Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ska vara 7-8% mer demokrater i undersökningarna, och har varit så i valen sen 80-talet.

En gång har det varit lika många demokrater och republikaner som rösta och det var 2004 med bush och då vann man ganska enkelt.

Ja men i år är inget vanligt år, det lär garanterar bli hordvis med fler republikaner som går att rösta. För att inte glömma independents och svikna democrats (typ bernie-folk).

För mig råder det inget tvivel, Trump tar hem det här. Massvis med folk på alla hans rallies, samtidigt är det typ 100 pers på Hillarys rallies. När det är dags för debatt kommer Trump sätta den sista spiken i kistan för henne.
2016-08-08, 23:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Efter den här skattepolitiken så har han säkrat alla republikanska röster, bolagsskatten mer än halveras.

Frågan är om det finns så många slödder och fattiga social welfare människor i USA att Hillary kan köpa dem.

Fast social Welfare människorna röstar i stora drag på det republikanska partiet så det spelar ingen roll hur många de är.
2016-08-08, 23:32
Medlem
Christopher.s avatar
* Those making up to $30,000 will pay 1 percent.

* Income from $30,000 to $100,000 results in a flat 5 percent.

* $100,000 to $1 million income will be taxed at 10 percent.

* On $1 million or above will be taxed 15 percent.

Fyfan jag blir kåt när jag läser det här. Dessutom blir bolagsskatten på bara 15%, lägre än Kina. Blir Trump president och genomför denna reform så kommer USA att direkt hamna i en högkonjuktur som förhoppningsvis drar med sig resten av världen.

Tänk dig själv om Sverige vore i samma sits. En average Joe som tjänar 25.000 i månaden skulle få ut 24.750 i månaden, i dag har samma svensk ut ca 17.000, en inkomstökning på 50%, dessutom blir varorna betydligt billigare.
Senast redigerad av Christopher. 2016-08-08 kl. 23:34.
2016-08-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja men i år är inget vanligt år, det lär garanterar bli hordvis med fler republikaner som går att rösta. För att inte glömma independents och svikna democrats (typ bernie-folk).

För mig råder det inget tvivel, Trump tar hem det här. Massvis med folk på alla hans rallies, samtidigt är det typ 100 pers på Hillarys rallies. När det är dags för debatt kommer Trump sätta den sista spiken i kistan för henne.

Trump vinner inte detta om det blir republikaner VS demokrater.

Den enda chansen för Trump är vita VS alla andra.

Därför måste han fortsätta med Populism och försiktigt leka med att vita är under attack. Vilket han gjort bra hittills ibland gått över gränsen men annars bra.

Vita som röstar är fortfarande ca 70% i 48 stater eller något så han måste helt radera ut parti tankesättet och gå andra vägen som folkets känslor.
2016-08-08, 23:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Fyfan jag blir kåt när jag läser det här. Dessutom blir bolagsskatten på bara 15%, lägre än Kina. Blir Trump president och genomför denna reform så kommer USA att direkt hamna i en högkonjuktur som förhoppningsvis drar med sig resten av världen.

Tänk dig själv om Sverige vore i samma sits. En average Joe som tjänar 25.000 i månaden skulle få ut 24.750 i månaden, i dag har samma svensk ut ca 17.000, en inkomstökning på 50%, dessutom blir varorna betydligt billigare.

Klart du blir kåt när du läser detta. Ännu bättre är ju 0% skatt för alla, gratis hummer och fria horor. Varorna som produceras kommer att bli mycket billigare. Och average Joe kommer att få det mycket bättre.

(ett tag, min anm.)

Sen kommer det trista. Ekonomin måste gå ihop. Vem ska betala, om average Joe är för outbildad för att konkurrera med Kineser och Japaner, och sover för länge på morgonen efter sin sinkadus med de gratis hororna?

Nej, jag tror inte det är någon framgångsmelodi.
2016-08-08, 23:49
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Klart du blir kåt när du läser detta. Ännu bättre är ju 0% skatt för alla, gratis hummer och fria horor. Varorna som produceras kommer att bli mycket billigare. Och average Joe kommer att få det mycket bättre.

(ett tag, min anm.)

Sen kommer det trista. Ekonomin måste gå ihop. Vem ska betala, om average Joe är för outbildad för att konkurrera med Kineser och Japaner, och sover för länge på morgonen efter sin sinkadus med de gratis hororna?

Nej, jag tror inte det är någon framgångsmelodi.

Stavas nedskärningar.
2016-08-08, 23:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
TheStriptease skrev

Det är ju fler på Donald Trumps rallyn, men det är ju en hel del på Häxans rallyn också. Detta är från ett rally nyligen, det är en som protesterar, är inte det en märklig video? Det står att det är hennes Secret Service Agent, men vad jag förstår så skall det vara hennes läkare:

HILLARY CLINTON FREEZES IN FEAR - Secret Agents Tell Her To "Keep Talking"

https://www.youtube.com/watch?v=azUpfzDNxpw

Från en intervju nyligen också, skämtar hon, eller försöker hon täcka över?

Did Hillary Clinton Have a Seizure on Camera?

https://www.youtube.com/watch?v=Hd4NH9jKNas
2016-08-08, 23:59
Avslutad
Är Trump körd nu när McMullin gett sig in i räset?
2016-08-09, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Problemet är bara när detta sker, dvs bolagsskatten skärs ner till 15 % i USA.., så kommer den att skäras ner till 14 % i Asien.., och sedan 13 % i Irland.., och du ser vart jag vill komma..

Detta är ett problem.
2016-08-09, 00:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Spara på allt kan man göra, att halvera försvarsbudgeten är ett bra första steg, 2500 miljarder frigör man bara där.

Skämtar du, eller är ironisk? Trump vill ju toksatsa på försvaret och göra detta "great again". När man hör hans ord om detta så låter det som USA ska typ fördubbla försvarsbudgeten.

Inga pengar att spara där.
2016-08-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är ju fler på Donald Trumps rallyn, men det är ju en hel del på Häxans rallyn också. Detta är från ett rally nyligen, det är en som protesterar, är inte det en märklig video? Det står att det är hennes Secret Service Agent, men vad jag förstår så skall det vara hennes läkare:

HILLARY CLINTON FREEZES IN FEAR - Secret Agents Tell Her To "Keep Talking"

https://www.youtube.com/watch?v=azUpfzDNxpw

Från en intervju nyligen också, skämtar hon, eller försöker hon täcka över?

Did Hillary Clinton Have a Seizure on Camera?

https://www.youtube.com/watch?v=Hd4NH9jKNas

Ja hon verkar onekligen ha endel besvär. Lär inte bli bättre för henne heller med ökad press och påtryckningar från alla håll och kanter. Hon är färdig, vi väntar bara på nådastöten.

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är Trump körd nu när McMullin gett sig in i räset?

Citat:
Skämtar du, eller är ironisk? Trump vill ju toksatsa på försvaret och göra detta "great again". När man hör hans ord om detta så låter det som USA ska typ fördubbla försvarsbudgeten.

Visst kan man spara in pengar på försvaret. Trump vill t ex inte leka världspolis och invadera andra länder i onödan, detta kommer definitivt spara pengar. Och om USA ska skydda andra länder, då ska de betala för det.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-08-09 kl. 00:06.
2016-08-09, 00:06
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:

Inte riktigt. Han vill antagligen dra ner på den överlägset största kostnaden, de 800 utländska baserna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in