Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Fast det där tror jag inte alls på, vad skulle han tjäna på det senaste svamlet?
Det enda han hade behövt säga för att vinna var två saker:
1. Jag är självfinansierad och ska rensa upp bland lobbyister och pengar i politiken
2. Hillary är inte en lämplig kandidat.
Det intressanta är att du just nu sjunger i kör med Hannity, Gingrich och Giuliani, ja t.o.m. Buchanan. De börjar bli oroliga och säger "Fokusera
bara på Hillary och Obama! Attackera inte en massa andra."
Men man ska alltid komma vad Scott Adams sa redan förra året. Det som för alla andra framstod som "random rude behaviour" var i själva verket massmanipulation i den högre skolan. Och denna metod fungerar oerhört mycket bättre när omgivningen underskattar en som en sorts clown (vilket folk fortfarande gör om Trump, vilket i sig är helt makalöst, men så är det).
För mig förefaller det som att Trump spelar ett mycket högre spel än alla de andra. Han nöjer sig inte med att bara besegra Hillary, han vill besegra media och PK-hydran också. Och det du kallar för "svammel" handlar just om detta, om att sticka hål på medielögner, t.ex. om att muslimer inte skulle ha firat 9/11 runt om i världen.
I mitt tycke gör Trump helt rätt. Att bara fokusera på att vinna valet är för mycket av att göra en reinfeldtare. Hannity, Gingrich, Giuliani och Buchanan har jag stor respekt för. Men de har s.a.s. blivit felprogrammerade av att ha varit inom politiken för länge. Och då har de hunnit börja glömma varför de gick in i politiken från första början. En man med ambitioner har högre mål än att bara vinna nästa val. Trump tänker stort, större än alla andra. Jag tycker att detta är helt rätt. Det är klart att det innebär större risker. Men det är det värt och jag är övertygad om att Trump fixar det.
Sen börjar de säga (åt Trump): sluta att attackera all andra än Hillary (som Ryan och McCain), låt oss göra det istället (så slipper du "smutsa" ner dig), och redan i nästa inslag sätter Hannity igång att attackera Ryan, McCain m.fl. för fullt. Så det här är ytterligare en seger för Trump. Han har med sitt agerande eldat om en mindre armé i striden mot PK-hydran. Och de måste visa sig oerhört duktiga för att Trump ska kunna luta sig tillbaka och göra som de önskar, och bara fokusera på det enkla jobbet att attackera Hillary.