2016-08-01, 01:18
Medlem
1) Ja.

2) Nej vem bryr sig om en surfitta?

3) Man lär dem att de är deras lott i livet och det finns inget de kan göra åt saken.
Citera
2016-08-01, 17:09
Medlem
Svarar enbart på trådstartens premisser för diskussionen: Varför ser ni detta som att toffla och inte som att tjejerna är gulliga mot sina grabbar, bryr sig om dem, helt enkelt?

Det är inte att toffla, anser jag, att ordna en överraskning åt sin älskling, att bry sig om honom eller henne lite extra, att erkänna att man hade fel och säga förlåt, att skämma bort honom eller henne ibland, att göra honom eller henne särskilt glad och lycklig, att komma ihåg vad han eller hon tycker om och fixa det eftersom man vet att det gör honom eller henne speciellt nöjd osv.

Ni framstår som väldigt snåla personer som inte kan bjuda på det minsta själva eller ens göra er närmaste glad eftersom ni tror att ni omedelbart tofflar då, vilket ni verkar skräckslagna för att råka göra. Sänk garden lite och våga lita på att man inte blir en toffel så fort man är vänlig mot en medmänniska.
Citera
2016-08-01, 17:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvsylt
Jag är motsatsen till vad en feminist är men det där skulle jag aldrig någonsin vilja se min kvinna gå efter. I en relation får man enas om saker, passar det sig inte så får man byta partner, så enkelt är det. Visst är det bra att testa nya saker och få lite spänning i sitt förhållande men att lära sig tycka om någonting för att ens partner tycker så är helt stört enligt mig.

Jag tycker att du låter som en feminist. Kvinnans jobb är att tillfredsställa mannen, http://66.media.tumblr.com/2dbd7017bc4678c7d3eafc71104685df/tumblr_nbiex3b6pS1txh75mo1_1280.jpg det är det som kvinnorna i artikeln satsar på. Vill du inte ha en kvinna som gör saker för dig?
Citera
2016-08-01, 17:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nej, det är överskott på män i Sverige nu efter det senaste årets flyktingtåg. Kvinnor i fertil ålder kan välja och vraka hur det vill och de kommer ställa krav på sina män.
Vidare ska det samtidigt kvoteras in 50% kvinnor på allehanda höga poster i samhället där det redan är överskott på män så arbetsansökningar från män hamnar sedan länge i runda arkivet.
Närmare 20% av de svenska männen kan redan nu förlika sig med att vara singlar resten av livet om de inte vill importera sig en fru och därmed stå med en flera steg bättre partner än dagens bortskämda svenska kravmaskiner till kvinnor.

Ja men det är färre män som har långa relationer med kvinnor. Förr i tiden gifte man sig vid 18 år och höll ihop hela livet. Idag gifter sig kvinnor vid 25-30 och blir dumpade vid 45-50. Så om man vill ha en lång relation måste man anstränga sig mer. Det är därför som kvinnorna i artikeln tofflar de vill inte bli dumpade.
Citera
2016-08-01, 17:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Så länge många män måste leva med en kvinna 24/7 så kommer de aldrig att vara lyckliga - oavsett om de får hur mycket japp som helst och allt annat.

Kan du, hmm, möjligtvis varna lite nästa gång för materialet i länken innan man klickar? Var väldigt nära att bli awkward.

1) Hur skulle en kvinna behöva vara för att du skulle vara lycklig med henne?

2) Okay jag ska göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hade frun gjort något liknande hade jag varit 100% säker på att hon hade en affär.

Visa henne male supremacy material (NSFW, http://67.media.tumblr.com/0e38fe4c95c36c6d0a0fe54fdbca6285/tumblr_o2tnmkpMue1upyvz8o1_500.jpg) efter ett tag kommer hon att bli inspirerad.
Senast redigerad av Babianen 2016-08-01 kl. 18:25.
Citera
2016-08-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hur skulle en kvinna behöva vara för att du skulle vara lycklig med henne?

2) Okay jag ska göra det.

Visa henne male supremacy material (NSFW, http://67.media.tumblr.com/0e38fe4c95c36c6d0a0fe54fdbca6285/tumblr_o2tnmkpMue1upyvz8o1_500.jpg) efter ett tag kommer hon att bli inspirerad.

Wow, hur kan man inte vara förespråkare av male supremacy efter att ha sett den där bilden?
Citera
2016-08-01, 19:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Kvinnor kan inte "toffla". Det kan bara män göra.

Som du säkert vet, mellan dina försök att provocera, så är detta inte något nytt utan många kvinnor njuter av att leva genom att ge service och vara undergivna sina män.

Det som däremot har hänt de sista årtiondena är att det blivit "fult" att vara kvinna som är stolt över sina färdigheter som förädlats i generationer. Precis som det nära nog är förbjudet eller åtminstone mycket märkvärdigt för en kvinna att vara hemmafru.

Detta har gått så långt att det finns speciella forum där kvinnor som vill leva normalt samlas och delar med sig av tankar, funderingar och skapar gemenskap i hemlighet. En av mina flickvänner hängde länge på något som då fanns och hette "Taken in Hand". Men, som sagt, det finns hundratals, förmodligen tusentals.

Ingen behöver en hemmafru kvinnor duger bara för sex, det är skillnad på att vara undergiven och att embrace att man är ett knullhål.

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
är inte inne på piss-sex men fattar poängen, ett bra förhållande har har en bra man(top 5%) i toppen som styr 1 till 4 fruar.

Har på senare tiden börjat inse att fördelen med kvinnlig intelligens främst ligger i avelspotential alltså att man kan få smarta barn. När kvinnor använder sin intelligens för att sätta sig in i världsfrågor så slutar det illa i 99.9% av fallen, exempelvis att de får för sig att vilja adoptera eller blir feminister. Om kvinnorna använde sin intelligens till att tillfredsställa männen istället så hade världen varit en mycket bättre plats.

1) Jag tycker att det bara är en börda för mannen att ha flera kvinnor.

2) Jag håller med om att kvinnlig intelligens bara är bra för att föra vidare intelligenta mäns gener. Jag har intelligenta män i min släkt men jag känner inte att det har gett mig särskilt många fördelar (jämfört med att vara snygg och sexuell), jag har fått dyra utbildningar och det har också varit överskattat.
Citera
2016-08-01, 19:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu tänker du som man vad du skulle gjort som kvinna, men som kvinna hade du inte gjort det då kvinnor inte är intelligenta nog att klassas som intelligenta.

Som kvinna hade du inte suttit och tänkt att om jag skaffar barn med den människan kan mina barn få si och så mycket i IQ. Som kvinna hade du velat skaffa barn med någon du älskar.

Nej kvinnor tänker "jag vill låsa fast den här mannen i en relation så att han kan betala för mig så jag ska skaffa barn med honom".

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Svarar enbart på trådstartens premisser för diskussionen: Varför ser ni detta som att toffla och inte som att tjejerna är gulliga mot sina grabbar, bryr sig om dem, helt enkelt?

Det är inte att toffla, anser jag, att ordna en överraskning åt sin älskling, att bry sig om honom eller henne lite extra, att erkänna att man hade fel och säga förlåt, att skämma bort honom eller henne ibland, att göra honom eller henne särskilt glad och lycklig, att komma ihåg vad han eller hon tycker om och fixa det eftersom man vet att det gör honom eller henne speciellt nöjd osv.

Ni framstår som väldigt snåla personer som inte kan bjuda på det minsta själva eller ens göra er närmaste glad eftersom ni tror att ni omedelbart tofflar då, vilket ni verkar skräckslagna för att råka göra. Sänk garden lite och våga lita på att man inte blir en toffel så fort man är vänlig mot en medmänniska.

1) Det handlar om att erbjuda något av värde i en relation det har kvinnor inte försökt att göra de senaste 15+ åren. Att de dessutom gör det offentligt är ett brott mot PK.

2) Men kvinnor har inte gjort sånt här tidigare och det har inte varit okay socialt.

3) Det här visar att många kvinnor är desperata efter en relation och är villiga att gå långt för att få det. Det här bör män inse och utnyttja så mycket som möjligt till exempel genom att kräva male supremacy i relationen annars blir kvinnan dumpad.
Citera
2016-08-01, 19:47
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag tycker att det bara är en börda för mannen att ha flera kvinnor.
Att ha mer än en fru har både fördelar och nackdelar, det är mer bekymmer men det innebär också dubbelt så mycket sex och att man kan göra två kvinnor gravida samtidigt. Det hela förutsätter att man är riktigt rik alternativt gör som Charles Lindberg(17 barn totalt), kanske passar 1% av männen.

Citat:
Jag håller med om att kvinnlig intelligens bara är bra för att föra vidare intelligenta mäns gener. Jag har intelligenta män i min släkt men jag känner inte att det har gett mig särskilt många fördelar (jämfört med att vara snygg och sexuell), jag har fått dyra utbildningar och det har också varit överskattat.
Utbildning är fett överskattat, typ 95% alla kurser folk går är rent slöseri med tid. Kan iof tycka att fysik och matte kan vara vettigt att läsa lite av(inte 4 år som jag gjorde), fast det är egentligen saker man borde lära sig redan i grundskolan/gymnasiet.

Kvinnor likt dig är dock värdefulla då man får reda på många sanningar som man annars missar från det manliga perspektivet. Tack vare internet så blir allt fler män upplysta om vad kvinnors natur och färre gör idiotiska saker(exempelvis ingå i en relation utan att få sex).

Fördelen med intelligenta kvinnor är väl att man kan resonera med dem lättare, användbart i Sverige eftersom man tyvärr inte får bestraffa kvinnor fysiskt här. Om kvinnan är intelligent så minskar också risken för att hon gör helt idiotiska grejer(exempelvis köpa skor för 100 000 kr) som hon sedan aldrig använder.
Senast redigerad av adolf512 2016-08-01 kl. 20:24.
Citera
2016-08-01, 20:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Att ha mer än en fru har både fördelar och nackdelar, det är mer bekymmer men det innebär också dubbelt så mycket sex och att man kan göra två kvinnor gravida samtidigt. Det hela förutsätter att man är riktigt rik alternativt gör som Charles Lindberg(17 barn totalt), kanske passar 1% av männen.

1) Min åsikt är att livet ska vara bekvämt för mannen. Att ha flera kvinnor och massor med barn är obekvämt för mannen. Om det var så bra skulle många män göra det.

2) Ni måste börja tänka som kvinnor "vad kommer jag att få ut av det här?" Det som ni vill ha är att slippa jobba, bli uppassade på, att ni kan hålla på med era intressen, att kvinnan shows you a good time.

Citat:
Utbildning är fett överskattat, typ 95% alla kurser folk går är rent slöseri med tid. Kan iof tycka att fysik och matte kan vara vettigt att läsa lite av(inte 4 år som jag gjorde), fast det är egentligen saker man borde lära sig redan i grundskolan/gymnasiet.

Kvinnor behöver inte mer än grundskolan IMO. Män har säkert nytta av att läsa gymnasiet också.

Citat:
Fördelen med intelligenta kvinnor är väl att man kan resonera med dem lättare, användbart i Sverige eftersom man tyvärr inte får bestraffa kvinnor fysiskt här. Om kvinnan är intelligent så minskar också risken för att hon gör helt idiotiska grejer(exempelvis köpa skor för 100 000 kr) som hon sedan aldrig använder.

Legit.
Citera
2016-08-01, 21:18
Bannlyst
Dream on, kvinnor tofflor aldrig, så bitchiga som de är.
Citera
2016-08-01, 21:20
Medlem
cacas avatar
Oj oj!
Min kvinna var visst före sin tid,,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem