Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Jag tycker att det bara är en börda för mannen att ha flera kvinnor.
Att ha mer än en fru har både fördelar och nackdelar, det är mer bekymmer men det innebär också dubbelt så mycket sex och att man kan göra två kvinnor gravida samtidigt. Det hela förutsätter att man är riktigt rik alternativt gör som Charles Lindberg(17 barn totalt), kanske passar 1% av männen.
Citat:
Jag håller med om att kvinnlig intelligens bara är bra för att föra vidare intelligenta mäns gener. Jag har intelligenta män i min släkt men jag känner inte att det har gett mig särskilt många fördelar (jämfört med att vara snygg och sexuell), jag har fått dyra utbildningar och det har också varit överskattat.
Utbildning är fett överskattat, typ 95% alla kurser folk går är rent slöseri med tid. Kan iof tycka att fysik och matte kan vara vettigt att läsa lite av(inte 4 år som jag gjorde), fast det är egentligen saker man borde lära sig redan i grundskolan/gymnasiet.
Kvinnor likt dig är dock värdefulla då man får reda på många sanningar som man annars missar från det manliga perspektivet. Tack vare internet så blir allt fler män upplysta om vad kvinnors natur och färre gör idiotiska saker(exempelvis ingå i en relation utan att få sex).
Fördelen med intelligenta kvinnor är väl att man kan resonera med dem lättare, användbart i Sverige eftersom man tyvärr inte får bestraffa kvinnor fysiskt här. Om kvinnan är intelligent så minskar också risken för att hon gör helt idiotiska grejer(exempelvis köpa skor för 100 000 kr) som hon sedan aldrig använder.