Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Blodbild är allt dom undersökt förutom DNA, eller hur? Nytt, gammalt blod utan analysbart DNA? Lisa hade på händerna blod som inte innehöll användbart DNA. Blodgrupp? Gammalt menstruationsblod? NB:s eller Lisas DNA för detta blod om prov tas djupare i tyget? NB:s DNA ovanpå annans intorkade blod? Upplöst intorkat blod som sedan droppats? Polis som manipulerat bevisen med en droppe blod utan DNA eller NB:s blod? Listan kan göras lång för möjligheter.
Skippa era experter nu för jag har ("som glad amatör") testad detta med vanlig droppat blod och upplöst med lite vatten torkat blod och jag kan inte se någon skillnad på dessa "blodbilder" och inte heller celler om dom nu legat ett tag. Dock kan man se lite skillnad närmare i tid, mindre än två dagar men det gäller ju inte i detta fall. Får jag höra lite hysteri nu då?
Ovan skulle då gälla om en annan gärningsman använt NB:s kläder som fanns tillgänglig eller möjliga arbetshandskar för att hantera kroppen. Alltså ytligt avsatt DNA på annans blod, kanske Lisas egna.
Ja, vem var mannen i solglasögon? och ge vittnet en medalj som kunde avgöra det i så där 70 kmh.
Den enda hysteri du får höra lär vara hysteriska skrattanfall efter detta otroligt skämmiga inlägg.
Är det här på riktigt, tror du på det du skriver tänker man.
Inser att inlägget inte var menat som ett skämt, rätta mig om jag har fel.
"NFC, släng er i väggen! Här kommer Moretex som överträffar er kompetens, kunnande och teknik med sitt glada hemma-labb."
Det är det du säger med ditt inlägg. Inser du inte att du är väldigt pinsam?
Tror du att blodet på Lisas händer (under naglarna om jag ej minns fel) var gammalt intorkat menstruationsblod?
Du kan inte tänka ut en lite mer logisk förklaring med tanke på hur hennes sista sekunder i livet var med snaran åtdragen runt halsen?
Tänk, tänk och tänk lite till.
Var det verkligen gammalt menstruationsblod eller var det kanske blod från ett desperat och instinktivt försök att få bort snaran runt sin hals?
Mensblod eller dödskamp, vad tror du?