2016-08-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, ni försöker nu förringa maskletningen som var så viktig i början, "orsaken" till att familjen plockades in och senare häktades. Blir det Adriana senare?

Oron sprider sig.

Vilken oro? Såvitt jag vet sitter han på anstalt i Roslagen i väntan på utvisning..
Det är alltså inte ni tvivlare som avgör GM:s framtid,det är redan gjort för längesedan.
Jag tänkte att det kan vara läge att påpeka det.
2016-08-07, 18:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Blodbild är allt dom undersökt förutom DNA, eller hur? Nytt, gammalt blod utan analysbart DNA? Lisa hade på händerna blod som inte innehöll användbart DNA. Blodgrupp? Gammalt menstruationsblod? NB:s eller Lisas DNA för detta blod om prov tas djupare i tyget? NB:s DNA ovanpå annans intorkade blod? Upplöst intorkat blod som sedan droppats? Polis som manipulerat bevisen med en droppe blod utan DNA eller NB:s blod? Listan kan göras lång för möjligheter.
MENSBLOD?!
Citat:
Skippa era experter nu för jag har ("som glad amatör") testad detta med vanlig droppat blod och upplöst med lite vatten torkat blod och jag kan inte se någon skillnad på dessa "blodbilder" och inte heller celler om dom nu legat ett tag. Dock kan man se lite skillnad närmare i tid, mindre än två dagar men det gäller ju inte i detta fall. Får jag höra lite hysteri nu då?
Nej, du får inte höra nån "hysteri" - det går på automatik när du skämmer ut dig som tror dina korkade hemmatester har nån bäring.

För övrig är det ointressant då det handlar om planteringsmöjligheter:
Den konspirationen är fimpad och begravd för länge sen.

Svara nu på motfrågor om hängningsmomentet som sket sig för dig. För inte är du väl en feg skit som hellre byter ämne när du blir inmålad i ett hörn?
2016-08-07, 18:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Blodbild är allt dom undersökt förutom DNA, eller hur? Nytt, gammalt blod utan analysbart DNA? Lisa hade på händerna blod som inte innehöll användbart DNA. Blodgrupp? Gammalt menstruationsblod? NB:s eller Lisas DNA för detta blod om prov tas djupare i tyget? NB:s DNA ovanpå annans intorkade blod? Upplöst intorkat blod som sedan droppats? Polis som manipulerat bevisen med en droppe blod utan DNA eller NB:s blod? Listan kan göras lång för möjligheter.

Skippa era experter nu för jag har ("som glad amatör") testad detta med vanlig droppat blod och upplöst med lite vatten torkat blod och jag kan inte se någon skillnad på dessa "blodbilder" och inte heller celler om dom nu legat ett tag. Dock kan man se lite skillnad närmare i tid, mindre än två dagar men det gäller ju inte i detta fall. Får jag höra lite hysteri nu då?

Ovan skulle då gälla om en annan gärningsman använt NB:s kläder som fanns tillgänglig eller möjliga arbetshandskar för att hantera kroppen. Alltså ytligt avsatt DNA på annans blod, kanske Lisas egna.

Ja, vem var mannen i solglasögon? och ge vittnet en medalj som kunde avgöra det i så där 70 kmh.

Wow , gick det 70 km/h på den lilla krokiga vägen ?
Då hade han aldrig klarat vänsterkurvan strax därpå utan brakat rakt
i trädgården hos sin arbetsgivare AJ .
Du glömmer att de båda vittnena stod mycket nära vägen där bilen passerade
och dessutom var rutan nedvevad .
Plus att de mycket väl kände igen båda bröderna eftersom Thomas i det
närmaste bodde granne med dina kära Litauer .
2016-08-07, 19:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Vilka vittnen har sett NB i bilen?
Vittnen som såg bilen köra mot Martorp såg en utländsk bil. Såg inte vem som körde. Inte ens bekräftat att det var NB's bil.
Vittnen som såg bilen köra mot Blomberg kunde inte avgöra om det var NB eller AB som körde.

Du snackar du ju i nattmössan totalt .
IB och AB var ju hemma hela tiden när mordet och transporten till Martorp skedde .
Vem körde bilen då ? Jo , mördaren Nerijus förstås .
Så solklart att inte ens du borde kunna missa det .
2016-08-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
- Det är NB som är ute och far runt sen klockan 16.
- Det är NB som inte har alibi från kl 18.
- Det är extremt sällsynt att hans bror använder bilen.
- Det är NB som har avsatt DNA.

Jag säger inte emot dig på något av dina påståenden ovan.
Men du påstår att vittnen har sett NB köra runt. Så frågan kvarstår.
Citat:
Svarar inte på motfrågor?
Svara då;

Du är själv så noga med att "alternativteoretikerna" ska visa fakta för sina påståenden. Så varför kan du inte själv göra det då? Så läs frågan en gång till, och därefter ytterligare en gång och sen försöker du svara på vad jag egentligen frågar om - Vilka vittnen har sett NB i bilen? Vittnets namn, sida i FUP etc.

Citat:
dina frågor fullständigt ointressanta
Kanske för dig, men jag kanske vill ha ett svar - som du verkar inte kunna ge.

Citat:
du kan sluta att sedvanligt snyfta och känna dig såå oförrättad och överdriva om okvädningsord
(mitt fetande)
??????????????
2016-08-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Precis! Martorps gård var ett sekundärmål för att leta mask. Bröderna hade ALLTID kunnat använda ladans omgivning tidigare till det. Att det var ett sekundärmål har förtigits. Att maskletande skulle vara påhitt utav bröderna tillhör alltså desinformationen i denna Kinnekullehärva.

Varför har inte poliskvinnan som stod vid ladan fått vittna ingående? Varför finns inte hon i fupen? = FRÅGETECKEN i fupen.
Svar: för då hade inte desinformationen fått samma genomslag. Det var viktigt för Kammarspelet i Martorp att de förvillande falska uppgifterna fanns. Kom ihåg vad BS sa om fejkarbeta. Hur hade det låtit om det var ett sekundärmål?

De ridande kvinnornas vittnesmål finns inte heller i fupen = HÅL i fupen

Låt dem inte få dig att tro att det fanns en "massa" spår. Det är fortfarande bara 10 DNA spår. Allt annat är desinformation och överdrifter.
Jag förstår inte varför ni tjatar om händelserna vid Martorp. Det avgörande är ju vilka bevis som har säkrats och hur dessa värderats i rättegången. Även om NB verkligen var ute efter mask och verkligen bara ville hjälpa spanarna, så ledde dessas reaktion till fyndet av kroppen och till gripandet av en man som visade sig starkt bunden till brottet. Även om du skulle ha rätt och polisen är fördomsfull, så hamnade de ju rätt, sett med facit i hand. Är du bitter på utgången ? Tycker du att det är orättvist att NB skulle åka dit på just detta sätt ?

Hur många DNA-spår tycker du vore lagom många då ? 20 ? 30 ? Vari består värdet av det 11:e, det 12:e osv ? Men du kanske inte menar vad du skriver ordagrant - du menar kanske "bara DNA-spår" ? Det är en rätt anspråksfull inställning, får man säga, att döma ut en hel vetenskap och hela rättssystemets bevisvärdering. Jobbar du på en doktorsavhandling om dina sensationella slutsatser ?
2016-08-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är direktavsatt av någon menar du.
Men läs gärna hur en anställd på, det vid tillfället icke-ackrediterade, polislabbet NFC uttalar sig om metoderna i Hurtigs överklagan (punkt 59).

För övrigt far du med osanning om att NB skulle ha erkänt - det är en radioanka av Lars Johanssons egen gråtkanal P4 skaraborg, som simmat vidare.
NB, genom sitt ombud Hurtig, ville fästa HD:s uppmärksamhet på att han själv inte kunde uteslutas som delaktig i brottet, dock inte nödvändigtvis själva mordet. Indirekt erkände han förekomsten av DNA-spår, såsom hans direktavsatta, men ville peka på möjligheten av att han kunde ha avsatt dessa vid hantering av liket efter mordet. Detta är sanningen, om man läser inlagan och förstår innebörden.

Om han egentligen menade något annat, så kan man konstatera att han utöver alla andra hemska egenskaper dessutom är en stolle.
2016-08-07, 23:33
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Jag säger inte emot dig på något av dina påståenden ovan.
Men du påstår att vittnen har sett NB köra runt. Så frågan kvarstår.
Svara då;

Du är själv så noga med att "alternativteoretikerna" ska visa fakta för sina påståenden. Så varför kan du inte själv göra det då? Så läs frågan en gång till, och därefter ytterligare en gång och sen försöker du svara på vad jag egentligen frågar om - Vilka vittnen har sett NB i bilen? Vittnets namn, sida i FUP etc.

Kanske för dig, men jag kanske vill ha ett svar - som du verkar inte kunna ge.

(mitt fetande)
??????????????

En av vittnen heter Annika H*dvall som såg och kände igen Nerijus som förekommer i FUP (det är källan med du får snällt bläddra själv och hitta sidan själv för soppas bör du klara av). Hon har även vitnat i TR och det har spelats upp i HR.

Alla dessa dokument ska gå att ladda ner på första sidan i denna tråd.

För att vara snäll så kopierar jag in från TR-domen:

Citat:
Annika Hedvall beskrivit hur hon befann sig i trädgården till
fastigheten Skogen då hon bestämde sig för att gå en kort promenad med sina två
hundar. Den ena hunden var okopplad. Efter en liten promenad kom hon ut mot
grusvägen som går mellan slottet och väg 2720. Hon hörde en bil komma i hög fart
från Martorpshållet. Hon minns inte om hon kopplade hunden eller tog upp den.
Hon stod vid vägkanten när en bil passerade i hög fart. Hon kände igen bilen som
tillhörande de litauiska bröderna. Hon vinkade och hälsade. Det var en av bröderna
som körde. Hon skulle säga att det var den äldre av bröderna som körde. Han bar
solglasögon. Klockan kan ha varit mellan 19.30 till 19.45. Hon har flera gånger
passerat förbi Mejeriflygeln och hälsat på de boende från Litauen. Hon kände därför
väl igen bilen och personen som körde.
Denne hade rutan nervevad och vinkade till
henne.

Citat:
Rent tidsmässigt kan man konstatera att det är fullt möjligt att begå ett brott på
Blomberg efter kl 18.30, lämna platsen vid 19-tiden, sladda ut från grusvägen mot
väg 2720 kl 19.10 samt passera samma väg tillbaka efter kl 19.30. Graverande för
Nerijus Bilevicius är att bilen som vittnena iakttagit kl 19.00-19.10 var
utlandsregistrerad och kom från en liten grusväg som inte torde trafikeras av
särskilt många icke boende i området samt den omständigheten att Annika Hedvall
med bestämdhet uppgett att den bil som kom från Martorpshållet i hög fart var de
litauiska brödernas bil samt att det med största sannolikhet var den äldre brodern
som körde.
Samtliga omständigheter tyder således på att Nerijus Belivicius inte
varit hemma i sin bostad hela tiden mellan kl 18.00 och kl 20.00 utan tvärtom att det
varit han som kört sin bil fram och tillbaka till Martorp runt 19.00 till 19.30 -tiden.
2016-08-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
NB, genom sitt ombud Hurtig, ville fästa HD:s uppmärksamhet på att han själv inte kunde uteslutas som delaktig i brottet, dock inte nödvändigtvis själva mordet. Indirekt erkände han förekomsten av DNA-spår, såsom hans direktavsatta, men ville peka på möjligheten av att han kunde ha avsatt dessa vid hantering av liket efter mordet. Detta är sanningen, om man läser inlagan och förstår innebörden.

Om han egentligen menade något annat, så kan man konstatera att han utöver alla andra hemska egenskaper dessutom är en stolle.

Ja, NB signerade själv sin ansökan om Pt som just hade den innebörden du nämner.

TACK.
2016-08-08, 02:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Ovan skulle då gälla om en annan gärningsman använt NB:s kläder som fanns tillgänglig eller möjliga arbetshandskar för att hantera kroppen. Alltså ytligt avsatt DNA på annans blod, kanske Lisas egna.

Ja, vem var mannen i solglasögon? och ge vittnet en medalj som kunde avgöra det i så där 70 kmh.
Den enda hysteri du får höra lär vara hysteriska skrattanfall efter detta otroligt skämmiga inlägg.
Är det här på riktigt, tror du på det du skriver tänker man.
Inser att inlägget inte var menat som ett skämt, rätta mig om jag har fel.
"NFC, släng er i väggen! Här kommer Moretex som överträffar er kompetens, kunnande och teknik med sitt glada hemma-labb."
Det är det du säger med ditt inlägg. Inser du inte att du är väldigt pinsam?

Tror du att blodet på Lisas händer (under naglarna om jag ej minns fel) var gammalt intorkat menstruationsblod?
Du kan inte tänka ut en lite mer logisk förklaring med tanke på hur hennes sista sekunder i livet var med snaran åtdragen runt halsen?
Tänk, tänk och tänk lite till.
Var det verkligen gammalt menstruationsblod eller var det kanske blod från ett desperat och instinktivt försök att få bort snaran runt sin hals?
Mensblod eller dödskamp, vad tror du?
2016-08-08, 07:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2

Helt riktigt - detta är innebörden i inlagan - med avsändare Nerijus Bilevicius via sin advokat Björn Hurtig.
Det är märkligt att alternativsekten är oense med sin lilla gunstling Nerijus om det här.
Eller, har de inte förstått innebörden i Nerijus ansökan om PT?
2016-08-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Helt riktigt - detta är innebörden i inlagan - med avsändare Nerijus Bilevicius via sin advokat Björn Hurtig.
Det är märkligt att alternativsekten är oense med sin lilla gunstling Nerijus om det här.
Eller, har de inte förstått innebörden i Nerijus ansökan om PT?

På sett och vis kan jag tycka att det varit intressant att höra vad
han hade kokat ihop om han beviljats PT.

Men det hade förmodligen låtit lika dant, vet inte,
förstår inte, aldrig träffat, det va inte jag, osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in