2016-08-02, 22:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Att folk orkar sitta och snacka skit på Flashback om en ung tjej.
En tjej som ändå lyckades bygga upp någonting ordentligt till skillnad från många andra på Flashback som springer dag ut och dag in och slickar sin chefs röv.

Problemet blev väl att man kan inte "bygga upp något" och sen inte fortsätta driva bolaget.
Man kan inte sitta i Sigtuna och häcka med kändisar och låtsas driva bolag på Öland.
Personalen i butiken hade inte mandat att på egen hand driva butiken.
Hon hade annat för sig. Vad kan ni bara gissa.
Hade hon varit smart eller haft en bra revisor eller rådgivare hade hon sålt till personalen eller
extern part om så bara för bara 1 kr. dvs Clean house och gå vidare,
Nu blev det inte så och butiken är historia och hennes liv i Sigtuna ser ju inte så muntert ut heller
så vad är nästa ? 2:a i Valsta centrum ? Hem till ny kompis i ny stad med grabben ?
Som Engelsmänen säger: The proof is in the pudding !
Citera
2016-08-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Faktumet att du vet så mycket om hennes liv säger en hel del om dig. Du är garanterat en sån avundsjuk bitterfitta som anonymt skriver hatiska inlägg till framgångsrika kvinnliga bloggare för deras liv är bättre än ditt och du klarar inte av det.
Nej, har aldrig följt eller kommenterat henne varken på blogg eller insta. Följer bara Maggan och Hannahs sporadiskt och där dök det upp denna historia som ingen verkar veta vad det egentligen handlar om. Då blev jag nyfiken och ville se om det gick att luska ut.
Citera
2016-08-02, 22:48
Medlem
CXTs avatar
Friendship ended with Mudasir lol
Citera
2016-08-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Faktumet att du vet så mycket om hennes liv säger en hel del om dig. Du är garanterat en sån avundsjuk bitterfitta som anonymt skriver hatiska inlägg till framgångsrika kvinnliga bloggare för deras liv är bättre än ditt och du klarar inte av det.

Dessutom har jag ett eget företag i en annan bransch som har gått bra i 16 år Är lyckligt gift och har två barn. Så bitter, nej, bedriver bara lite detektivarbete
Citera
2016-08-02, 22:56
Medlem
My bodde på Öland men folk var elaka mot henne där och vandaliserade och hade sig så hon kunde inte bo kvar där. Blomsteraffären sålde sekunda och dyra varor och inte gick det bra under lågsäsong. Sedan fick hon för sig att flytta till Stockholmstrakten och då var ET svårt för personalen att driva butiken ensamma. När My startade butiken var hon ung, outbildad och oerfaren och hade inte den kunskap och erfarenhet som behövdes för att expandera, bygga ut och asfaltera en åker. Det gick ett tag men inte länge. Frågan är hur skolgången med grabben ska lösas. Lite svårt att gå i skola en vecka på Öland och nästa i Sigtuna. Nu verkar det som om My har stora psykiska problem och skulle behöva proffesionellt hjälp.
Citera
2016-08-03, 00:02
Medlem
Innerfittefetts avatar
Ursäkta!
Vem fan är my martens?
Citera
2016-08-03, 01:25
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag vet inte vad hon gjort för ont. Jag ögnade igenom hennes blogg. Hennes företag som hon kämpat med 10 år gick tydligen i konkurs nyligen:

http://blogg.alltforforaldrar.se/mammamy/2016/07/04/hej-fran-tingsratten/

http://blogg.alltforforaldrar.se/mammamy/2016/07/06/utreseforbud-omyndigforklarad-inventering-konkurs-ed-tingsratt-angest/

Tydligen gillar inte de som kommenterar att hon satt företaget i konkurs, de är oförstående varför hon är ledsen, de insinuerar att hon plundrat företaget innan konkursen och de sprider rykten för att skada henne:

http://blogg.alltforforaldrar.se/mammamy/2016/07/27/reflektion-konkurs-cancer-stold-bloggkollegors-nathat-skarpning-i-kommentarsfaltet-odd/

När det blir konkurs är det lätt att det blir bråk om vems felet är. Kanske är det anställda, investerare och/eller leverantörer som är sura eftersom de drabbats ekonomiskt. Kanske är det andra tjejer som varit irriterade och avundsjuka på hennes exhibitionism, utseende och publicitet, som nu är skadeglada och vill strö salt i såren. Detta är bara spekulationer men utifrån det hon skriver på bloggen kan inte heller jag förstå varför hon behandlas på detta sätt.
Jag har aldrig hört talas om denna människa tidigare, men det är ju helt uppenbart att hon är en människa som åstadkommit något på riktigt, till skillnad från 99,9 % av bloggarna i övrigt. Kanske det som skaver bland de andra?
Citera
2016-08-03, 01:35
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Är det ingen som har koll på vad som verkligen har hänt? det är ju krig i kommentarsfälten på ett gäng bloggar.

Det måste vara något My gjort annars skulle inte så många vända henne ryggen!

I vilka bloggar?
Och nej, hon behöver givetvis inte har gjort ett skit bara för att ett gäng förvuxna fjortisar skriver saker i kommentarsfält på andra förvuxna fjortisars bloggar.
Citera
2016-08-03, 03:06
Medlem
slidsekret88s avatar
Det hon har gjort är totalt oförlåtligt! Kommer väl fram förr eller senare...
Citera
2016-08-03, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Det hon har gjort är totalt oförlåtligt! Kommer väl fram förr eller senare...

och vad har hon gjort?

vad är så hemskt så att M.G, M.I och andra slutat umgåtts med henne?

Det skrivs om M.H och visst då förstår jag M.G men inte M.I.
Men när man läser bloggen som tillhör M.I så verkar ju hennes man varit otrogen. Har hon varit där med?!
Citera
2016-08-03, 08:12
Medlem
Såg i en annan storbloggare häromdagen...som tröttnat på att bli kallad mobbare mot My....

http://blogg.alltforforaldrar.se/madeleineilmrud/2016/07/30/sotrumpan-%e2%99%a5/#comments

Kommentar om länk inte fungerar:

"Hej Carin!

Hade jag sett denna kommentar i tid så hade jag tagit bort den omedelbart!

För det första jag mobbar ingen! Däremot har jag blivit mobbad kan jag säga, det kanske jag skriva om istället!? Ni har ingen aning om vad som försegår eller vad som hänt bakom kulisserna. Att en människa så jävla manipulativt kan vrida allt, och ta på sig världens blötaste offerkofta är bara så sjukt! Men jag kanske ska spotta ur mig allt och berätta exakt hur det är!? Jag får höra så mycket skit som gör mig oerhört ledsen, jag har inte skrivit ut det här någonsin! Allt från att samarbetspartners inte varit nöjda (vilket är skitsnack när jag tagit upp det!) till att jag ska ha sagt saker osv. Du pratar om att vuxenmobba i det offentliga rummet? Ja vem är det som gör det och gladeligen påstår det??? Sköta det privat, jajamän det skulle hen tänkt på innan hen blanda in saker på sin blogg??? Började ringa runt själv till pressen (enligt journalisten själv) Tillåt mig småle för denne person har själv valt detta! Jag skulle kunna offentliggöra allt så håret skulle krulla sig på alla nyfikna människor. Om jag blir anklagad för att mobba då jäklar försvarar jag mig offentligt för det är det sista jag skulle göra! Usch hur kan ni bara luras av detta!? Jag borde kanske också ringa pressen och öppna upp mitt hjärta!?

MINA BUDSKAP! Jadu Carin hade du vetat bättre och kanske följt min blogg ett tag så kanske kanske kanske du hade haft mera tyngd i det du skriver här inne hos mig. Jag går igenom den största krisen någonsin i mitt liv, där min familj kan komma att splittras! Så kom förhelvete inte och påstå att jag mobbar någon med mina budskap och visdomsord!!!!

Att blanda ihop mina känslor, mitt liv, mitt innersta som jag delar med mig av här inne…att blanda ihop det med någon annan bloggare får mig sååå frustrerad, arg och ledsen! Så ärligt talat vill någon tappa respekten för mig som person för att jag delar med mig av det så dra här ifrån! Ni har inget att göra här!

Och min KARMA på bloggen har aldrig haft med någon annan bloggare att göra förens NU! Så karma på den, för nu är jag trött på den här skiten!

Nu tänker jag inte diskutera mera om detta patetiska påhitt! Och Carin i all välmening tro inte alltid på martyren."

Så NÅGOT finns, något har hänt...My har gjort något...dom andra vill inte veta av henne...men inte heller egentligen skvallra...men iom dom inte vill ha med henne och göra så kallas alla andra bloggdamer för mobbare...det är dom som skriver kommentarerna som eldar igång allt och försöker provocera fram då inget sägs om situationen...dom enda som bråkat offentligt på sina bloggar för ett tag sen var My och Johanna Toftby....dom andra har inte nämnt något om My...bara stängt henne ute...för det som vad det nu är som skett...och visst...jag erkänner jag ÄR nyfiken på vad för hemskt hon gjort

Såg My skrivit i sin blogg att enda som hon har tillsammans med Hedman är samarbete med Better You...ett gammalt som hon lade upp....hon finns inte ens med på deras hemsida bland profiler som samarbetar med Better You....så förstår inte varför hon ljuger så öppet....verkar som HON vill det ska tjafsas och bråkas hos henne och hos dom andra i kommentarerna....
Citera
2016-08-03, 08:59
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
I vilka bloggar?
Och nej, hon behöver givetvis inte har gjort ett skit bara för att ett gäng förvuxna fjortisar skriver saker i kommentarsfält på andra förvuxna fjortisars bloggar.

Det tjaffsas vilt bland kommentarerna hos bla J.T, M.I, M.N, ... har även sett lite hos M.G men hon sätter ner foten direkt o markerar att skvaller o ryktesspridning om andra inte är OK hos henne.

Att My gjort något är glasklart men frågan är bara vad... hade det bara varit bloggläsarna som hittat på så skulle inte så många försvinna från hennes vänskapskrets ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in