Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-11, 00:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Annars.., första debatten mellan fru Clinton och Trump skall ske i september, någon som vet datum ?

Citat:
Monday, September 26, 2016

http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-presidential-debate-schedule/
2016-08-11, 00:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
För normala människor betyder denna besparing det motsatta men inte för dig tydligen. Det är tydligen synd om dig.

Fast det är inte en besparing att kräva att ett annat land skall börja betala för de trupper som befinner sig på amerikansk mark.

Men om Trump gör så som du säger så kommer han att tvingas att välja mellan att faktiskt skära ner på militärens budget eller ta lån för att kunna hålla den uppe vilket i sin tur kommer att leda till att dollarn kraschar (vilket han har lovat att han är redo att göra men det var ioförsig för ett tag sedan så han har kanske ändrat sig på den punkten)
2016-08-11, 00:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Det skulle vara bättre om vi fick ett officiellt uttalande som inte är från Trump som säger att han inte har blivit utfrågad för han sa ju tidigare att han såg en video som han inte såg (vilket han även erkände) för att på så sätt faktiskt ha 100% bekräftelse på att CNN har ljugit.

Reuters säger det på twitter:

Reuters Politics ‏@ReutersPolitics

UPDATE: Secret Service never formally spoke to Trump camp about gun rights comment - government official.

https://twitter.com/reuters

Men nu är ju alla så upptagna av han som klättrar på Trump Tower.
2016-08-11, 00:30
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är inte en besparing att kräva att ett annat land skall börja betala för de trupper som befinner sig på amerikansk mark.

Men om Trump gör så som du säger så kommer han att tvingas att välja mellan att faktiskt skära ner på militärens budget eller ta lån för att kunna hålla den uppe vilket i sin tur kommer att leda till att dollarn kraschar (vilket han har lovat att han är redo att göra men det var ioförsig för ett tag sedan så han har kanske ändrat sig på den punkten)
Vet inte om man skall skratta eller gråta!? Kommer Usd krascha om Trump skulle dra hem trupper från Japan? Kommer aldrig besvära dig något mer. Lycka till.
2016-08-11, 00:30
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Väldiga svängningar i väljarundersökningar som kommit ut nu. Den senast idag visade Trump tillbaka i ledningen men det känns oroväckande att han tappade så mycket för bara en vecka sedan.

Kan Paul Mannaforts strategi med mer statsmannamässiga tal med teleprompters ha en negativ "Romney-effekt", tror ni?
Folk saknar det som gjorde att Trump blev så populär under primärvalen, den oberäknliga, den oborstade och inga teleprompters Trump vi såg då?

Trump har helt enkelt blivit tråkig?

Själv anser jag har sköter sig klanderfritt och hans senaste tal om ekonomin var lysande.
Dagens (första) tal var utan teleprompter och utan de överdrifter som han använde när han vann nomineringsvalet. Donald Trump är en extremt intelligent person med enorm erfarenhet av massmedia och marknadsföring. Han vinner det här valet så lätt så lätt så lätt som en plätt (nåja, en kraftansträngning krävs verkligen). Han plockar varje fjäder ur hönan Hillary en efter en.

Den där teatern med telepromptrar, vänder sig åt höger, sen åt vänster, var bara ett sätt att göra sig lustig över fenomenet med politiker som bara är passiva statister som säger vad som helst som deras Wall Street-finansiärer säger åt dem att säga, som de textar till hennes teleprompter.
Senast redigerad av Fri 2016-08-11 kl. 00:32.
2016-08-11, 00:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Reuters säger det på twitter:

Reuters Politics ‏@ReutersPolitics

UPDATE: Secret Service never formally spoke to Trump camp about gun rights comment - government official.

https://twitter.com/reuters

Men nu är ju alla så upptagna av han som klättrar på Trump Tower.

Jag tackar, ett problem bara...jag följde din länk och följde även deras länk och hamnade återigen med Donald Trumps twitter konto som källa.

http://live.reuters.com/Event/Election_2016?utm_source=Twitter&utm_medium=Social

Så jag känner mig lite osäker på hur sant det är att CNN ljög, det skall dock inte tolkas som att jag säger att de talar 100% sanning men efter hela biten med att Trump skulle ha sett en video som han inte såg så är jag skeptisk. (Hade den biten inte hänt så hade jag troligen trott honom)
2016-08-11, 00:32
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nej, så här går det till. Man plötsligt bara drar tillbaka alla trupper utan att säga nånting om det, och väntar på japanernas och koreanernas telefonsamtal och lyssnar på hur många hundra miljarder dollar om året de vill betala för att få tillbaka sitt beskydd.
"- Sorry, I'm a bit hard of hearing. I don't hear numbers lower than nine. Did you say that you will pay nine hundred billion dollars a year for my protection?"
Vet du ens om att varken Japan eller Sydkorea tillhör NATO? dvs de givit tillstånd för flyg/flotta och dessutom mark för trupper till NATO för flyg och trupper så de kan hålla kollen på Kina/Sovjetunionen.

Varför ska dessa länder som inte är med i NATO betala för att NATO får en mycket viktig plats där NATO inte har något medlemsland att agera och samla information från. Tycker du Sverige ska betala för att NATO får tillgång till gotland och placera vad de vill men ingen garanti tillbaka??
2016-08-11, 00:35
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Dagens (första) tal var utan teleprompter och utan de överdrifter som han använde när han vann nomineringsvalet. Donald Trump är en extremt intelligent person med enorm erfarenhet av massmedia och marknadsföring. Han vinner det här valet så lätt så lätt så lätt som en plätt (nåja, en kraftansträngning krävs verkligen). Han plockar varje fjäder ur hönan Hillary en efter en.

Den där teatern med telepromptrar, vänder sig åt höger, sen åt vänster, var bara ett sätt att göra sig lustig över fenomenet med politiker som bara är passiva statister som säger vad som helst som deras Wall Street-finansiärer säger åt dem att säga, som de textar till hennes teleprompter.
Du tittade på detta och det enda är att han använde inte telepromter...Sa han något av värde?
2016-08-11, 00:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vet inte om man skall skratta eller gråta!? Kommer Usd krascha om Trump skulle dra hem trupper från Japan? Kommer aldrig besvära dig något mer. Lycka till.

Jag tror du får gråta åt att vi lyckades prata förbi varandra genom att du antingen missförstod mig eller genom att jag var otydlig.

Jag har pratat om att om Trump vill fortsätta och hålla den amerikanska armén på den kostnadsnivå som den är i dagsläget utan att se till att ha någon ekonomi som fyller upp den kostnaden så kommer dollarn att kracha, att kräva att Japan och andra länder där amerikanska trupper befinner sig skall betala för 100% av trupperna (vilket jag inte anser är något fel, det kan bli svårt att få till men det är inte fel) plus de trupper som befinner sig på amerikansk mark (det är är problemet uppstår) är något endast en idiot vill.

Ingen kommer att vilja betala för trupper som inte finns där för att beskydda en det är som att du skulle betala mig för att jag ska måla om ditt hus och se till att det är skyddat från skador, det är inte helt orimligt att jag vill att du betalar 100% för kostnaderna men däremot så skulle det vara orimligt om jag krävde att du skulle betala för kostnaderna för ditt hus och mitt egna.

[Tillagt]

Men jag tror inte vi kan komma så mycket längre än så här, vi har helt enkelt olika syner på det hela och kommer endast att gå runt i cirklar.

Jag får önska dig en trevlig kväll/natt.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-11 kl. 00:40.
2016-08-11, 00:38
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vet du ens om att varken Japan eller Sydkorea tillhör NATO? dvs de givit tillstånd för flyg/flotta och dessutom mark för trupper till NATO för flyg och trupper så de kan hålla kollen på Kina/Sovjetunionen.

Varför ska dessa länder som inte är med i NATO betala för att NATO får en mycket viktig plats där NATO inte har något medlemsland att agera och samla information från. Tycker du Sverige ska betala för att NATO får tillgång till gotland och placera vad de vill men ingen garanti tillbaka??
Handlar inte om "tycker att".
Det handlar om förhandlingsstyrka. Vilket alternativ har Sydkorea och Japan och Sverige?
Hur högt pris är de villiga att betala för amerikanskt beskydd?
De får nytta, USA får cash. Så enkelt är det. Vilken nytta har Japan och NATO-Europa av att USA lovar stödja dem? Hur många trillions of dollars om året är det värt? Varför betalar de parasiterna inte vad det är värt? Vill de vara utan amerikanskt beskydd, så fine, Trump known how to walk.
Senast redigerad av Fri 2016-08-11 kl. 00:44.
2016-08-11, 00:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Jag tackar, ett problem bara...jag följde din länk och följde även deras länk och hamnade återigen med Donald Trumps twitter konto som källa.

Elizabeth Culliford arbetar på Reuters. Hon skriver ovan Donald Trumps tweet.
2016-08-11, 00:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
CNN ljög som vanligt.

Donald J. Trump @realDonaldTrump

No such meeting or conversation ever happened - a made up story by "low ratings" @CNN.

Reuters:

BREAKING: Secret Service never formally spoke to Trump camp about gun rights comment - government official

Alana Wise ‏@alanawise_

A federal official familiar with the matter tells me USSS has not formally spoken to Trump camp about #2Amendment

Nu är den stora nyheten:

Ana Navarro @ananavarro

Oh God help me. Networks now providing extensive political analysis on the hippie with the suction cups climbing Trump Tower. #Surreal

Ljög om vadå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in