2016-08-13, 05:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Som jag skrev så finns möjligheten att källan ljuger och polisen skiter i det men det verkar mindre troligt. De hade isf förmodligen dementerat uppgifterna.

Det är ju skillnad att ljuga och att säga något man tror är sant fastän det inte är det. En ev.tipsare kan ju hört något rykte som denne fått från någon de antar vara tillförlitlig. Jag vet inte om de skulle dementera ifall de håller öppet för att de kan finna spår, vittnen eller något som på något sätt kopplar henne till brottet (även om hon inte skulle vara direkt inblandad).
Det sägs att det är en företagarfamilj, har de drivit företag tillsammans i familjen eller har de ägnat sig åt olika verksamheter och var för sig? Eller har de sålt och köpt mellan varandra?
Citera
2016-08-13, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja svårt att veta. Det man nu väl kan säga eftersom modern överlevt är att det måste vara stämpling till mord. Annars om det nu var någon dotter som var GM i det rent fysiska borde det vara klappat och klart vid nu.

Och de bor inte och umgås på ett sätt som gör att man kan misstänka att det var dottern någon egentligen ville göra illa? Att det är därför man vill ha tag på henne?
Citera
2016-08-13, 06:29
Medlem
styrlunds avatar
Har sverige något utlämningavtal med Afghanistan?
Citera
2016-08-13, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har sverige något utlämningavtal med Afghanistan?

Tror du det är någon hedersproblematik? (Jag skulle nog inte tro det finns utlämningsavtal med Afghanistan men vad vet man nuförtiden).
Citera
2016-08-13, 07:01
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tror du det är någon hedersproblematik? (Jag skulle nog inte tro det finns utlämningsavtal med Afghanistan men vad vet man nuförtiden).
Nope, det tror jag ej.
Men, det vore en logisk tillflyktsort.
Citera
2016-08-13, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om uppgifterna skulle vara direkt skadliga för utredningen så skulle de dels snabbt hitta och tysta läckan på ett eller annat sätt samt vända sig till direkt till ansvariga utgivare och be dem hålla käften. De har även möjlighet att officiellt kraftfullt dementera uppgifterna som helt grundlösa. I detta fall så hade de gjort allt detta om uppgifterna skadade utredningen.
Om uppgifterna helt enkelt är fel, dvs att JM inte alls är misstänkt så tror jag de hade dementerat, men det är inte säkert. Men jag tror att poliskällans uppgifter har läckts fullt medvetet i detta fall.

Helt omöjligt att tysta läckan då meddelarfriheten är allt för stor. Inte heller får du söka efter
läckan eftersom efterforskningsförbud råder då även anonymitetsskyddet omfattar meddelarfriheten. Meddelarfriheten är enorm och lätt får en sekretessad förundersökning kliva åt sidan för denna regel
om polis i egenskap av person vill läcka.

Helt ok enligt mig att läcka ibland det behövs absolut men sällan ser man detta utnyttjande av meddelarfriheten som hittills skådats. Vi har inte ens en person anhållen men media sprutar
ändock ut artiklel efter artiklel som tydligt och klart insinuerar vem är högintressant i fallet.

Styckmördare, våldtäktsmän, pedofiler och barnamördare som suttit häktade månader i
sträck ja t o m blivit dömda har inte ens blivit uthängda på detta sätt som JM redan blivit.

Media har en agenda och jag tror inte poliskällan kunde förstå vidden av vad som komma skulle
när media fick dennes infon för inget snack om saken en häxjakt pågår i ett fall där ingen ännu
ens är anhållen. Jag har då aldrig sett något sjukare i media, hoho sicken dårskap.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-13 kl. 09:12.
Citera
2016-08-13, 08:55
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det var ett år sedan och J har blivit ett år äldre men i samband med drunkningsolyckan var J försvunnen,
citat
En familjemedlem, i 40-årsåldern, till den nu mördade mannen i 65-årsåldern och hans svårt skadade fru var försvunnen, löd larmet enligt en notis som tidningen VLT skrev samma dag.

Nej, nu missförstår du och därmed kanske också ni andra, 40-åringen som omnämns ÄR Johannas dåvarande man som drunknade (svärson till 65-åringen) . Det är alltså inte Johanna som omnämns som 40-åring utan just som 41-åring som hon idag är

Citat:
En familjemedlem, i 40-årsåldern, till den nu mördade mannen i 65-årsåldern och hans svårt skadade fru var försvunnen, löd larmet enligt en notis som tidningen VLT skrev samma dag.

– Det var på samma plats som vi nu har en mordutredning på, säger Lisa Sannervik.

Även i fallet med drunkningen finns en stark koppling till den 41-åriga person, företagaren, som enligt uppgifter till SVT Västmanland är högintressant i utredningen.

http://www.expressen.se/nyheter/efter-arbogamordet-aldre-fall-overklagas/
Senast redigerad av nobbens 2016-08-13 kl. 09:03.
Citera
2016-08-13, 09:28
Medlem
Jag missade något. Hur kom Afganistan med i bilden? Pls förklara.

Intressant fall.
Hur kommer det sig att man kopplat in extra polisiära insatser? Bara för att lyckas lösa fallet? Annars, varför? Vad är så speciellt?

Hur kommer det sig att den överlevande modern på sjukhuset måste ha extra vakt?
Och varför säger hon inget om våldsverkaren/na? Chockad? Inte tillräcklig förklaring.

Hur stor roll spelar syskonrivalitet t ex. Storasystern verkar ju vara typ framgångsrik
http://ekuriren.se/nyheter/1.36842-snabbvaxande-smyckedesigner-satsar
Citera
2016-08-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Greppar inte riktigt dina argument: varför är det nys med en poliskälla, ljuger media? Måste man vara varaktigt boende i bygden för att vara mördaren i detta fall? Kan inte kvinnor mörda?
"Livets hårda skola"; sen när blev den en förutsättning för illdåd?
Vem som är gm återstår att se men att på dina grunder utesluta anhöriga är iaf för mig uteslutet.
Poliskälla finns förstås. En namngiven polis har t.e.x. uttalat sig om att en 41 årig företagare, som även har koppling till båtolyckan förra året, är intressant för utredningen. Men ska en polis som förekommer i tidningen, i sitt eget namn, påstås ha läckt? Notera även att åklagaren inte kände till detta spår. Det verkar som att polisen griper efter halmstrån. Kanske tipsas de av flashbackare.
Förstås måste man inte vara varaktigt boende i bygden för att döda någon i bygden. Och visst kan även kvinnor mörda. Men Johanna verkar inte vara tidigare straffad och här har det inte framkommit något trovärdigt motiv till att hon skulle begått eller anstiftat brotten mot sina . Speciellt skrattretande är det politiska motivet som serverats här av trogna Sverigevänner. Det bygger ju på att man måste vara vänster eller åtminstone anti SD för att försöka berika sig genom att starta ett familjehem för flyktingar, eller för att ha sex med asiater. Snacka om att kasta sten i glashus. Sammanfattningsvis har det i denna tråd inte framkommit någonting av värde som pekar på Johanna som GM. Hade Johanna varit MGM skulle hon redan anhållits. Och tidningarna hade skrivit om en anhörig som är misstänkt.
Citera
2016-08-13, 09:58
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men nej fel spår- de sex-använda småpojkarna har själva blivit misshandlade. Och de blev hotade av hemliga män som agerar i natten för att hindra att sanningar om Johannas sexäventyr ska komma fram. Så nej din tes stämmer nog inte riktigt.
Men konstiga ting kring Johanna hela tiden. Hon har uppenbart hamnat i dåligt sällskap för att inte nämna de använda små-pojkarna son inte ens kan svenska-

Hur kom det sig att filmen som hon skulle ha spelat in var i killars ägo, då de så frikostigt gav den till pressen? Detta borde ansvarig utgivare ha funderat över innan hon slaskade upp den i tidningen...
Citera
2016-08-13, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hur kom det sig att filmen som hon skulle ha spelat in var i killars ägo, då de så frikostigt gav den till pressen? Detta borde ansvarig utgivare ha funderat över innan hon slaskade upp den i tidningen...

För att enligt media som lutar sig "faktamässigt" på en hop med bebisasylanter har Johanna bett
dom filma händelsen för att kunna ta fram videon och titta på när dom saknar sin MILF.

Verkar tidningen funderat något alls överlag här tycker du ?
Senast redigerad av LKVN 2016-08-13 kl. 10:13.
Citera
2016-08-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Detta är off topic. Men det var männen själva som gav filmen till pressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in