Citat:
Ursprungligen postat av
Radiopsykologen
1. Etablissemanget hatar honom = han är bra.
2. Han hatar etablissemanget, precis som alla normalt tänkande människor, och han vet också vilka det är.
3. Han vill göra slut på IS och politisk korrekthet.
4. Han vill göra ekonomin bättre för vanliga amerikaner, sätta Amerika först i alla lägen.
5. Sluta leka världspolis.
osv.
Han är bra på alla möjliga vis.
Men framförallt är han inte Hillary Clinton som är fullständigt livsfarlig för planetens fysiska överlevnad!
Tack för svar! Tänker kort bemöta dina argument:
1. Är det egentligen ett argument för Trump. Visst att etablissemanget hatar honom, men blir han en bra president för det? Tveksamt.
2. Kanske lite starkare argument. Men egentligen, hur kommer det påverka hans politik? Kan man verkligen regera ett land som USA, samtidigt som man hatar landets etablissemang?
3. Bra. Kan han det så är det givetvis bra. Det köper jag.
4. Vem vill inte det? Och självklart ska en ledare för ett land sätta sitt eget folk först. Men inte utan att tänka på konsekvenserna för omvärlden också. Detta gäller i synnerhet USA:s president, som leder världens starkaste ekonomi och främsta nation.
5. Betyder det samtidigt att USA slutar engagera sig i omvärlden, så är det inte bra. Trump har ju antytt att tex. de Baltiska länderna inte ska få något stöd i händelse av krig, trots att de är med i NATO.
För mig känns Trump lite väl impulsiv, oberäknelig och kanske rent av trigger-happy. Är han inte då farligare för världen än Hillary? Jag tror risken att förvandlas till atomaska är större med Trump vid rodret än med Clinton.