas där Trumps vinnarinstinkt och fokus måste få överhanden över hans narcissism. Annars blir det ingen Trump Revolution.

Om det går så, så får vi ändå tacka honom för att ha vrängt ut-och-in på det metapolitiska landskapet, och för att ha banat vägen för andra som isf är mer lämpade som politiska ledare.

Men precis som Scott Adams formulerar det så väl, så finns det väldigt många variabler i spel här, som kan slå hårt åt olika håll. Så detta drama kommer att fortsätta att leverera och svänga hit och dit flera gånger om, innan det är klart.

Delar helt och hållet din analys. Vad jag dock annars tror är att racet är mycket tightare än vad många anser det vara, även om Clinton de facto leder än då. När det gäller sociala medier är t.ex. Trump helt överlägsen Clinton. I antalet googlingar leder han även stort.

Donad Trumps nuvarande odds ger fem gånger pengarna på betfair!!! Folk tror alltså att han har sån liten chans att vinna! Helt sjukt egentligen, oddsen borde vara nere på minst 3 mot 1!!!

Den bästa statusuppdateringen angående Trumps chanser och förehavande, ges nog även (som du insinuerar) av Scott Adams. Och även om ingen kan förutspå framtiden tenderar han att se Trumps förehavande genom ett annat filter jämte de konventionella "experterna"

2016-08-13, 09:57
Medlem
Xeliouss avatar
Helt plötsligt är det stora sinnessjuka orange "sarkastisk" och ljuger inte. Helt plötsligt stämmer inte hans påstående om Obama men han har bara varit sarkastisk.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23332884.ab
Citat:
I en radiointervju på torsdagsmorgonen upprepade han återigen den falska anklagelsen och när programledaren frågade om han inte syftade på att Obama bidragit till terrorgruppens bildande då han misslyckats att skapa fred och därmed bidragit till att skapa ett politiskt vakuum avbröt Trump honom hastigt:
Nej, jag menar att han är grundaren av IS. Jag gör det. Han är deras mest värdefulla spelare. Jag ger honom utmärkelsen ”den mest värdefulla spelaren”. Och förresten ger jag den till Hillary Clinton också.

För att sedan:
Citat:
Men den kontroversielle presidentkandidaten, som tidigare vägrat ta tillbaka sina påståenden, verkar nu ha tvingats backa på i alla fall ett av dem. I en tweet på fredagen förklarade han nämligen att uttalandet om Obama och Hillary bara var sarkasm och att CNN inte förstått det.

Man kan verkligen undra hur clownen Trump tror att någon ska ta honom på allvar.

– Donald Trump har visat att han ljuger varje dag och försöker dagen efter hävda att det han säger är sarkasm. Vad händer om han trycker på kärnvapenknappen och nästa dag säger. "Åh, jag är ledsen, jag var bara sarkastisk". Det är ju löjligt!
2016-08-13, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Helt plötsligt är det stora sinnessjuka orange "sarkastisk" och ljuger inte. Helt plötsligt stämmer inte hans påstående om Obama men han har bara varit sarkastisk.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23332884.ab
Det är värre än så. Lyssna på videon där han efter att ha sagt att han bara var sarkastiskt omedelbart helvänder och drar till med att så sarkastisk var han inte.
Citat:
Man kan verkligen undra hur clownen Trump tror att någon ska ta honom på allvar.
Tyvärr finns det en hel del som tar honom på allvar vilket inte minst denna tråd visar.
2016-08-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vi är mitt inne i en valrörelse. Jag tror Trump kör taktiken med att förknippa Obama/Clinton med så mycket negativt som möjligt. Alla hans "galna" påståenden har alltid haft en viss sanningshalt, ibland mer eller mindre. Ingen rök utan eld lixom. Och som han själv säger är han en truthteller. Visst, jag kan ibland känna att va fan nu måste han börja vara mer eftertänksam och bli mer strukturerad och koncis istället för att skjuta från höften. Men samtidigt så uppskattar jag hans ärlighet och att han inte skjuter rakt alla gånger. Det gör att media snappar upp något som låter väldigt galet men samtidigt stämmer beroende på tolkning av hans ord, det körs på repeat i tv-rutan, och det gör att folk börjar fundera & gräva lite på egen hand. Vipps så har han dragit uppmärksamheten till Obamas/Hillarys dåligt skötta politik i mellanöstern. Jag är fortfarande stenhårt övertygad om att Trump har en medveten strategi och inte bara är en ordbajsare som är för frispråkig. Jag kan ha fel, och kanske är jag för optimistisk. Men i ljuset mot Hillary så tar jag Trump any day off the week! Bara det att han är antiglobalist & antipk-ist ger många stjärnor i min bok.

Trump är definitivt att föredra framför Clinton! Men han har blivit alltför oseriös under de senaste veckorna. Fortsätter han i den stilen, med alltför mycket av ogenomtänkta personangrepp, kommer han inte att kunna vinna. Men än sa länge är det inte för sent att skärpa sig. Han gjorde ett utomordentligt tal, när han nominerats till republikanernas presidentkandidat. Jag vill se mera sadant!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in