Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-01, 13:39
Medlem
fitz-humes avatar
Trump för en ryssvänlig linje men vägrar erkänna det:
http://www.huffingtonpost.com/entry/trump-ukraine-putin_us_579e5a56e4b0693164c19e09

The modified party platform drops its call to provide arms to Ukraine in response to Russia’s occupation of that country’s Crimea province in 2014. It represents a victory for Russian president Vladimir Putin, who soon after annexed the region.

Two Republican National Committee officials acknowledged privately last week that Trump’s campaign pushed for the change, which was made in platform committee meetings in the days prior to the start of the Republican convention in Cleveland two weeks ago.

Bakgrund:
http://www.latimes.com/world/la-na-pol-ukraine-gop-20160720-snap-story.html
2016-08-01, 13:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Fan vad Svensk media håller sig fast i händelsen när muslimfamiljen talade hos Clintons DNC, som godkände kriget i Irak.

Svensk media kallar Trump för att ha en svart själ. Dock ingen kritik mot Clinton och hennes krigsgodkännanden.

Det märks att folk är lätt att lura.
2016-08-01, 13:51
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
I Syrien tråden är du den som ser igenom medie lögnerna. Trump kommer förbättra relationerna med Ryssland bara det är en viktig sak. Det kanske även ändrar på median i Sverige i sitt rysshat. Att han inte är gud det vet vi, men det han sagt hittils låter bra och det är ingen annan poltiker i Europa som är i närheten av.
Det vore förstås väldigt bra om näste president har en klokare hållning gentemot Ryssland och trappar ned spänningarna.
Men vi måste räkna med att det militärindustriella komplexet, som är mycket mäktigt, förhindrar detta. Det troligaste scenariot är att USA:s utrikespolitik inklusive förhållande till Ryssland fortsätter i samma spår som de senaste åren.
Jag tror inte att Trump kan ändra detta och Hillary vill inte.
2016-08-01, 13:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
36 Fastigheter
17 golfbanor
9 Hotell
Trump Model Management
Trump Productions (The Apprentice, Pageant Palace, Celebrity Apprentice och Donald J Trump Presents the ultimate merger)
4 Restauranger/caféer

Detta är vad jag har luskat ut så länge. Lite svårt att få ett hum om allting, fanns några offentliga projekt också som jag inte räknade med (ice-rink, merry-go-round).
Orkar inte räkna ihop allt som han enbart gett sitt namn till, men du kan ju göra det ifall du har lust.

Ja det är lite svårt när han hyr ut sitt namn, men jag tackar för att den frågan faktiskt är besvarad!
2016-08-01, 13:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ekonomin, krig och arbetslöshet kan han säkert åtgärda en hel del. Övriga är ju rätt diffusa problem som knappast kan lösas av en president, t ex ökad press, stress och psykisk ohälsa.
Vad kommer han att göra åt ekonomin, krig och arbetslöshet?
2016-08-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad kommer han att göra åt ekonomin, krig och arbetslöshet?

Omförhandla handelsavtal, bygga mur och deportera illegala invandrare samt se till så att inte alla fabriker flyttar utomlands. De enda jag kan tänka mig Trump kriga mot är ISIS, och det är jag helt klart för.
2016-08-01, 14:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finns ingen anledning till att Trump ska låta demokraterna bestämma tid och plats för debatterna. Givetvis vill Trump ha en så stor och sympatisk publik som möjligt. Detsamma vill Hillary, även om hon har mycket svårare att locka sympatisörer.

Fast nu har de inte bestämt några tider för debatterna utan det är något som är satt sedan länge och är en av många lögner, precis som den om att NFL skulle vara med på en konspiration för att försämra tittarsiffrorna osv.

Det är lite därför vissa (det skall dock poängteras att jag inte tror på denna hypotes fullt ut) tror att Trump kommer att försöka att undvika kommande debatter för att han vet att han inte tjänar på riktiga debatter.
2016-08-01, 14:02
Medlem
Strombolizs avatar
Här kan man läsa lite matnyttigt om den "godhjärtade" muslimen Khizr Khan som, med sin lydande fru snällt och tyst ståendes bredvid sin herre, kritiserade Trump:
http://shoebat.com/2016/07/31/what-the-media-is-not-telling-you-about-the-muslim-who-attacked-donald-trump-he-is-a-muslim-brotherh ood-agent-who-wants-to-advance-sharia-law-and-bring-muslims-into-the-united-states/
2016-08-01, 14:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Och Clinton är bättre än Trump?

Du verkar vara kräsen när det gäller politiker. Jag kan lova dig att du hittar ingen ärligare amerikansk politiker än Trump.
Nej, jag har just skrivit att Clinton knappast är bättre. Man måste ju inte gilla någon av dem, eller hur.

Vi skall vara kräsna när det politiker, mycket kräsna. De skall utforma våra levnadsvillkor förhoppningsvis till det bättre. Då gäller det att det är bra personer med ärligt intresse för människors verklighet. De flesta i toppen förstår överhuvudtaget inte människors vardagsslit och oro för framtiden i en värld som verkar allt mer dyster och katastrofal.

De som är födda rika och har utnyttjat systemet så de blivit miljarder är giriga och makthungriga personer. Det är raka motsatsen till de personer som vill arbeta för en bättre värld för alla.
2016-08-01, 14:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu har de inte bestämt några tider för debatterna utan det är något som är satt sedan länge och är en av många lögner, precis som den om att NFL skulle vara med på en konspiration för att försämra tittarsiffrorna osv.

Det är lite därför vissa (det skall dock poängteras att jag inte tror på denna hypotes fullt ut) tror att Trump kommer att försöka att undvika kommande debatter för att han vet att han inte tjänar på riktiga debatter.
Men nu har väl knappast Trump talat om någon konspiration mellan Dems och NFL. Det är bara nåt du fått för dig, eller en av många lögner du läst. Du kanske tänker på detta tweet:

Citat:
Newt Gingrich, a Trump adviser and former speaker of the U.S. House of Representatives, tweeted that the scheduling "makes me think the commission is rigged to help hide Hillary from the voters."

Men nog hade det varit bättre att lägga debatterna när de inte krockar med andra stora tv-sändningar. Trump vill ha så stor publik som möjligt och ser uppenbarligen fram emot att få såga Clinton jäms med fotknölarna.

Skulle han avstå från debatt, skulle han sjunka som en sten i opinionen. Jag har svårt att se att han skulle vara rädd för Clinton.
2016-08-01, 14:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Trump för en ryssvänlig linje men vägrar erkänna det:
http://www.huffingtonpost.com/entry/trump-ukraine-putin_us_579e5a56e4b0693164c19e09

The modified party platform drops its call to provide arms to Ukraine in response to Russia’s occupation of that country’s Crimea province in 2014. It represents a victory for Russian president Vladimir Putin, who soon after annexed the region.

Two Republican National Committee officials acknowledged privately last week that Trump’s campaign pushed for the change, which was made in platform committee meetings in the days prior to the start of the Republican convention in Cleveland two weeks ago.

Bakgrund:
http://www.latimes.com/world/la-na-pol-ukraine-gop-20160720-snap-story.html
Men det var ju under Obama och Hillary som Putin rustade upp och stärkte sin makt, invaderade Ukrajna och räddade Syriens regering i allians med Iran. Det är Hillarys utrikespolitik som nu gjort det demokratiska NATO-landet Turkiet till en islamistisk diktatur allierad med Ryssland och Iran samtidigt som EU splittras. En röst på Hillary är en röst för ökad rysk makt och styrka i världen. Hillary står för svaghet, eftergivenhet, misslyckanden och nederlag. Bara Putins fans vill se henne som president. Hon gav sina hemliga emails till Putin.

Se till verkligheten, inte till propagandalögner. Om någon kommunist ljuger att Trump gillar Putin betyder inte att det är sant. Se till vad Hillary och hennes Obama-administration faktiskt har uppnått för resultat. Bara Putin vill ha mer av samma.
Citat:
Men nog hade det varit bättre att lägga debatterna när de inte krockar med andra stora tv-sändningar. Trump vill ha så stor publik som möjligt och ser uppenbarligen fram emot att få såga Clinton jäms med fotknölarna.
Bättre för NFL! hur många tiotals miljoner tittare förlorar inte de om Hillary och Trump ska debattera samtidigt som de spelar en match.
Senast redigerad av Fri 2016-08-01 kl. 14:22.
2016-08-01, 14:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men nu har väl knappast Trump talat om någon konspiration mellan Dems och NFL. Det är bara nåt du fått för dig, eller en av många lögner du läst. Du kanske tänker på detta tweet:

Jag tänker mer på detta där han menade att NFL var de som tyckte debatten var till deras nackdel, så jag mindes fel.

Citat:
“Well, I’ll tell you what I don’t like,” Trump said. “It’s against two NFL games. I got a letter from the NFL saying, ‘This is ridiculous. Why are the debates against’ — ’cause the NFL doesn’t wanna go against the debates. ‘Cause the debates are gonna be pretty massive, from what I understand, OK?”

http://profootballtalk.nbcsports.com/2016/07/30/trump-nfl-dispute-whether-league-asked-debates-to-be-moved/

Eller menar du att NFL skulle skicka fysiska brev till Donald Trump?

Citat:
Skulle han avstå från debatt, skulle han sjunka som en sten i opinionen. Jag har svårt att se att han skulle vara rädd för Clinton.

Om han verkligen inte har något att komma med så tror jag nog han skulle försöka undvika debatter, som sagt han tjänar på att vara tyst för det är när han väl öppnar sin mun som grodorna brukar regna.

Men det skall återigen poängteras att jag inte tror att han kommer att aktivt undvika debatterna för även om han gör bort sig i debatterna så har han åtminstone dykt upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in