2016-08-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Men så lägligt då. Det var säkerligen bara en olyckshändelse

http://www.snopes.com/2016/08/04/dnc-lawsuit-process-server-shawn-lucas-has-died/

WTF!

Har Mr. Trump kommenterat något ang. detta?
Citera
2016-08-05, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
En fråga som är viktig för opinionsundersökningarna nu när tredjepartier tar tvåsiffriga procentantal av väljarkåren. Och med tanke på "unfavourables" så har de potential att växa mer. Fast på valdagen så handlar det ändå om att välja en av de två. Gå till en vallokal för att se till att välja Hillary, trots att man älskar Mitt Romney? Jag tror den liberalpartistiska sufflen kommer att pysa ut fullständigt på valdagen, ned till ett par tre procent verkliga röster och noll elektorer. Även om Gary Johnson släpps in på en presidentvalsdebatt så kommer han inte att ge något avtryck där. Han skulle ignoreras, förnedras och försvinna. Sorry!

USA behöver garanterat fler partier. Två partisystemet har sina fördelar(man kan yttra sig lättare om vad man röstar ). Men nackdelarna överväger.

Men det får bli Trump denna gång.
Citera
2016-08-05, 18:13
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Fick det här på ett forum
According to 538:

South Carolina

Donald Trump: 45.5%

Hillary Clinton: 44.0%(republikanerna vinner den här staten med nästan tvåsiffrigt i valen)

Missouri

Donald Trump: 46.0%

Hillary Clinton: 43.9%

Utah

Donald Trump: 44.0%

Hillary Clinton: 40.8%

Gary Johnson: 13.2%

samt detta
http://politics.blog.ajc.com/2016/08/05/ajc-poll-hillary-clinton-has-slim-lead-over-donald-trump-in-georgia/ 44-40 till Clinton

Hela Södern som normalt domineras totalt av GOP är alltså i spel, det har inte hänt på 30+ år. Intressant.
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-05 kl. 18:19.
Citera
2016-08-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
USA behöver garanterat fler partier. Två partisystemet har sina fördelar(man kan yttra sig lättare om vad man röstar ). Men nackdelarna överväger.

Men det får bli Trump denna gång.

2partier är betydligt bättre än 7partier.. Som slår ihop sig EFTER valet!

Det är betydligt lättare att komma till rätta med rötan i ett system som i USA än som i Sverige.
Vi är ju princip rökta.
Citera
2016-08-05, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
2partier är betydligt bättre än 7partier.. Som slår ihop sig EFTER valet!

Det är betydligt lättare att komma till rätta med rötan i ett system som i USA än som i Sverige.
Vi är ju princip rökta.

Våra partier slår ihop sig också. Glömt detta?
Citera
2016-08-05, 18:23
Medlem
Citat:
Våra partier slår ihop sig också. Glömt detta?

Du får nog läsa mitt inlägg igen så förstår du kanske vad jag menar
Citera
2016-08-05, 18:25
Medlem
Neroxxs avatar
...
Citera
2016-08-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vänta bara ett par år till Irans första kärnvapenprovsprängning (och kolla hur Greenpeace kommer att demonstrera, NOT!). USA gav Iran en tredjedel av Sveriges årliga BNP cash, i blandade valutor och små sedelvalörer som i all annan knarkhandel på gatan, och hävde sanktionerna. Jag misstänker att Hillarys hemliga email handlar om att överföra amerikansk kärnvapenteknologi till Irans galna profetpedofiler. Om man har tusen miljarder cash så finns det kärnvapenteknologi till salu inte bara från islamistiska diktaturen Pakistan och Nordkorea, utan även från pensionerade kärnvapeningenjörer från f.d. Sovjetblocket.

Obama och Hillary har sett till att Iran skaffar kärnvapen och använder dem till att mörda miljoner människor. Det är det som kommer att hända om några få år, om inte Trump vinner och ersätter de USA-hatande inkompetenta korrumperade parasiterna med människor som faktiskt vet hur att använda hjärnan de föddes med moraliskt och logiskt.

Ehhh, ok.
Citera
2016-08-05, 19:25
Medlem
Citat:
Vem tar Gary Johnson väljare ifrån?

Säkert republikaner som vägrar stödja Trump men hellre tar tredje alternativet än Clinton
Citera
2016-08-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hela Södern som normalt domineras totalt av GOP är alltså i spel, det har inte hänt på 30+ år. Intressant.

Reagan tog demokratiska fästen 1980 och 1988 när han var i farten. Hillary kan alltså göra en Reagan bara för att hon inte är Trump.

Hillary behöver inte säga något offentligt på tre månader och vinna om Trump sätter foten i munnen varje dag
Citera
2016-08-05, 23:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag ogillar Clinton därför att hon seglar under falsk flag. Hon är inte mer "liberal" än många republikaner. Visst, hon talar om fattiga och utslagna, men sedan tar hon feta arvoden och bidrag från Wall Street och går undantagslöst deras ärenden.

George W. Bush och till och med Dick Cheney stod åtminstone för vad de sa. Clinton är en genomfalsk politiker. För henne gäller verkligen det gamla ordspråket: Håll ögonen på händerna när svadan går.

Hennes "insatser" inom utrikespolitiken sammanfattas bra här:

The Warmongering Record of Hillary Clinton

http://www.counterpunch.org/2015/02/11/the-warmongering-record-of-hillary-clinton/

Detta sagt, så ska min kritik av Clinton inte tolkas som stöd för Trump, som är en lika obehaglig politiker. USA står verkligen inför ett val mellan pest och kolera.
Ja, nu är ju det för min del ingen merit att vara "liberal", eller för den delen en black om foten att vara republikan. Och att Clinton har drag av opportunism och karriärism håller jag ju med om liksom att hon begått misstag inom utrikespolitiken - de var dock inte lika uppenbara när de begicks i ärlighetens namn... Att stödja det arabiska upproret mot brutala diktatorer verkade rätt då... "Gå wall streets ärenden" - tja ofta är det ju så att det som är bra för en nations näringsliv, är bra för nationen, och vice versa. Det är därför sällan en bra idé att attackera storföretagen som sådana. (Det här är för ovigt en sak som de svenska sossarna sina bästa stunder förstått.) Därmed inte sagt att man bara kan se till företagens intressen - även den lilla människans intressen mete tillgodoses - Clinton har ju en del sådant med sig från demokraternas konvent, men man får väl vänta och se vad det blirav det.

Vad jag har svårare att hålla med om är dina antydningar om att Clinton och Trump skulle vara lika goda kålsupare (eller missförstod jag dig?) - Clinton må vara opportunist, karriärist och göra misstag, men hon är ingen opålitlig clown och ständig lögnare som Trump. I valet mellan dem blir det självklart Clinton - och sedan hoppas jag att republikanerna lyckas skaka fram en valbar kandidat till 2020!
Citera
2016-08-06, 00:48
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja, nu är ju det för min del ingen merit att vara "liberal", eller för den delen en black om foten att vara republikan. Och att Clinton har drag av opportunism och karriärism håller jag ju med om liksom att hon begått misstag inom utrikespolitiken - de var dock inte lika uppenbara när de begicks i ärlighetens namn... Att stödja det arabiska upproret mot brutala diktatorer verkade rätt då... "Gå wall streets ärenden" - tja ofta är det ju så att det som är bra för en nations näringsliv, är bra för nationen, och vice versa. Det är därför sällan en bra idé att attackera storföretagen som sådana. (Det här är för ovigt en sak som de svenska sossarna sina bästa stunder förstått.) Därmed inte sagt att man bara kan se till företagens intressen - även den lilla människans intressen mete tillgodoses - Clinton har ju en del sådant med sig från demokraternas konvent, men man får väl vänta och se vad det blirav det.

Vad jag har svårare att hålla med om är dina antydningar om att Clinton och Trump skulle vara lika goda kålsupare (eller missförstod jag dig?) - Clinton må vara opportunist, karriärist och göra misstag, men hon är ingen opålitlig clown och ständig lögnare som Trump. I valet mellan dem blir det självklart Clinton - och sedan hoppas jag att republikanerna lyckas skaka fram en valbar kandidat till 2020!

Angående det fetade:

Nyhetsbevakningen av den arabiska våren var hysteriskt vinklad i västvärldens media. Däremot fick HRC säkerligen korrekt information om att det inte rörde sig om demokratiska rörelser utan snarare klanstrider. Det var ändå blott få etablerade politiker i väst som inte jublade, bland dem, hedersamt nog, Carl Bildt [1]. Den falang vars intressen HRC företräder vill framför allt motverka en regionalt dominant stat i Eurasien i allmänhet och i Mellanöstern i synnerhet [2].

1. http://kvartal.se/artiklar/utan-forstaelse

2. https://www.stratfor.com/analysis/strategic-reversal-united-states-iran-and-middle-east
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in