Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Trump förnekar att den är överdriven. Alla vet att bilar påverkar. Men hur mycket är själva frågan. Men stort fokus ligger på att förbjuda bilen.
Största problemet Green Peace gör är att skapa en politisk fråga om just växthuseffekten. Det gör att det finns ett vinstintresse bakom. Folk är rädda för om miljövänstern ska få makt. Måste då jag då gå till jobbet eller tvingas sitta med ett CP på bussen?
Därför är Trump emot. Det finns studier på att Jorden har pendlat många gånger mellan varm och kall.
Trump är en idiot om han tror på vad säger om klimatförändringarna. De är inte överdrivna, det ser vi ju rentav i Sverige och det har man gjort länge på andra håll. Om den globala medeltemperaturen stiger med någon grad till så kommer vi att få stora problem, bland annat kommer många storstäder hamna under vatten. Med nuvarande utsläppsökningar kommer vi att vara där redan vid 2050.
Det blir ingen bra värld att leva i. Samhällets kostnader för skadorna blir mycket omfattande.
Det bästa vi kan göra är att kraftigt minska utsläppen nu!
Angående bilar: Bilen skall inte avskaffas, däremot måste de kollektiva transportnätet byggas ut. Framtiden är solenergi, vatten och vindkraft. Man har testat att driva flygplan med solpaneler och det fungerade bra.
Jag har svårt att tänka mig att amerikanerna är så stolliga att de väljer en president som inte "tror på" klimatförändringen!
Det är ju inte fråga om någon religion! Det här är på riktigt!