2016-07-30, 00:56
Medlem
Studsbolls avatar
Mathias Bred skriver på ledarplats i GP om sin beundran för Löfven. Hygglig, pålitlig och genuin är omdömet som Herr Bred ger i artikeln. GP verkar återfallit i PK-träsket de harvade runt i innan de värvade Alice Teodorescu, ty sämre beskrivning av svetsarn går omöjligt att finna.

http://www.gp.se/ledare/bred-underskatta-inte-kraften-i-vanlig-hygglighet-1.3509340
Citera
2016-07-30, 10:31
Medlem
Floragatans avatar
Idag krälar i alla fall Löfven fram ur det avloppsrör han har gömt sig i på senare tid, han ska nämligen delta i Prideparaden.
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Förra året var Stefan Löfven (S) bortrest, men i år kommer han för första gången, i egenskap av statsminister, att delta i Pridetåget.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/45-000-vantas-delta-i-prideparaden
Citera
2016-07-30, 11:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Idag krälar i alla fall Löfven fram ur det avloppsrör han har gömt sig i på senare tid, han ska nämligen delta i Prideparaden.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/45-000-vantas-delta-i-prideparaden

Han har ju inte uträttat något att vara stolt över under sin tid som statsminister, så nu vill han väl suga i sig lite bögeristolthet. Risken är väl att han är så okänd i de breda folklagren att någon ger honom stryk när upploppen börjar. Polisen skall beväpna sig extra i år, ty hotbilden mot bögfesten har visst ökat. Kanske på grund av det massiva inflödet av MENA.
Citera
2016-08-01, 11:08
Medlem
Löfven idag i allmänmedia dvs 1 augusti 2016

Vi skall TAA MEER På Varandra.

Löfven backar således upp Sextrackarna som till 90%
är främmande fåglar

Det är ju exakt detta som de gör - på festivaler - på McDonalds
i Kungsträdgården mm

Och på finlandskryssningen hindrade personalen ett gäng (negrer var det väl)
att ta på andra?

O han backar även upp TiggeROM/ZiggeROM som kramar gubbar o
leker Zlatan mm
Citera
2016-08-06, 17:13
Medlem
Fris avatar
Finns det inte några gamla kollegor som berättar om hur det var att arbeta med honom på vapenfabriken? Jag är överhuvudtaget förvånad över att det inte är mer skvaller om politiker i okontrollerade sociala medier. Hur duktig var han egentligen som "förhandlare"? Vad har han gjort för metallarbetarnas medlemmar?

Om Steffe skulle förhandla med Kennedy, öh ja menar Trump, så skulle han lämna mötet naken, rakad och avspolad (som analogi för att han förlorar allt).
Citera
2016-08-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Mathias Bred skriver på ledarplats i GP om sin beundran för Löfven. Hygglig, pålitlig och genuin är omdömet som Herr Bred ger i artikeln. GP verkar återfallit i PK-träsket de harvade runt i innan de värvade Alice Teodorescu, ty sämre beskrivning av svetsarn går omöjligt att finna.

http://www.gp.se/ledare/bred-underskatta-inte-kraften-i-vanlig-hygglighet-1.3509340
Mitt uppriktiga svar på Breds fråga är INGEN...
Killen är ju efterbliven om han tror att svetsaren kan jämföras med bonden Fälldin - som faktiskt var just bonde, både före och efter sin politiska karriär. Svetsaren är en politruk, fostrats i SSU och facket med en kortare AMS-kurs i ryggen, han inger allt annat än förtroende och verkar långt i från "hygglig", tvärt om.
Citera
2016-08-08, 19:51
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Mitt uppriktiga svar på Breds fråga är INGEN...
Killen är ju efterbliven om han tror att svetsaren kan jämföras med bonden Fälldin - som faktiskt var just bonde, både före och efter sin politiska karriär. Svetsaren är en politruk, fostrats i SSU och facket med en kortare AMS-kurs i ryggen, han inger allt annat än förtroende och verkar långt i från "hygglig", tvärt om.

Och det skulle på vilket sätt vara sämre än att vara bonde och generation efter generation leva på bidrag från kommun, stat och EU? Fälldin var en lättviktare i förhållande till Palme. Och då är jag snäll.
Citera
2016-08-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Och det skulle på vilket sätt vara sämre än att vara bonde och generation efter generation leva på bidrag från kommun, stat och EU? Fälldin var en lättviktare i förhållande till Palme. Och då är jag snäll.
Ditt inlägg är obegripligt.
Vad jag skrev var att det är bättre att vara förankrad i verkligheten än att vara politruk.
Citera
2016-08-09, 20:14
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ditt inlägg är obegripligt.
Vad jag skrev var att det är bättre att vara förankrad i verkligheten än att vara politruk.

Köper att det var något oklart. Man behöver alltid ställa saker i perspektiv och jag gjorde det mot Fälldin.
Citera
2016-08-10, 16:20
Medlem
Citat:
Köper att det var något oklart. Man behöver alltid ställa saker i perspektiv och jag gjorde det mot Fälldin.

Vad gäller retorisk förmåga var Palme väldigt skicklig. I övrigt var han tämligen medioker och ställde till med mycket skit. Hade han inte blivit mördad hade ni kunnat frigjort er från hans arv och varit ett parti med en framtid. Nu går ni en långsam död till mötes vilket jag tycker är beklagligt eftersom Per Albin och Erlander, och fler från den tiden, gjort Sverige mycket gott.

Det mesta av de problem Sverige har och står inför idag grundlades under Palmes tid som statsminister.

Löfven har inte ens den retoriska förmågan och du får gå tillbaka till tiden då Caligula utsåg sin häst till senator för att hitta en mindre kompetent statsman än Löfven.

Det är fascinerande att se hur han bland sina sektmedlemmar ränner runt som kejsaren utan kläder och häver ur sig lögn efter lögn för att rädda tidigare lögner, helt oförstående om att han är ytterst ansvarig för att sänka landet.

Det är också fascinerade att se hur så många sossar vägrar inse att partiet behöver en fundamental nystart om det ska överleva.
Citera
2016-08-10, 17:13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Vad gäller retorisk förmåga var Palme väldigt skicklig. I övrigt var han tämligen medioker och ställde till med mycket skit. Hade han inte blivit mördad hade ni kunnat frigjort er från hans arv och varit ett parti med en framtid. Nu går ni en långsam död till mötes vilket jag tycker är beklagligt eftersom Per Albin och Erlander, och fler från den tiden, gjort Sverige mycket gott.

Det mesta av de problem Sverige har och står inför idag grundlades under Palmes tid som statsminister.

Löfven har inte ens den retoriska förmågan och du får gå tillbaka till tiden då Caligula utsåg sin häst till senator för att hitta en mindre kompetent statsman än Löfven.

Det är fascinerande att se hur han bland sina sektmedlemmar ränner runt som kejsaren utan kläder och häver ur sig lögn efter lögn för att rädda tidigare lögner, helt oförstående om att han är ytterst ansvarig för att sänka landet.

Det är också fascinerade att se hur så många sossar vägrar inse att partiet behöver en fundamental nystart om det ska överleva.

Löfven är ju så hopplös att man inte förmår sig till att engagera sig så värst för att få bort honom, Mona fick en att engagera sig stenhårt så fort hennes namn nämndes som tänkbar efterträdare, Ljuholt funkade ju hjälpligt tills han haffades med händerna i kakburken, och då låtsades vara så förståndshandikappad att han inte förstod felet han gjort... Göran röstade jag på direkt.

Löfven är ju så menlös att jag ibland tom tycker att det nog varit bättre med Mona...

Det enda positiva han gjort är väl att minska en aning på invationsstyrkorna, men gud så mycket skitprat han hann med innan ...
Citera
2016-08-10, 17:32
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Haha... Ja, helt ur det blå utan någon som helst anknytning till något annat.

Det är väl trevligt att du är en fanboy, men med fånen Löfven som partiledare kommer dom knappast att resa sig igen, snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in