2016-08-03, 16:27
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Ja det är en storstad, men akehodell har rätt i att du får svårt att hitta en infödd stockholmare i innerstan. Förvånansvärt många inflyttade "det-är-min-tur-nu"-stekare från landet.
Vad klassar du som innerstan? Finns flera olika stadsdelar. Inte direkt som att vem som helst har råd att flytta till Östermalm.
Citera
2016-08-03, 16:39
Medlem
jackflashs avatar
Filipstad måste vara den största skithålan i landet.
Citera
2016-08-03, 16:40
Medlem
Högfors är ju en kandidat, värmland, för att citera en boende:

– De är kanske över 100 bulgarer, romer tror jag, som bosatt sig här senaste året. De ockuperar hus och flyttar in. De lägenheter som de flyttat in i är sönderslagna efter en månad. Det är ett jäkla liv. Ingen jobbar utan de tigger och stjäl.

Med 1000 invånare från början och nu 100 bulgariska romer så är det nog en skithåla.
Senast redigerad av kingkongbundy 2016-08-03 kl. 16:44.
Citera
2016-08-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heman86
Hofors! Det är en riktig jävla håla.
Hofors är tragiskt.

Annars är den solklara vinnaren Horndal, ett samhälle beläget i sydöstra Dalarna nära gränsen till Gästrikland. Går ej att argumentera emot, vi kan lika gärna låsa tråden.
Citera
2016-08-03, 16:43
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Stockholm, fullt av inflyttade lantisar som tror de är supercoola bara för att de bor i vad de tror är en storstad.

De beror nog på Moderatledarens skarpsinniga uttryck att lantisar minsann var lågbegåvade jämförelse med en 08
Citera
2016-08-03, 16:50
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mittens
Stockholm är en storstad för de flesta i Sverige.

För att de inte varit utanför Sveriges gränser eller möjligtvis på Ibiza eller en Turkisk badort.
Citera
2016-08-03, 16:58
Medlem
El Capitanos avatar
Vad är kriteriet? Att det bara är tråkigt, grått och händelselöst har ju otaliga kandidater i mellersta och norra Sverige. Det är bara att ta valfri mindre ort som ligger en bit i från de större städerna.

Den värsta skithålan däremot måste rimligtvis vara något invandrarghetto. Om det inte varit så att Migrationsverket och Bert Karlsson medvetet tryckt in flyktingar i precis alla gamla bruksorter med minsta ledig boyta så tror jag nästan att landsbygden hade kunnat få en viss renässans där det förvisso är en aning grått och tråkigt men tryggt och gemytligt där barnen kan springa ute.
Citera
2016-08-03, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Hofors är tragiskt.

Annars är den solklara vinnaren Horndal, ett samhälle beläget i sydöstra Dalarna nära gränsen till Gästrikland. Går ej att argumentera emot, vi kan lika gärna låsa tråden.

Ja herregud vilken undergångsstämning det är i Horndal. Undertecknad har råkat besöka byn och tror på fullt allvar att det är höga halter av tungmetaller i dricksvattnet eller något annat som gör folk kroniskt deprimerade.

Aldrig någonsin har jag sett en sån påtaglig loserstämpel i pannan på folk.
Senast redigerad av Cougars 2016-08-03 kl. 17:32.
Citera
2016-08-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Möjligt, men det är fortfarande ingen storstad.
Är du efterbliven? Skulle Stockholm ligga i USA skulle det var 9:e största staden i landet.
Citera
2016-08-03, 17:00
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vänta tills du besöker Osby. Göingefolk som pratar som smålänningar och mycket knepigt folk och väldigt deprimerande ort.
Ta dig en sväng förbi Broby istället, mindre fulare och just nu överbefolkat av nyadlen.
Såg 50st ensamkommande män promenerande genom hålan sist jag hade vägarna förbi
Citera
2016-08-03, 17:04
Medlem
Zickan_s avatar
Sveg och Filipstad är djupt deprimerande orter.
Men värst är nog Hultsfred. Jag bodde där för några år sedan och bara tanken på tiden där är ångestframkallande. "Centrum" var igenbommat och man låg vaken många nätter pga. raketer och stök utanför. Ibland kunde jag inte ens gå ut när invandrargängen hängde utanför porten.
Citera
2016-08-03, 17:05
Medlem
AndraSorterings avatar
Markaryd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in