Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ju mer Trump skränar om IS desto fler terrorattacker kommer vi att få i Europa. För IS är USA och Europa precis samma sak. Det är västvärlden. Vi i Europa får lida för Trumps skränande.

Är du helt jävla dum i huvudet eller? Obama och Hillary VAR MED OCH SKAPADE IS och har finansierat dom med pengar och Vapen! Hur är INTE DET VÄRRE? Du är en jävla fegis "Vi pratar inte om problemen för då attackerar dom oss"

Trump kommer att göra slut på IS tillsammans med Ryssland och andra NATO länder, hur är inte det bra?
2016-08-03, 19:10
Medlem
stone_sleepers avatar
Vänster-skådisen och aktivisten Susan Sarandon: Hillary Clinton ‘more dangerous’ than Trump

Skönt att det fortfarande finns människor med hjärnor i Hollywood.
2016-08-03, 19:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Håller du med Trump om att användandet av atombomber vid konflikter som den i Syrien är att förespråka?
Du bakar in ett påstående som jag misstänker är en lögn i din fråga. Jag anser inte att atombomber vid konflikter som den i Syrien är att förespråka. Nu får du visa källa på att Trump förespråkar det. Jag tror inte du kommer att visa någon källa för jag tror att du ljuger.
2016-08-03, 19:13
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du bakar in ett påstående som jag misstänker är en lögn i din fråga. Jag anser inte att atombomber vid konflikter som den i Syrien är att föredra. Nu får du visa källa på att Trump förespråkar det. Jag tror inte du kommer att visa någon källa för jag tror att du ljuger.
Du får fråga användaren som skrev att det inte var någon nyhet att han förespråkade det.

Här: (FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Om vi låtsas att användaren har rätt, och att nyhetsartikeln stämmer - håller du med? Borde vi öpna upp för användandet av atombomber?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-08-03 kl. 19:16.
2016-08-03, 19:13
Medlem
Citat:
Är du allvarlig? Ser du inget problem med användandet av atombomber? Tror du att IS inte kommer att kunna besegras på något annat sätt, och tror du att IS kommer att upphöra att existera efter att ett par städer förintats?

Varför tar du allt media säger på största allvar? DU KAN INTE LITA PÅ MEDIA
2016-08-03, 19:23
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Varför tar du allt media säger på största allvar? DU KAN INTE LITA PÅ MEDIA
Jag gör det. Live with it.

Men du håller med om att detta hade varit illa om det stämmer? Eller kommer du att vänta och se vilken ståndpunkt Trump har, och anpassa din åsikt utefter det?
2016-08-03, 19:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du får fråga användaren som skrev att det inte var någon nyhet att han förespråkade det.

Här: (FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Jag vet inte i vilket sammanhang han ska ha sagt det. Trump har alltid varit noga med att aldrig utesluta användandet av kärnvapen (det ingår i hans förhandlingsfilosofi), men jag tror inte han direkt har förespråkat det.
Citat:
Om vi låtsas att användaren har rätt, och att nyhetsartikeln stämmer - håller du med? Borde vi öpna upp för användandet av atombomber?
Jag svarade på frågan i mitt förra inlägg. Jag förespråkar inte kärnvapen vid krig som det i Syrien. Trump har nog samma syn på det där som de flesta, bara att han förmedlar det på ett rakare sätt. För du tror väl inte att USA skulle ha kärnvapen om det var *skrivet i sten 100% översäkert svuret på den heliga bibeln* att de aldrig skulle använda dem?
2016-08-03, 19:25
Medlem
baggebo1s avatar
Hittade! Var exakt som jag trodde:
Citat:
“I don’t want to rule out anything,” Mr. Trumpsaid on NBC’s “Today” program. “I will be the last to use nuclear weapons. It’s a horror to use nuclear weapons. The power of weaponry today is the single greatest problem that our world has, and it’s not global warming like our president said. It’s the power of weapons, in particular nuclear.”

“I will be the last to use it. I will not be a happy trigger like some people might be. I will be the last,” he said. “But I will never, ever rule it out.
http://www.washingtontimes.com/news/2016/apr/28/donald-trump-wont-rule-out-using-nuclear-weapons-a/

Att få det där till att "förespråka" kärnvapen är en grov lögn.
2016-08-03, 19:26
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Obama och Hillary VAR MED OCH SKAPADE IS och har finansierat dom med pengar och Vapen! Hur är INTE DET VÄRRE? Du är en jävla fegis "Vi pratar inte om problemen för då attackerar dom oss"

Trump kommer att göra slut på IS tillsammans med Ryssland och andra NATO länder, hur är inte det bra?

Hur skulle Trump och Ryssland kunna göra slut på IS? De finns ju överallt. Det är förtvivlade människor som är självmordsbenägna. De finns i hela Europa, överallt. Sverige har haft tur, jag vet inte vad det beror på. Olof Palme? Margot Wallström som erkände Palestina. De är imponerade av människor som lever i mörker och snöstorm fem månader per år? Det är verkligen konstigt att de inte ger sig på t.ex Norge med Breivik. Det måste vara klimatet.
2016-08-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald Trump:
-De rika i New York hatar mig.

-Taxichaufförerna älskar mig.

Hela Trumps kampanj skit i de rika tala till folket.

Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Har han sagt det? Det är ju så barnsligt att prata om "hata" och "älska". Det är på så låg nivå. 10-åring typ.

Så uttryckte han sig inte. Han sa något i stil med
Rika människor tycker sällan om mig, eftersom vi är varandras konkurrenter. Jag kommer mycket bättre överens med taxichaufförer
2016-08-03, 19:34
Medlem
rex144s avatar
jag är chockad över hur jävla dum denne Trump är, han ska ha läst ekonomi på högskola, men har noll koll, dessutom är han som en big baby, blir plötsligt arg, jag gillade hans tv såpa , the aprentice, men nu gäller det världspolitiken, USAs engagemang i europa,

nån måste hålla stånd mot den kriminelle Putin, Trump tror sig kunna gör en deal med Putin,
2016-08-03, 19:34
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hittade! Var exakt som jag trodde:
http://www.washingtontimes.com/news/2016/apr/28/donald-trump-wont-rule-out-using-nuclear-weapons-a/

Att få det där till att "förespråka" kärnvapen är en grov lögn.
Bra! Det gör mig glad. Då vet jag också att användaren seeeg321 ljuger.

Varför tror du Trump diskuterade användandet av kärnvapen under möten vid 5 tillfällen (om uppgifterna stämmer)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in