Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-29, 15:36
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Är det ingen som diskuterar det faktum att Trump ville ge sig på en dvärg och slå honom tills hans huvud började snurra runt?
2016-07-29, 15:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll Oregon:

Hillary Clinton 43.1 %

Donald Trump 39.7%

http://cloutpolitical.com/wp-content/uploads/sites/31/2016/07/OREGON-Poll-Ballot-Test-Topline-Report-7-26-20161.pdf

2012 Obama vs Romney 54.24% 42.14%

Helt otroliga siffror för att vara Oregon.

Med tanke på vilket momentum han har, så lär han slå henne där också i slutändan.

And he hasn't really started on her yet....
2016-07-29, 15:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump är en idiot om han tror på vad säger om klimatförändringarna. De är inte överdrivna, det ser vi ju rentav i Sverige och det har man gjort länge på andra håll. Om den globala medeltemperaturen stiger med någon grad till så kommer vi att få stora problem, bland annat kommer många storstäder hamna under vatten. Med nuvarande utsläppsökningar kommer vi att vara där redan vid 2050.

Det blir ingen bra värld att leva i. Samhällets kostnader för skadorna blir mycket omfattande.
Det bästa vi kan göra är att kraftigt minska utsläppen nu!

Angående bilar: Bilen skall inte avskaffas, däremot måste de kollektiva transportnätet byggas ut. Framtiden är solenergi, vatten och vindkraft. Man har testat att driva flygplan med solpaneler och det fungerade bra.

Jag har svårt att tänka mig att amerikanerna är så stolliga att de väljer en president som inte "tror på" klimatförändringen!
Det är ju inte fråga om någon religion! Det här är på riktigt!

Så länge jag riskerar att få åka kollektivtrafik så kommer jag inte följa Green Peace. Jag hatar kollektivtrafik mer än någonsin.

Green Peace har ingen smak för hur man ska transportera sig i kvalité.

Därför är det många som lyssnar på Trump.

Att förstöra vatten och skog håller jag med dig om till 100%. Du skulle säkert också få med Trump på den punkten.

Bara ge fan i våra bilar.
2016-07-29, 15:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Är det ingen som diskuterar det faktum att Trump ville ge sig på en dvärg och slå honom tills hans huvud började snurra runt?
Han sa också "they were hitting me so hard...". Betyder alltså att han ville ge sig på dom muntligt. Slappna av lite.
Senast redigerad av Readyfreddie 2016-07-29 kl. 15:46.
2016-07-29, 15:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
YouGov har gjort en "Trump & Russia" poll:

2. Do you think that Donald Trump is too friendly towards Russia or not friendly enough?

Too friendly: Rep 14% Dem 62%

https://today.yougov.com/opi/surveys/results#/survey/bd92cde0-5415-11e6-9beb-005056a81451/question/fc2cf530-5415-11e6-9beb-005056a81451/politics

Jag tycker det är verkligen bra att Trump är rysslandsvänlig. Detta påverkar hela EU om vilken inställning vi ska ha mot Ryssen.
2016-07-29, 15:51
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved

Kan du utveckla? Vilken dvärg och i vilket sammanhang?
2016-07-29, 16:10
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
http://www.joemygod.com/2016/07/28/donald-trump-want-hit-dnc-speakers-hard-head-spin-video/
2016-07-29, 16:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
BerraTraesk skrev

Det handlar om New York Citys före detta borgmästare Michael Bloomberg. Han är ca 170.
2016-07-29, 16:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Förstod du inte det jag skrev om bilar? Bilen behövs i många lägen, de skall inte avskaffas, men de skall inte drivas med fossila bränslen. Man måste satsa mycket mer på bilar som drivs direkt eller indirekt med sol, vind eller vatten eller annan förnybar energi.

Det är fullt möjligt redan idag och hade varit verklighet om inte oljebolagen hade drivit klimatförnekandet i flera årtionden, de har försenat produktionen av klimatvänliga bilar för sitt eget vinstintresse. Det är bedrövligt att Trump hör till den skaran!

Att ersätta fossila bränslen är inte en lätt match. Du kan inte anklaga Trump för vad oljebolagen gör.

Den största orsaken varför oljebolagen alltid vinner har inget med pengar att göra, utan med att oljebolagen framstår som mer seriösa och duktiga än miljöaktevister.

Ta och kolla på Jill Stein hur hon talar. Hon är typ som en John Malcowitch. Kolla på hur Green Peace är.

Om ni vill lyckas så måste ni erbjuda ett alternativ som är bättre för börsen. Att locka med kollektivtrafik är inte seriöst, än fast det är mer miljövänligt.

Elbilar är att föredra och redan idag produceras det elbilar mer än någonsin.
2016-07-29, 16:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast den biten går att lösa och det kallas för miljövänligare motorer, elbilar har jag för mig börjar bli standard i Nederländerna men jag kan mycket väl minnas fel rörande den biten så även för de som hatar kollektivtrafiken så finns det en lösning.

Sedan rörande kvalité så skulle jag väl våga påstå att Tesla är kvalité även om det inte är klassisk kvalité.

Jag har aldrig sett negativt på elbilen. Jag tror knappast att Trump skulle se negativt på elbilen. Han vill ju skapa jobb och då är Tesla Motor att föredra.

Så länge ni inte stänger ned kärnkraft/fusion eller vad det nu heter så blir jag nöjd.
2016-07-29, 16:39
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Det handlar om New York Citys före detta borgmästare Michael Bloomberg. Han är ca 170.

Jamen dåså, det är ju en legitim fight! Skulle gärna se Trump sänka den juden.
2016-07-29, 16:58
Bannlyst
Ikväll talar Trump på ett Universitet i Colorado Springs, Colorado, klockan 22:00 svensk, för att därefter hålla ett möte i samma delstat, men denna gång i staden Denver, klockan 03:00 svensk tid, natten mot lördag. https://www.donaldjtrump.com/schedule
Ska bli intressant att se ifall han kollade på Clintons tal i natt.
Senast redigerad av pent-house 2016-07-29 kl. 17:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in