Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-09, 21:55
Medlem
Reuters/Ipsos Poll:

Clinton 42%

Trump 35%

Ok Clinton ökar inget alltså hon hade 42% förra veckan också utan när folk inte vill svara Trump så tappar han. Vilket borde vara bra nyheter för Trump bara han lyckas nu hålla fokus och få tilbaka de här som inte vill svara.

http://polling.reuters.com/#!poll/TM651Y15_DS_13/filters/LIKELY:1/type/smallest/dates/20160710-20160808/collapsed/true/spotlight/1
2016-08-09, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Stött på? Som sagt, flera av hans barnbarn är judiska. Han hade en judisk mentor som introducerade honom till skumraskvärlden i NY i slutet av 60-talet och Carl Icahn är hans närmaste. Vilka tår inbillar du dig att han trampat på?
Tycker att Trump förändrats mycket iom valet.Förolämpat de flesta...
2016-08-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
https://www.youtube.com/watch?v=EcxkkrNSv-4

Och nu föreslår han att någon skjuter hans politiska motståndare om han skulle förlora.

Mannen är galen.

Det måste vara svårt att ha autism och tolka allting bokstavligt talat.

Mannen är en legend och han kommer definitivt gå till historien som den mest otippade och okonventionella kandidaten någonsin.
2016-08-09, 21:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Mycket av det han försörjt sig på förut har nog rykt. Om han förlorar kommer det kosta honom fett. Om han vinner så ryker han en månad in som president.
2016-08-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det måste vara svårt att ha autism och tolka allting bokstavligt talat.

Mannen är en legend och han kommer definitivt gå till historien som den mest otippade och okonventionella kandidaten någonsin.

Så hur tolkar du det han säger, bildligt talat?
2016-08-09, 22:01
Medlem
CharlieMartels avatar
Viktig utländsk media noterar att Skånska Dagbladet inte stöder Clinton.
Citat:
Paradigm Shift: Europe's Infatuation for US Democrats Comes to an End

Swedish newspaper Skånska Dagbladet obviously went against the flow as it took a stand against the aspiring Democratic president. According to Skånska Dagbladet's editor-in-chief Lars Eriksson, Hillary Clinton makes Nixon look like Mahatma Gandhi.

http://sputniknews.com/politics/20160809/1044094624/usa-clinton-trump-europe-paradigm-shift.html
2016-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Så hur tolkar du det han säger, bildligt talat?

För mig är det tämligen uppenbart att Trump inte vill att hans väljare ska beväpna sig och skjuta ihjäl Hillary. Tror de flesta håller med mig.
2016-08-09, 22:06
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino

Var det inte Clinton som gick till angrepp mot Lehman brothers m.fl?
Alla inblandade på ett eller annat sätt som fått en smocka från vardera håll vet om att det är taktik och inget annat.
2016-08-09, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Var det inte Clinton som gick till angrepp mot Lehman brothers m.fl?
Alla inblandade på ett eller annat sätt som fått en smocka från vardera håll vet om att det är taktik och inget annat.
Jag menar hans personliga affärer.Om folk straffar honom för hans uttalanden.
Kommer fler vilja sänka honom?
2016-08-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
För mig är det tämligen uppenbart att Trump inte vill att hans väljare ska beväpna sig och skjuta ihjäl Hillary. Tror de flesta håller med mig.

Men kan du då förklara vad det är han egentligen försöker säga? Vad går genom hans huvud när han yttrar den meningen?
2016-08-09, 22:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
TheStriptease skrev

]För mig är det tämligen uppenbart att Trump inte vill att hans väljare ska beväpna sig och skjuta ihjäl Hillary. Tror de flesta håller med mig.

Nej, det är bara media som gör den tolkningen. Från Donald Trump kampanj:

“statement on dishonest media”

It’s called the power of unification – 2nd Amendment people have amazing spirit and are tremendously unified, which gives them great political power. And this year, they will be voting in record numbers, and it won’t be for Hillary Clinton, it will be for Donald Trump.
2016-08-09, 22:18
Medlem
Citat:
Men kan du då förklara vad det är han egentligen försöker säga? Vad går genom hans huvud när han yttrar den meningen?

Han flörtar med väljarna eftersom de avskyr Hillary. Tror du att människor alltid menar precis allt de säger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in