2016-08-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Om de tittar närmare på det så blir det kanske intressant. Tänk på Knutbypastorn Fossmo, t ex. När hans andra fru mördades så tittade man närmare på den första fruns olycka. Om personen är en ostraffad person i 40-års åldern med ordnade förhållanden så kanske man har lättare att tro på olyckoscenariet. Särskilt om maken/sambon är en pastor eller en medelklasskvinna.

Jag tror faktiskt att det går att "googla" fram vem som överlevde kantringen. Om man lyckas med detta så inser man varför ditt resonemang är uppåt väggarna...
Citera
2016-08-10, 23:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Alltså detta är ju som en deckarserie! Har hon anlitat en torped för att straffa dem för att de "gonat ner" henne...? Man borde nog kolla närmare på vad hon har för sig - affärer och kontakter. En laglydig medelålders kvinna har normalt inte så mycket våldskapital till sitt förfogande...
OBS, alla som läser, nu spekulerar vi. Inte bevisat att hon har koppling till misshandeln. Men skumt är det... det tycker uppenbarligen journalisten med (och kanske även polisen).

Jo den är som ett avsnitt av Wallander. Det har ju varit två "kontakter" enligt dessa killar. Först att en bil svängde förbi med folk som sa att de skulle ändra sin historia sedan då misshandeln. Sedan händer nu detta då. Det är lite som hon skapat sig sin "familj" då av hantlangare. Eller då blivit indragen i något och det bara eskalerat tills nu detta då.
Citera
2016-08-10, 23:04
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadlyspawn
Jag tror faktiskt att det går att "googla" fram vem som överlevde kantringen. Om man lyckas med detta så inser man varför ditt resonemang är uppåt väggarna...
Det låter som att du har koll? Då slipper vi googla. Inte för att vi ska hänga ut folk helt i onödan heller.

EDIT:
Alltså det ser jävligt illa ut när personer med svag ställning i samhället som unga (minderåriga?) och asylsökande utsätts för sexuella övergrepp från en som de är i beroendeställning till om de sedan (som några av oss misstänker) utsätts för övergrepp i rättssak av en känd kriminell.

Ett sådant fall bör inte läggas ned lättvindligt. De borde kanske kolla om det finns jäv för åklagaren. I en småstad finns väl rätt stor risk att beröringspunkter finns mellan sexbrottslingen och åklagaren. Sorry, det kanske börjar bli OT.
Senast redigerad av TigerKid 2016-08-10 kl. 23:16.
Citera
2016-08-10, 23:12
Medlem
styrlunds avatar
Börjar nästan tro att dottern först anstiftar/stämplar misshandeln på sina ensamkommande knull.
För att sedan göra det samma mot sina egna föräldrar.
Modern kanske kände igen angriparna från din dotters umgänge.
Citera
2016-08-10, 23:13
Medlem
Citat:
Det låter som att du har koll? Då slipper vi googla. Inte för att vi ska hänga ut folk helt i onödan heller.

Jag har koll. Det var ett stort räddningspådrag runt sambons drunkning. Huruvida sambon var inblandad låter jag Flashback spekulera runt.

Edit: Sambon som drunknade är mannen. Sambon som kan vara inblandad i nuvarande mordutredning är kvinnan.
Senast redigerad av deadlyspawn 2016-08-10 kl. 23:19.
Citera
2016-08-10, 23:19
Medlem
Jag sätter mina busspengar på att hon har med hans död att göra även där.
Man går inte å köper en ferrari några månader efter att ens pojkvän drunknat. Då har man inte alla "hästar i stallet"
Citera
2016-08-10, 23:21
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
SKANDAL. Typiskt Sverige. Nu har vi 1 mördad man och en allvarligt skadad kvinna tack vare inkompetenta jävla domare.
Spärra in psykfallet nu på livstid!!
Verkar onekligen som det ligger en hund gravad med tanke på att handlingsförmågan hos landsfiskalen är lika stor som hos Stefan lövén
Citera
2016-08-10, 23:24
Avslutad
Citat:
Jag har koll. Det var ett stort räddningspådrag runt sambons drunkning. Huruvida sambon var inblandad låter jag Flashback spekulera runt.

Edit: Sambon som drunknade är mannen. Sambon som kan vara inblandad i nuvarande mordutredning är kvinnan.

Ska vi spekulera i om sambon var orsak till sambos sjunkande trots att sambo inte var i båten enligt dig?
Citera
2016-08-10, 23:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Iofs. Dock vet jag exakt vem som drogs iland och överlevde. H*n är garanterat inte inblandad i något mordförsök. Om den så kallade sambon är inblandad må vara hänt.

Här
(FB) Arboga: Misstänkt mord, 2016-08-03
finns länkar till fyra olika artiklar som beskriver dödsfallet
då J*hannas dåvarande sambo påträffades drunknad 2015-08-08.

Där finns ingen uppgift om att någon "drogs iland och överlevde".
Varifrån kommer den uppgiften?

Ny summering
2015-08-08, 8:55 – SOS larm får en anmälan om att en man är försvunnen vid Granliden, vid Hjälmaren.
Strax före 10.00 påträffas mannen avliden i vattnet.
Den avlidne är Aki Olavi P**sil*, * = o, * = ö, * = a
Han är sambo med J*hanna M*ller, som är dotter till
misstänkt GM i den här tråden. Misstanken avskrevs senare.

2015-12-xx J*hanna skaffar ny bil. En Ferarri.

2016-06-16, Eskilstunakuriren:
"Här har chefen för boendet sex med flyktingpojkar - 'hotade att få oss utvisade'"
J*hanna är misstänkt GM.

2015-07-10, Eskilstunakuriren:
"Flyktingpojkarna som berättade om chefens sexkrav brutalt misshandlade"

2016-08-03, 23:12 Larm till fastigheten i Granliden. Man (G*ran, f. 1948) funnen död och
kvinnan (Chr*stina, f. 1952) skadad.

2016-08-04, Kvinnan anhålls, och tilldelas offentlig försvarare.

2016-08-05, Kvinnan släpps. Senare avförs hon som misstänkt.

Två berusade män på moped sågs ett dygn före mordet vid Granliden.
En 41-åring "med anknytning till paret" som tidigare figurerat i en uppmärksammad polisutredning söks.
Det är inte känt om 41-åringen skulle kunna vara en av mopedmännen.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-11 kl. 00:06.
Citera
2016-08-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ska vi spekulera i om sambon var orsak till sambos sjunkande trots att sambo inte var i båten enligt dig?

Enligt mig får du spekulera om vad du vill....
Citera
2016-08-10, 23:32
Medlem
nobbenss avatar
Kanske asylsexgrabbarna inte spöades för att dom berättade att dom utnyttjas utan istället för att dom försökte utpressa Johanna efter att dom snärjt henne
Citera
2016-08-10, 23:37
Medlem
Citat:

EDIT:
Alltså det ser jävligt illa ut när personer med svag ställning i samhället som unga (minderåriga?) och asylsökande utsätts för sexuella övergrepp från en som de är i beroendeställning till om de sedan (som några av oss misstänker) utsätts för övergrepp i rättssak av en känd kriminell.

Ett sådant fall bör inte läggas ned lättvindligt. De borde kanske kolla om det finns jäv för åklagaren. I en småstad finns väl rätt stor risk att beröringspunkter finns mellan sexbrottslingen och åklagaren. Sorry, det kanske börjar bli OT.

Det var så att dessa unga asylanter redan flyttat från Johannas HVB när det knullades varvid beroendeställning inte förelåg.

För övrigt så tror jag att Johanna knappast behövde tjata eller hota för att bli betäckt av dessa herrar.

Vad gäller mordet så tror jag polisen har rätt bra koll och håller på att knyta ihop säcken. Kanske någon nu i skrivande stund sitter i förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in