2016-08-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
troligtvis en mycket närstående person till paret , en kvinna.frågan är varför kvinnan skyddar henne

Naturligtvis är det dottern Johanna som är polisens hetaste spår.
Frågan är nu om hon svarat för dådet själv eller om hon "hyrt in" någon annan. Under alla omständigheter blir hon i det läget misstänkt för anstiftan.
Citera
2016-08-10, 21:28
Medlem
Det är dottern. Det har jag sagt från början. Det kan inte vara nån slump att så mycket skit händer en å samma person. Det va garanterat hon som dränkte sitt ex där uppe vid stugan för ett år sedan också. Hon verkar totalt hjärndöd.
Citera
2016-08-10, 21:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Det är dottern. Det har jag sagt från början. Det kan inte vara nån slump att så mycket skit händer en å samma person. Det va garanterat hon som dränkte sitt ex där uppe vid stugan för ett år sedan också. Hon verkar totalt hjärndöd.
Jo, tror också det, men att hon fått någon att utföra det. Det är inte nådigt att kniva ihjäl två föräldrar, även om man har en rejäl personlighetsstörning. Tänk va, vad lite asylmiljoner kan ställa till det i skallen på folk...
Citera
2016-08-10, 21:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, tror också det, men att hon fått någon att utföra det. Det är inte nådigt att kniva ihjäl två föräldrar, även om man har en rejäl personlighetsstörning. Tänk va, vad lite asylmiljoner kan ställa till det i skallen på folk...

Om det är en sådan extremt närstående kanske också förklarar varför kvinnan nu var misstänkt först. Att nu försöka skydda och ta skulden själv innan nu det faller i bitar.
Citera
2016-08-10, 21:39
Medlem
Mycket möjligt att du har rätt men min gissning är att hon druckit alkohol ihop med föräldrarna och nåt har fått henne att spåra ur. Samma sak som när hennes ex "drunknade".
Råkade han bara va ute på sjön helt själv samtidigt som Jo....a och föräldrarna va kvar i stugan? Å just då drunknade han?!
Sätt dit den där fan nu innan hon har ihjäl ungarna
Citera
2016-08-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om det är en sådan extremt närstående kanske också förklarar varför kvinnan nu var misstänkt först. Att nu försöka skydda och ta skulden själv innan nu det faller i bitar.

Precis, och varför damen inte minns något, lättare än att säga att det var vår dotter.
Citera
2016-08-10, 21:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Är det fastställt att kniv använts? Jag tänker annars att modern blivit slagen i skallen bland annat och att hon tuppat av. Därav lite minnessvårigheter.. Däremot så kan ju modern nämnt andra saker som fört misstankarna mot dottern.

Jag har ocksā satt mina pengar på att dottern är skyldig, antingen som utförare eller genom anstiftan.
Citera
2016-08-10, 21:51
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är det fastställt att kniv använts? Jag tänker annars att modern blivit slagen i skallen bland annat och att hon tuppat av. Därav lite minnessvårigheter.. Däremot så kan ju modern nämnt andra saker som fört misstankarna mot dottern.

Jag har ocksā satt mina pengar på att dottern är skyldig, antingen som utförare eller genom anstiftan.
Nä, det tror jag inte, men "tand utslagen och sydd i munnen" ledde mig in på det.
Citera
2016-08-10, 21:51
Medlem
Citat:

Men det här med att en kniv har nyttjats; finns det någon egentlig/officiell uppgift som sagt så? Är inte detta ett (inte osannolikt) trådantagande?

Edit: 2:a igen, såg svar..
Citera
2016-08-10, 21:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nä, det tror jag inte, men "tand utslagen och sydd i munnen" ledde mig in på det.

Tand utslagen får mig att tänka på just slag mer än knivad. Att någon slagit morsan i skallen och över ansiktet. Minnet lär ju lätt påverkas av det. I alla fall initialt innan det börjar komma tillbaka.
Citera
2016-08-10, 21:55
Moderator
Tycker nog att kvinnans "minnesluckor" pekar mot att hon försöker skydda någon/några.
Citera
2016-08-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Mycket möjligt att du har rätt men min gissning är att hon druckit alkohol ihop med föräldrarna och nåt har fått henne att spåra ur. Samma sak som när hennes ex "drunknade".
Råkade han bara va ute på sjön helt själv samtidigt som Jo....a och föräldrarna va kvar i stugan? Å just då drunknade han?!
Sätt dit den där fan nu innan hon har ihjäl ungarna

Han var inte ensam i båten. Fylla och inga flytvästar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in