Citat:
Ursprungligen postat av
ivanivan
Man kan bara vara så bred utan att gå sönder

Jaa men egentligen så är vi ju så stora innuti våra huvuden, När man ser det så inser man ju verkligen hur världen ligger i osynk. Vi är egentligen bara kapabla till att förstå varandra till ett ytligt plan och kanske max mer komplicerade metaforer samt kanske ännu högre. Men detta bygger ju på ordvalen och jag tror att en människa med högt intellekt som uttalar sig sliter sig själv itu då den vill få fram så mycket mer men typ kan inte och väljer därav att stänga in sig själva kanske? Vi är ju våra fulla "Jag" i våra huvuden, men även där pågår det ju psykologiska förändringar och ibland känns det som att man inte ens känner sig själv.
Detta menar jag med vårat samhälle och lite på hur jag ser på kommunikation som en paradox, okej kanske inte som en paradox. Men vi är våra fulla potentiella "Jag" i våra huvuden, men detta är svårt att få ut med hjälp av enbart ord. Lågbegåvade/lågintellektuella brukar dock inte ha så svårt med kampen mellan deras Egentliga tolkning samt ordval, Då ordvalen flyter på lätt för dem då de inte har tänkt något djupare.
Så jag föreslår att våra ord är egentligen som ett "smörjmedel" för samhället maskineriet. Kommunikation därav blir ytliga ord enbart och missförstånd anträffas ofta överallt i världen där folk har träffat på andra folk och för ett snack etc.
Därav anser jag att filmer,musik,spel samt böcker, litteratur med mera är vår ända påträffliga punkt där vi kan uppnå sant intellektuellitet, mycket idag käns dekadent och vill banka sönder dessa intellektuella ytpelare bara känns det som. Det pågår ett krig i bakgrunden