Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur i helvete kan det vara så svårt att läsa vad jag skrev? Jag svarade på ett inlägg som sa att hans streams brukade ha 30,000 tittare medan den jag såg på Youtube hade 1/10 av detta
Beror givetvis vilken kanal man kollar på, det är så många kanaler som streamar hans tal och tar således tittare från varandra. Jag brukar följa Right Side Broadcasting och där är det nästan alltid 20k + tittare.

Det högsta jag sett från nämnda kanal var över 100k + under ett tal i Florida.
2016-08-07, 18:36
Medlem
OukMougars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
http://www.breitbart.com/tech/2016/08/07/gateway-punditsocial-media-patterns-show-trump-looking-landslide-victory/

Som jag misstänkte så tror jag inte pollsen stämmer öht, det finns ingen entusiasm hos Hillarys fans alls. Vad tror ni? Pollsen har visat sig vara felaktiga i flera val i över flera år nu, dags att sluta använda dom som någon slags fakta?

Breitbart bör tas med en smula salt, delvis för att de anklagats för att ha tagit emot pengar från Trump för att ge honom bra press, delvis för att (enligt wiki) "By March 14 several top executives and journalists at Breitbart had resigned complaining that "...Breitbart’s unabashed embrace of Mr. Trump, particularly at the seeming expense of its own reporter, struck them as a betrayal of its mission".

Men visst, Trump har en helt annan personkult än Clinton, det ser man (absurt nog) även här på flashback. Vilket förmodligen är en av anledningarna till att han av belackare jämförs med diverse diktatorer. Frågan är dock om personkulten är så stor att den kan avgöra valet, eller om den tvärtom kan stöta bort mer moderata väljare.
2016-08-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
Breitbart bör tas med en smula salt, delvis för att de anklagats för att ha tagit emot pengar från Trump för att ge honom bra press, delvis för att (enligt wiki) "By March 14 several top executives and journalists at Breitbart had resigned complaining that "...Breitbart’s unabashed embrace of Mr. Trump, particularly at the seeming expense of its own reporter, struck them as a betrayal of its mission".

Men visst, Trump har en helt annan personkult än Clinton, det ser man (absurt nog) även här på flashback. Vilket förmodligen är en av anledningarna till att han av belackare jämförs med diverse diktatorer. Frågan är dock om personkulten är så stor att den kan avgöra valet, eller om den tvärtom kan stöta bort mer moderata väljare.

Kult på vilket sätt? Så du menar att etablissemanget inte är en sekt? Breitbart skrev dessutom inte orginalartikeln
2016-08-07, 19:30
Medlem
Poliakovs avatar
Varför är det så många hillbillies som röstar på trump? Och varför drar sig flera republikaner ur och ställer sig på clintons sida?
2016-08-07, 19:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poliakov
Varför är det så många hillbillies som röstar på trump? Och varför drar sig flera republikaner ur och ställer sig på clintons sida?

Vissa republikaner gör det för att de anser att de inte kan ställa sig bakom Trump.

Vi skulle se exakt samma sak från demokraternas sida om de hade en representant som vissa inte kan ställa sig bakom oavsett vad.
2016-08-07, 19:45
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur i helvete kan det vara så svårt att läsa vad jag skrev? Jag svarade på ett inlägg som sa att hans streams brukade ha 30,000 tittare medan den jag såg på Youtube hade 1/10 av detta

Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Beror givetvis vilken kanal man kollar på, det är så många kanaler som streamar hans tal och tar således tittare från varandra. Jag brukar följa Right Side Broadcasting och där är det nästan alltid 20k + tittare.

Det högsta jag sett från nämnda kanal var över 100k + under ett tal i Florida.

Nej, på "Right Side Broadcasting" ligger de populäraste massmötena på 900k+.
Mestadels pendlar de mellan 50k-300k
Populärast är presskonferenserna där t.ex Anti-Hillary talet har haft 1 miljon tittare.
Ett kortare klipp där Trump blev utsatt för ett mordförsök av en demokrat på scen har 2 miljoner visningar.

I dagsläget har sidan haft 71,6 miljoner visningar totalt. De fokuserar till 99.9% på Trump-kampanjen.
2016-08-07, 19:49
Medlem
Citat:
Angående första frågan så ser många Trump som den mer folkliga kandidaten, det är iaf det intrycket han ger trots att han är en miljardär. Angående den andra frågan så har fortfarande Cruzfalanangen en liten sekt med republikaner som vägrar svara Trump på opinionsundersökningar. För etablerade republikanska politiker hade Koch-bröderna (republikanska partiets huvuddonatörer) öppet hotat att man skulle dra in pengar på senatkandidater som talade på det republikanska konventet. Man vill helt enkelt inte hamna i konflikt med handen som matar en.
2016-08-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Populärast är presskonferenserna där t.ex Anti-Hillary talet har haft 1 miljon tittare.
Ett kortare klipp där Trump blev utsatt för ett mordförsök av en demokrat på scen har 2 miljoner visningar.

I dagsläget har sidan haft 71,6 miljoner visningar totalt. De fokuserar till 99.9% på Trump-kampanjen.
Det som syftats på är hur många som ser LIVE. Då stämmer 30,000 väldigt bra som snitt per event för Trump på RSB.
2016-08-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta

Pratar du om vad antalet visningar ligger på idag om man kollar på dem i efterhand? Jag syftar på hur det sett ut under livesändningen, där toppade ett gammalt Florida-tal han höll under primärvalen med 100k + tittare. Kommentarsfältet fick hela videon att krascha.
2016-08-07, 20:00
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det som syftats på är hur många som ser LIVE. Då stämmer 30,000 väldigt bra som snitt per event för Trump på RSB.

Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Pratar du om vad antalet visningar ligger på idag om man kollar på dem i efterhand? Jag syftar på hur det sett ut under livesändningen, där toppade ett gammalt Florida-tal han höll under primärvalen med 100k + tittare. Kommentarsfältet fick hela videon att krascha.

Ja, det stämmer. Ber om ursäkt att jag missförstod där.
2016-08-07, 20:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Hillbillies = Lågutbildat vitt folk som inte har så mycket pengar.

Republikanerna är ett så kallat överklassparti. Men nu par partiet blivit kapat av ett Trump-gäng som vill få bort globalismen igenom en mur mot mexiko, säga nej till NAFTA och TTP, förbjuda muslimsk invandring osv.

Detta gynnar vanligt folk, och därför är det många republikaner som går över till Demokraterna för att Demokraterna stöds av Wallstreet.

Så länge du vill gynna folket så kommer du ha överheten emot dig.
2016-08-07, 20:07
Medlem
BertFoxs avatar
Vad är det för fel på amerikaner? Hur kan halva befolkningen vilja ge ansvaret över USA:s kärnvapen till en man som har sämre impulskontroll än Kalle Anka. Och han har ju redan börjat yra om att kärnvapen är till för att användas. Undra just var han funderar på att släppa dom? Mexiko? Syrien? Iran? Palestina?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in