2016-08-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Jag kontaktade GP via messenger på Facebook och frågade vart uppgiften om kön kom ifrån. Fick till svar att den informationen kom från polisen...

Men dom skriver ju själva i artikeln att källan är lokala medier, och de lokala medierna rapporterar bara om "en 41-åring". Jag tror helt klart att de själva har dragit slutsatsen att det är en man, utan att egentligen ha någon koll alls.
Citera
2016-08-11, 15:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Jag kontaktade GP via messenger på Facebook och frågade vart uppgiften om kön kom ifrån. Fick till svar att den informationen kom från polisen...

Snyggt jobbat! Nu har G-P ändrat i artikeln

"Nu kommer uppgifter om polisens nya spår i utredningen. Enligt lokala medier ska en person i 40-årsåldern vara högintressant för polisens utredare.
– Vi vill väldigt gärna veta vad just den personen gjorde den aktuella kvällen, säger en poliskälla till SVT Nyheter Västmanland.
Personen ifråga är känd av polisen sedan tidigare då han figurerade i en annan uppmärksammad polisutredning, skriver nyhetskanalen.
Åklagaren har inte valet kommentera uppgifterna om personen i 40-årsåldern."
Citera
2016-08-11, 15:00
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Här spekuleras det fritt ungefär som i media, inget fel i det förstås. Nu är det hetast spåret alltså JM för att en poliskälla pratar på sidan om med lokaltidningen och säger att en 41-åring är högintressant. Man får onekligen känslan att skvaller-Klang vill rikta blickarna mot just JM och meduia kastar sig tvärt efter pennan för JM vill dom åt för JM har varit dum mot medias favoriter, dom ensamkommande småbarnen.

Hela denna soppa kom alltså att handla om brottsoffrens dottern och som grund för att hon är en potentiell mördare har man ett gäng asylanter som fritt fått spelrum i media oavsett vad dom än vill förmedla och det asylanterna inte får sagt själva hjälper reportrarna mer än gärna att fylla i.

Asylanterna bidrar med sexvideos, våldtäkter och snyfthistorier där dom misshandlats och den
anlitade banemannen kör givetvis Johannas bil på plats för att utföra uppdraget talar media om för
oss för så säger ju faktiskt asylanterna. PK-trams på hög nivå helt utan objektivitet där ÅK och polis lägger ner det ena efter det andra som "barnen" hävdar.

Att ta livet av båda sina föräldrar för hand får nog ses som unikt men å andra sidan här funderas även att JM anstiftat mordet. Visst möjligt men knappast troligt.

Du också spekulerar hejvilt och ser inte till enkla fakta.

Kvinnan överlevde brottet, hon är den som sitter på viktig information, hon såg allt och vet EXAKT vem som gjorde det här. Vilket gör det här fallet rätt enkel att lösa, varför hon behöver beskydd.

BO som överlevde är sannolikt den som under ett litet förhör med polisen nämnt den 41-åring som är intressant. Detta är väl inte nåt media fått för sig.
Citera
2016-08-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterplan
Men dom skriver ju själva i artikeln att källan är lokala medier, och de lokala medierna rapporterar bara om "en 41-åring". Jag tror helt klart att de själva har dragit slutsatsen att det är en man, utan att egentligen ha någon koll alls.

Tror jag med! Artikeln är dock korrigerad nu😊
Citera
2016-08-11, 15:08
Medlem
lasternassummas avatar
Så här skrev Magasin24 i går:

"En person högintressant i mördarjakten":
http://www.magazin24.se/arboga/en-person-hogintressant-i-mordarjakten/bbbphj!HKPvO1u@djY839qwMdxbdQ/

Så här skrev SVT, också i går:

"En person med anknytning till den mördade mannen i Arboga
och hans hustru är högintressant i polisens utredning.
– Det är vårt bästa spår, säger en poliskälla till SVT Nyheter Västmanland.
Polisen arbetar nu med att kartlägga personens förehavanden.":
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/nytt-spar-i-stugmordet-1

Citera
2016-08-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Sluta svamla om att en man är den huvudmisstänkte!
Polisens huvudmisstänkte just nu är den 41-åriga dottern och sexbarnsmannan J*hanna och ingen annan!
Antingen har hon själv varit i stugan och utfört dådet, eller också har hon hyrt in någon annan att utföra detta.

Exakt!!
Citera
2016-08-11, 15:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Exakt!!

Då undrar man ju såklart över motivet.
Citera
2016-08-11, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Du också spekulerar hejvilt och ser inte till enkla fakta.

Kvinnan överlevde brottet, hon är den som sitter på viktig information, hon såg allt och vet EXAKT vem som gjorde det här. Vilket gör det här fallet rätt enkel att lösa, varför hon behöver beskydd.

BO som överlevde är sannolikt den som under ett litet förhör med polisen nämnt den 41-åring som är intressant. Detta är väl inte nåt media fått för sig.

Jag spekulerar inget utan säger att jag anser att FB äter direkt ur medias hand i deras
insinuationer på vem den könlöse högintressanta 41-åriga kan tänkas vara. Men nu har vi fått nya uppgifter från GP, polis-källan benämner den högintressante som man och Betvet tog sig tiden
att även kontrollera uppgifterna. Uppgifter som säkerligen restrerande media även suttit på.

Du får gärna verifiera det av mig fetade i ditt inlägg, först då kan jag bemöta resterande av ditt
inlägg. OK ?
Citera
2016-08-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Den beskrivning som getts är entydig. JM är 41 år och har nyligen figurerat i asyl-sex skandalen som var uppmärksammad.

Se nedan:

Jo asylafganpojkesexandet blev onekligen uppmärksammat men man har ju inte gått ut med att mgm haft att göra med just detta fall. Så en helt entydig beskrivning tycker jag inte att det är.
Såg å andra sidan att Expr omnämner personen som en 'företagare' och det sänker givetvis inte sannolikheten för att JM är gm/anstiftare.
Citera
2016-08-11, 15:34
Medlem
Det är självklart att polisen talar med de närmast anhöriga när ett mord skett. Det är ju märkligt om inte deras dotter blivit kontaktad av polis. Eller genom media och vänner fått underrättelse om denna tragiska händelse och själv kontaktat polisen. Om inte polisen fått tag i dottern och det är henne dom menar med 41-åringen och ingen annan som dom söker, ja då är det verkligen skumt.
Citera
2016-08-11, 15:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Då undrar man ju såklart över motivet.

Hittade vad en som utger sig för att vara kriminologistuderaden
uppgivit vara de vanligaste mordorsakerna.
Ta rangordningen med en nypa salt.

1. Pengar
2. Mental ohälsa
3. Hämnd
4. Besatthet
5. Initiering (t.ex. gängritual)
6. Passionsbrott
7. Svartsjuka
8. Gängvåld
9. Maffiavåld
10. Mord för upphetsningens skull
11. Lejd mördare
12. Rån
13. Hatbrott

I det här fallet är mitt grundtips 1 (pengar), men jag garderar
med 2 (mental ohälsa).

En annan källa uppger:
1. Pengar
2. Svartsjuka
3. Mental ohälsa

Citera
2016-08-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag spekulerar inget utan säger att jag anser att FB äter direkt ur medias hand i deras
insinuationer på vem den könlöse högintressanta 41-åriga kan tänkas vara. Men nu har vi fått nya uppgifter från GP, polis-källan benämner den högintressante som man och Betvet tog sig tiden
att även kontrollera uppgifterna. Uppgifter som säkerligen restrerande media även suttit på.

Du får gärna verifiera det av mig fetade i ditt inlägg, först då kan jag bemöta resterande av ditt
inlägg. OK ?

GP har dock korrigerat artikeln nu från man till person...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in