Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-11, 22:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
På vilket sätt är Obama's krigslinje med fullt av korruption, fattigdom, lögner och kriminalitet bättre än Trump's linje som du inte vet något piss om?

Du är inte socialkonservativ/nationalistisk. Du är inte värd att kalla dig för sånt.
Kalla Trump för krigshetsare.....

Det var ett angrepp som heter duga God kväll på dig för övrigt, herrn, jag lyfter på hatten. Du har tidigare verkat resonabel.

Varför tycker herrn att jag inte är värd att kalla mig för socialkonservativ/nationalistisk när jag har debatterat i sådana trådar och skapat sådana trådar sedan 2009?

Som jag skrev; ack som jag önskar att någon annan än Trump förde fram Trumps politik (minus isolationismen och vapenvurmandet). Tyvärr är Trump en för mentalt instabil person för att kunna accepteras i Vita Huset. En person som går All Brains Out för varje minsta kommentar om honom själv kan inte sitta med koderna till världens största kärnvapenarsenal.
2016-08-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Clintongänget kommer hålla krigsmaskineriet uppe. Sponsra mer jihadister och bomba vidare som vanligt. Vi kan se fram emot ännu mer flyktingar och kaos. Viktigast är oljan och att affärerna görs i dollar. Det kommer funka några år till, kanske tio, sen kollapsar det med.

Trump vore bara en i mängden av märkliga presidentkandidater. Med Hillary som motståndare känns det som damned if you do, damned if you don´t. Trump är en tokfan och Hillary en psykopat, take your pick.

Det är aldrig bra att överskatta en enskild presidents betydelse, USA´s demokrati är starkare än så.
Titta bara på allt fantastiskt Obama uträttat.. ja han fick ett fredspris iaf, utan att uträtta nåt.

Däremot så är den påstådda påverkan på amerikansk ekonomi så uppblåst så det är löjligt. Dollarns förestående död är som vanligt kraftigt överdriven.
2016-08-11, 23:04
Bannlyst
Intensiv intervju med Rudy Guiliani på CNN om Trump. Han som intervjuar, Chris Cuomo, och Guiliani låter inte varandra avsluta många meningar under den drygt 30 minuter långa intervjun. De tar b.l.a. upp Clintons e-post historia, Trumps 2:nd amandment uttalande här i dagarna och Trumps skatter. https://www.youtube.com/watch?v=fEROi0xdap4

Intervjun påminner om när Lee-Van Cleef och Clint Eastwood sköt på varandras hattar i filmen För några få dollar mer. https://www.youtube.com/watch?v=sqZF8XD9Pk4#t=1m11s
Senast redigerad av pent-house 2016-08-11 kl. 23:49.
2016-08-11, 23:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var ett angrepp som heter duga God kväll på dig för övrigt, herrn, jag lyfter på hatten. Du har tidigare verkat resonabel.

Varför tycker herrn att jag inte är värd att kalla mig för socialkonservativ/nationalistisk när jag har debatterat i sådana trådar och skapat sådana trådar sedan 2009?

Som jag skrev; ack som jag önskar att någon annan än Trump förde fram Trumps politik (minus isolationismen och vapenvurmandet). Tyvärr är Trump en för mentalt instabil person för att kunna accepteras i Vita Huset. En person som går All Brains Out för varje minsta kommentar om honom själv kan inte sitta med koderna till världens största kärnvapenarsenal.

Men det handlar om att USA ska bli försvagat och därmed blir EU också svagt.
Jag tycker det är bra att USA isolerar sig.

Trump är inte perfekt. Men så länge etablissemanget är emot honom så är jag med honom. På valdagen ska jag leta efter liberala tårar. Jag hoppas du är med oss också!
2016-08-11, 23:30
Medlem
Att läsa ett Trumptal är nästan värre än att lyssna på honom. Han är verkligen en mästare på stream of consciousness...

Citat:
Donald Trump: Look, having nuclear—my uncle was a great professor and scientist and engineer, Dr. John Trump at MIT; good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton School of Finance, very good, very smart—you know, if you’re a conservative Republican, if I were a liberal, if, like, OK, if I ran as a liberal Democrat, they would say I'm one of the smartest people anywhere in the world—it’s true!—but when you're a conservative Republican they try—oh, do they do a number—that’s why I always start off: Went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fortune—you know I have to give my like credentials all the time, because we’re a little disadvantaged—but you look at the nuclear deal, the thing that really bothers me—it would have been so easy, and it’s not as important as these lives are (nuclear is powerful; my uncle explained that to me many, many years ago, the power and that was 35 years ago; he would explain the power of what's going to happen and he was right—who would have thought?), but when you look at what's going on with the four prisoners—now it used to be three, now it’s four—but when it was three and even now, I would have said it's all in the messenger; fellas, and it is fellas because, you know, they don't, they haven’t figured that the women are smarter right now than the men, so, you know, it’s gonna take them about another 150 years—but the Persians are great negotiators, the Iranians are great negotiators, so, and they, they just killed, they just killed us.
2016-08-11, 23:30
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men det handlar om att USA ska bli försvagat och därmed blir EU också svagt.
Jag tycker det är bra att USA isolerar sig.

Trump är inte perfekt. Men så länge etablissemanget är emot honom så är jag med honom. På valdagen ska jag leta efter liberala tårar. Jag hoppas du är med oss också!

Vinner Trump så är det en stor seger för demokratin. Att ha nästan alla medier, hela etablissemanget, hela propagandamaskineri emot sig, och ändå vinna folkets röst kan inte bli annat. Nästan all media i USA ägs av 5 stora bolag, det är inte demokratiskt nånstans. Det finns människor som tror på allvar att de jättestora kapitalistiska bolag som äger media bryr sig om folkets välmående? "Trump är elak, rösta på Hillary istället."
2016-08-11, 23:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vinner Trump så är det en stor seger för demokratin. Att ha nästan alla medier, hela etablissemanget, hela propagandamaskineri emot sig, och ändå vinna folkets röst kan inte bli annat. Nästan all media i USA ägs av 5 stora bolag, det är inte demokratiskt nånstans. Det finns människor som tror på allvar att de jättestora kapitalistiska bolag som äger media bryr sig om folkets välmående? "Trump är elak, rösta på Hillary istället."

Bästa med Trump är att han är så otroligt kritisk till Amerikansk media att han nyss sade på Facebook "CNN(Clinton New Network)".

2016-08-11, 23:42
Bannlyst
Vad har Trump emot folk som ses som krigshjältar egentligen?
Attackerar sin partikamrat McCain på ett synnerligen fult sätt!
2016-08-11, 23:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino

Detta är en av de mer ologiska och "o-republikanska" delarna av Trump faktiskt. Han verkar hata militärer som stridit för USA?

- Den konstiga attacken mot Khan-familjen. Deras son är en sk. Gold Star, och familjen sörjde. I detta läge är det en big No No att attackera familjen.

- Sen nationalhjälten John McCain. Satt i Vietnamesiskt fängelse ett antal år och torterades svårt. Han har sedan byggt en politisk karriär på detta svårmod. Trump attackerade honom med orden "Jag gillar heller personer som inte blev tillfångatagna". En big No No.

Så det finns något systematiskt i att Trump attackerar hjältemodiga amerikanska militärer. Jag kan inte räkna ut vad det beror på... Ett sorts komplex för att han själv aldrig bidragit till Americas safety?
2016-08-11, 23:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Har någon en detalj över Trumps senaste skatteplan?

Var det 20% på utdelningar och 10% i bolagsskatt?

Den federal inkomskatten om jag förstod rätt får tre steg; 10% , 20% och 35%? Vilka lönenivåer hamnar under vilka steg?
Vad blir skillnaden för singelhushåll gentemot gifta?
2016-08-12, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är en av de mer ologiska och "o-republikanska" delarna av Trump faktiskt. Han verkar hata militärer som stridit för USA?

- Den konstiga attacken mot Khan-familjen. Deras son är en sk. Gold Star, och familjen sörjde. I detta läge är det en big No No att attackera familjen.

- Sen nationalhjälten John McCain. Satt i Vietnamesiskt fängelse ett antal år och torterades svårt. Han har sedan byggt en politisk karriär på detta svårmod. Trump attackerade honom med orden "Jag gillar heller personer som inte blev tillfångatagna". En big No No.

Så det finns något systematiskt i att Trump attackerar hjältemodiga amerikanska militärer. Jag kan inte räkna ut vad det beror på... Ett sorts komplex för att han själv aldrig bidragit till Americas safety?
Mannen är dum i huvudet haha!
Vad finns det att vinna på att ge sig på dessa?
2016-08-12, 00:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Läste att hans varumärke tagit storstryk iom presidentkampanjen. Han önskar nog att han aldrig hoppat på den här galna resan.

Det fetade är en direkt lögn.

Bara att söka igenom mina svar i tråden och du får svar på hur det ligger.., med länk som källa. Ledtråd.., det går bättre än någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av mammacino

Har även avhandlats mycket tidigt i tråden..(gillade det inte själv)

Sök i tråden !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in