2016-07-11, 02:41
Medlem
Ursäkta en kanske dum fråga, men i tidigare version av firefox, när jag hade laddat med nån fil och ville hitta den skrev jag bara in downloads och bad datorn leta upp mappen så kom det direkt.
Men nu i den senaste versionen av firefox får jag ingen reaktion alls på downloads. Så var hittar jag nerladdade filer nu. Hoppas på pedagogiskt och snabbt svar för jag blir snart galen av det här.
Citera
2016-07-11, 07:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Ursäkta en kanske dum fråga, men i tidigare version av firefox, när jag hade laddat med nån fil och ville hitta den skrev jag bara in downloads och bad datorn leta upp mappen så kom det direkt.
Men nu i den senaste versionen av firefox får jag ingen reaktion alls på downloads. Så var hittar jag nerladdade filer nu. Hoppas på pedagogiskt och snabbt svar för jag blir snart galen av det här.

Har du inte gjort någon ändring under about.preferences#general - filhämtningar så bör det ligga under den valda platsen - Hämtade filer.

Sök annars på den fil som du letar efter. Där bör du kunna se vart filhämtningen ligger. Vill du ändrar plats sedan så följ ovan - about.preferences#general
Citera
2016-07-11, 10:25
Medlem
Citat:

Ett svar till:
Modernare versioner riktar sig mer mot pekande/petande än text-/tangentkommandon (förmodligen för mobilernas skull).

En bit till höger om Adress-/URL-fältet i FF så finns en fet pil-ner-knapp.
Tryck på den så kommer en lista med senast nedladdad fil överst.
Klick på filen öppnar densamma - Symbolen till höger om namnet öppnar mappen den landat i.
Citera
2016-07-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Ett svar till:
Modernare versioner riktar sig mer mot pekande/petande än text-/tangentkommandon (förmodligen för mobilernas skull).

En bit till höger om Adress-/URL-fältet i FF så finns en fet pil-ner-knapp.
Tryck på den så kommer en lista med senast nedladdad fil överst.
Klick på filen öppnar densamma - Symbolen till höger om namnet öppnar mappen den landat i.

Så jäkla enkelt är det alltså. Om man vet hur man ska göra. Stort tack båda två för svaren. Nu har jag ändrat så jag själv kan bestämma var filen ska landa, men det hade jag ju inte behövt egentligen. Tack igen. Lysande tråd.
Citera
2016-07-11, 23:05
Medlem
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Har försökt att installera Adobe Flash Player ett antal gånger och när skiten
är klar så öppnar sig Explorer?

Jag har samma fenomen. Man ska väl kunna uppdatera Adobe Flash Player på et normalt vis utan att Explorer lägger sig i? Någon som kan förklara och ge mig en lösning som inte är alltför komplicerad?
Citera
2016-07-12, 07:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Har försökt att installera Adobe Flash Player ett antal gånger och när skiten
är klar så öppnar sig Explorer?

Jag har samma fenomen. Man ska väl kunna uppdatera Adobe Flash Player på et normalt vis utan att Explorer lägger sig i? Någon som kan förklara och ge mig en lösning som inte är alltför komplicerad?

Ligger Firefox som standardläsare? Kontrollerar detta under - Kontrollpanelen\Program\Standardprogram\Ange standardprogram
Citera
2016-07-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ligger Firefox som standardläsare? Kontrollerar detta under - Kontrollpanelen\Program\Standardprogram\Ange standardprogram

Det gjorde den inte, men jag har angett Firefox som standardläsare nu. Men det är nåt kajko fortfarande. Kanske är det Norton 360 som inte gillar Adobe Flash Player? Jag har laddat hem många program, men aldrig varit med om något liknande. Nu kommer inte ens den där Explorer-rutan upp. Det stoppar någonstans på vägen efter att jag har klickat på "kör".
Citera
2016-07-12, 14:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Det gjorde den inte, men jag har angett Firefox som standardläsare nu. Men det är nåt kajko fortfarande. Kanske är det Norton 360 som inte gillar Adobe Flash Player? Jag har laddat hem många program, men aldrig varit med om något liknande. Nu kommer inte ens den där Explorer-rutan upp. Det stoppar någonstans på vägen efter att jag har klickat på "kör".

Du finner även lite Inställningar/Program - preferences#applications
Citera
2016-07-17, 02:27
Medlem
SuperPuttes avatar
Om du också använder GoogleMonkeyR - ett absolut måste-script för mig - kanske du noterat att det slutat fungera de senaste dagarna. Här är ett "fix" , följ anvisningarna dvs lägg till

style += ("div.col {width: 100% !important;}");

på ny rad 684, samt spara förstås. Klart!
Citera
2016-07-30, 11:07
Medlem
Kan man på nåt sätt ta bort sidförslag som dyker upp när man skriver in en webadress? Till exempel om jag skriver in flashback så dyker flera förslag upp i en rullist. Säg att fotvården dyker upp, det är en sida jag aldrig mer kommer besöka, kan jag ta bort det förslaget?
Citera
2016-07-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Kan man på nåt sätt ta bort sidförslag som dyker upp när man skriver in en webadress? Till exempel om jag skriver in flashback så dyker flera förslag upp i en rullist. Säg att fotvården dyker upp, det är en sida jag aldrig mer kommer besöka, kan jag ta bort det förslaget?

Markera ("pila" ned) och tryck på delete-tangenten. Vet inte hur länge denna "glömska" består dock...
Citera
2016-07-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Markera ("pila" ned) och tryck på delete-tangenten. Vet inte hur länge denna "glömska" består dock...
Tack, ska testas. Har dock Mac, vad ersätter jag delete med då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in