Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 20:22
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att säga hej är inte samma sak som det han själv har sagt.

Det Trump har ljugit om är att han säger att han aldrig har vare sig pratat eller träffat Putin vilket är extremt motbevisat även genom hans egna twitter där de har hyllat varandra.

Men om Putin hjälper Trump vet åtminstone inte jag då jag väntar tills FBI säger sitt.

Den onda hamstern sitter här och hittar på. Trump har hela tiden sagt att han träffat putin i ett inoficielt sammanhang...som han inte vill gå in på. Men får man sin information från aftonbladet...
2016-08-02, 20:23
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Haha, kul skämt. Obama har redan uttalat sig trettio gånger om Trump, vad tror du det kommer bli för skillnad nu? Nej det är bara önsketänk från er sida.

"Hillary Clinton. She’ll say anything, and change nothing. It’s time to turn the page. Paid for by Obama for America." - 2008
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoPaulson
Oroa dig inte, jag vet
Dessutom är amerikanare bra mer hårdhudade än gemene svensk på internet.

Ja, dom fattiga då. För amerikansk medelklass är fan inte specielt hårda. Är ganska så töntiga enligt mig, dom jag har träffat då, givetivs.

Ska blir intressant att se om Obamas senaste tal får nån som helst långvarig verkan.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Läste detsamma i NYT. Det kallar jag ledarskap!

Jag kallar det "blåsa folket en gång till".

Hur blev det med "Yes, we can"?

2016-08-02, 20:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Man har nu helt slutat ge argument varför man ska rösta på Hillary, det är all in på att basha Trump från alla möjliga håll. Jag har nog aldrig upplevt nåt liknande. Minst 90% av medier är emot honom och förvränger allt han säger. Globalisterna känner trycket, mycket står på spel nu.

Finns väl ändå inga argument som talar till hennes fördel så till viss del är det förståeligt?

Det har med att Trump ledde för 1.5 vecka sedan. Media fick lite panik.
2016-08-02, 20:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
När som helst kommer någon att besvara dig på temat att det inte spelar nån roll att Trump beter sig som ett barn, bemöter rivaler som ett barn, talar som ett barn, har ett program med absurda politiska/ingenjörsmässiga åtgärder som ger intryck av att vara uttänkta av barn och ser på sig själv som ett barn gör. Det spelar ingen roll eftersom "budskapet går hem", alternativt "Trump ska inte uppfattas bokstavligt" (vilket i så fall är helt okänt för väljarna), alternativt "Trumps beteende, uttalanden, påhopp och mörkanden är alla drag av en mästerlig schackspelare som i själva verket tänker flera drag före sina motståndare". Det finns fler varianter. Jag tror själv att om det ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka... ja, du vet resten.

Och ändå är han alltså på väg att vinna.

Experterna har räknat ut honom femti gånger om (före, under och efter primärvalen), ändå får han ständigt nya framgångar. Ändå fortsätter experterna att räkna ut honom. Och ändå fortsätter man att kalla dem experter...

De enda som liknar ankor är de huvudlösa höns som förvirrat springer runt här i tråden med sitt rossliga kacklande.

Om du skjuter en serie på hundra skott, och fullständigt missar tavlan hundra gånger i rad, så är det dags att kolla om inte kikarsiktet vridits åt vänster eller så.
2016-08-02, 20:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Varför säger Obama till republikanerna att dem ska sluta stödja Trump?

Vad är det för ledarskap? Typ som att säga till Nordkorea "Snälla, sluta. Kan du inte vara snäll?. "

Dessutom....Clinton kommer vinna till 100% och varför måste då Obama ge sig in?
2016-08-02, 20:40
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför säger Obama till republikanerna att dem ska sluta stödja Trump?

Vad är det för ledarskap? Typ som att säga till Nordkorea "Snälla, sluta. Kan du inte vara snäll?. "

Dessutom....Clinton kommer vinna till 100% och varför måste då Obama ge sig in?

Hah korrekt analyserat, detta andas mer desperation och gamla skulder som ska lösas än någon form av ledarskap.

Nog så dom får hålla sig i skinnet lite, för mycket av överheten som sparkar nedåt så kan det nog få motsatt effekt hos vissa väljare.
2016-08-02, 20:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag känner att något är på lurt.

Trump säger mer och mer som media inte gillar och han kallar Clinton för djävulen med mera.

Nu har han sålt alla sina aktier. Detta säger mig att Wikileaks kanske har hittat något som får Clinton att sjunka.

Om Trump vinner så kommer många aktier sjunka.
2016-08-02, 20:48
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag känner att något är på lurt.

Trump säger mer och mer som media inte gillar och han kallar Clinton för djävulen med mera.

Nu har han sålt alla sina aktier. Detta säger mig att Wikileaks kanske har hittat något som får Clinton att sjunka.

Om Trump vinner så kommer många aktier sjunka.

Där tror jag du läser in lite väl mycket.

Det är vida känt att bankerna i europa är i smärre kris. Framförallt
Deutschebank, Credit Suisse och en handfull irländska/italienska/spanska banker.

Han säger ju varför han säljer, centralbankerna ger bort gratis pengar, håller räntan låg så att folk inte kan göra annat än att investera i aktier.

Lägg ihop allt så får du en tråkig situation när det smäller. För smäller gör det alltid tillslut.

"Greenspan also said the U.S. may be heading toward stagflation -- a slow-growth economy coupled with high inflation. There’s a significant amount of uncertainty and “general sluggishness" in the economy, which is tied to low productivity, he said."

Med vad man vet så tycker jag det låter som ett mycket troligt scenario.
Senast redigerad av PsychoPaulson 2016-08-02 kl. 20:51.
2016-08-02, 20:49
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoPaulson
Han menar ju att det är långt från 100%, Obama hade givetvis varit och spelat golf om det var bombsäkert. Nu känner han paniken krypa. Trump hotar med att radera allt som Obama kämpat för, Obamacare, TPP m.m
Tack, begrep inte sarkasmen där.
2016-08-02, 20:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Hur kan du vara så säker på att Hillary vinner?

För hon är politiker. Hon framstår som lugn, liberal, säker, mogen, omtänksam med mera. Dock är detta spel så klart.

Trump framstår som radikal, impulsiv, snabb, säger allt inför allt och alla, vägrar backa. Dock är även detta också spel.

Hillary är fin i kläderna och lovar det som är gott och fint. Hillary nämner jobb och rättvisa.

Trump säger att vi ska ta hem jobben från Mexico och Kina och be muslimer från IS att dra åt helvete, samt kasta ut illegal invandrare.

Folk röstar på det som låter lungt och snällt idag. Hellre korruption och fattigdom än att få höra sanningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in