2016-08-05, 17:39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Det här citatet från Fria Tiders artikel samt bilden på kvinnan får mig att dra slutsatsen att det är en babbelina som blivit utsatt för misshandeln och stölden:

Hoppas innerligt att det inte är en svensk tjej.
Nej det är det inte, hon ser typiskt icke-svensk ut. Och de kände antagligen varandra.
Citera
2016-08-05, 17:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Vad skulle skälet till offrets tystnad vara annat än att Rolexen är stulen?
Flickan ser inte ut som en typisk Gärdetbo, hennes ärenden i denna besuttna del av Stockholm var knappast att hon bor där, hon ville kanske även "hitta" en Breitling och en Omega?
Jag hoppas polisen fattar att de ska gräva närmare i klockans egentliga hemvist. Om klockan är äkta finns kanske ngt kontrollnummer på den eller liknande.

Citat:
Det tror jag också, därav övervåldet. Man behöver inte mosa en flickas ansikte för att man vill ta hennes klocka. Hon väger väl en tredjedel av det här fettots vikt.
Men varifrån kan Han ha fått denna ca 60 000-kronorsklocka tro ..
Självklart har en Rolex ett serienummer. Man kan se när den är köpt och vilka som gjort service på den genom åren. Vad var det för modell som du vet kostar 60 papp?
Citera
2016-08-05, 17:46
Avslutad
Citat:
Nej det är det inte, hon ser typiskt icke-svensk ut. Och de kände antagligen varandra.

Om hon kände GM så borde han väl valt ett bättre ställe att slå till på och inte framför massvis med vittnen och kameror.
Citera
2016-08-05, 17:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Och om hon faktiskt uttryckte sig så här som svar på frågan om hon kände honom: "Nej, det var en random kille" så visar det att hon troligen känner honom. Jag hade sagt ungefär:"Nej, jag vet inte vem det var, men han var stor och tjock och hade svart hår och gympaskor". Om jag verkligen inte kände honom alltså.
Nu vill hon skydda honom av någon anledning, förmodligen för att skydda sig själv mot ingående utfrågningar om klockan, därför låtsas hon att han är en främling, en helt okänd, "random" kille.
Citera
2016-08-05, 17:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Om hon kände GM så borde han väl valt ett bättre ställe att slå till på och inte framför massvis med vittnen och kameror.
IQ fiskmås, kanske?
Citera
2016-08-05, 17:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Självklart har en Rolex ett serienummer. Man kan se när den är köpt och vilka som gjort service på den genom åren. Vad var det för modell som du vet kostar 60 papp?
Nja jag bara googlade som hastigast på Rolex och hittade olika prisgrupper.
Citera
2016-08-05, 17:59
Avslutad
Citat:

Var kan man se det någonstans?
Citera
2016-08-05, 18:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Var kan man se det någonstans?
Inuti. Eller på asken.

Edit: Nä, inte på asken ser jag nu. Bara inuti boetten då.
Senast redigerad av DreamTwister 2016-08-05 kl. 18:07.
Citera
2016-08-05, 18:16
Avslutad
Citat:
Inuti. Eller på asken.

Edit: Nä, inte på asken ser jag nu. Bara inuti boetten då.

Jag menar var den är köpt och vilka som gjort service på den genom åren.
Det finns miljontals Rolex köpta över hela världen och det krävs inga experter för att serva dom, det kan urmakaren runt hörnet göra.
Citera
2016-08-05, 18:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag menar var den är köpt och vilka som gjort service på den genom åren.
Det finns miljontals Rolex köpta över hela världen och det krävs inga experter för att serva dom, det kan urmakaren runt hörnet göra.
Det vet jag inte om dom kan men de flesta lämnar nog in den hos en auktoriserad Rolex-partner. Varför skulle man inte göra det menar du?
Citera
2016-08-05, 18:37
Avslutad
Citat:
Det vet jag inte om dom kan men de flesta lämnar nog in den hos en auktoriserad Rolex-partner. Varför skulle man inte göra det menar du?

Då är det väl upp till ägaren att visa inköpskvitto och servicepapper, det finns inget internationellt Rolexregister.
Anledningen till att inte serva den hos en auktoriserad Rolexaffär är för de är dubbelt så dyra, för att de ligger på fina affärsgator och har höga omkostnader exempelvis.
Citera
2016-08-05, 18:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Då är det väl upp till ägaren att visa inköpskvitto och servicepapper, det finns inget internationellt Rolexregister.
Anledningen till att inte serva den hos en auktoriserad Rolexaffär är för de är dubbelt så dyra, för att de ligger på fina affärsgator och har höga omkostnader exempelvis.
Ja det var iaf vad dom sa till mig men jag är ingen expert, bara en enkel innehavare. Dyrt är det, värre än service på bilen men å andra sidan behöver man inte göra det lika ofta.
Nu är vi ju gravt OT här men får verkligen alla urmakare på hörnet tag på reservdelarna?

Jag skickar dig ett PM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in