Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-29, 13:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det var väl det jag trodde. I USA finns de främsta förnekarna, de som värnar om oljebolagens rätt att skita ner atmosfären ännu mer. Eftersom USA har varit den nation som släppt ut överlägset mest koldioxid, så har de det största ansvaret för kraftfulla åtgärder innan det är för sent.

2017, alltså redan nästa år måste vi ha fått kontroll på utsläppen.

Att Trump förnekar vetenskapen gör honom direkt inkompetent som president.

Trump förnekar att den är överdriven. Alla vet att bilar påverkar. Men hur mycket är själva frågan. Men stort fokus ligger på att förbjuda bilen.

Största problemet Green Peace gör är att skapa en politisk fråga om just växthuseffekten. Det gör att det finns ett vinstintresse bakom. Folk är rädda för om miljövänstern ska få makt. Måste då jag då gå till jobbet eller tvingas sitta med ett CP på bussen?

Därför är Trump emot. Det finns studier på att Jorden har pendlat många gånger mellan varm och kall.
2016-07-29, 13:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Problemet med klimatförändringsdebatten är att alla som tror på den har negativ inställning till bilen.

Nja, nu drar du det till en extrem förenkling.

Man pratar inte om bilen på samma sätt idag tack vare hybridbilar och andra ting det som är störst fokus på idag är kemiska utsläpp och fracking. (Det senare är ju bevisat direkt skadligt då det har lett till att grundvatten har blivit förgiftade även i USA)

För när även Kina går med på att minska ner på sin klimatpåverkan (något som det republikanska partiet tidigare pekade på att Kina inte skulle göra) så börjar det bli dags att erkänna att det inte bara är lilla Sverige som aktivt försöker att ta vara på naturen, speciellt inte då det även finns bevis för att nästan all forskning som säger att vi inte påverkar naturen är sponsrad forskning av just oljebolagen så bör vi kanske tänka ett par extra gånger innan vi säger med exakthet att vi inte bör ändra på hur mycket skit vi gör oss av med i hav och skog.

Så att Trump aktivt nekar att det skulle finnas en klimatpåverkan är något negativt och bör ses som det också.
2016-07-29, 14:06
Medlem
E.Merckxs avatar
Enligt GreenPeace har den korrupta Häxan tagit emot mer än 6.9 miljoner us$ från "the fossil fuel industry":

Hillary Clinton's campaign and the Super PAC supporting her have received more than $6.9 million from the fossil fuel industry.

http://www.greenpeace.org/usa/campaign-updates/hillary-clintons-connection-oil-gas-industry/

Hur många us$ har Donald Trump tagit emot från samma industri?
2016-07-29, 14:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump förnekar att den är överdriven. Alla vet att bilar påverkar. Men hur mycket är själva frågan. Men stort fokus ligger på att förbjuda bilen.

Största problemet Green Peace gör är att skapa en politisk fråga om just växthuseffekten. Det gör att det finns ett vinstintresse bakom. Folk är rädda för om miljövänstern ska få makt. Måste då jag då gå till jobbet eller tvingas sitta med ett CP på bussen?

Därför är Trump emot. Det finns studier på att Jorden har pendlat många gånger mellan varm och kall.
Trump är en idiot om han tror på vad säger om klimatförändringarna. De är inte överdrivna, det ser vi ju rentav i Sverige och det har man gjort länge på andra håll. Om den globala medeltemperaturen stiger med någon grad till så kommer vi att få stora problem, bland annat kommer många storstäder hamna under vatten. Med nuvarande utsläppsökningar kommer vi att vara där redan vid 2050.

Det blir ingen bra värld att leva i. Samhällets kostnader för skadorna blir mycket omfattande.
Det bästa vi kan göra är att kraftigt minska utsläppen nu!

Angående bilar: Bilen skall inte avskaffas, däremot måste de kollektiva transportnätet byggas ut. Framtiden är solenergi, vatten och vindkraft. Man har testat att driva flygplan med solpaneler och det fungerade bra.

Jag har svårt att tänka mig att amerikanerna är så stolliga att de väljer en president som inte "tror på" klimatförändringen!
Det är ju inte fråga om någon religion! Det här är på riktigt!
2016-07-29, 14:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Håller med dig i "Vi behöver mindre girighet och ondska och mer samarbete i viktiga frågor. " Bra skrivet och du sätter ord på något viktigt. Som du säger, tycka vad man vill om Clinton men hon är iallafall väl allierad med klimatrörelsen och har insett vikten av att minska fossilbrännandet. USA är som sagt värst i världen med detta och istället för att övergå till solpaneler (undantag California) så ökar man frackingen och oljan. Trump som förnekar global uppvärmning och lovat att "ta hem" jobben till USA igen. Dessa jobb kommer antagligen vara oljepumpning och fracking i Dakota och Texas. Svängutrymmet för att börja investera i förnybar kommer vara ytterst begränsad. Men vad spelar det för roll när han inte ens erkänner problemet utan som han själv yttrade det:

"Klimatproblemet är uppfunnet och skapat av Kineserna för att skada amerikansk industri".
Han verkar totalt blåst.
2016-07-29, 14:29
Avstängd
Adam Svanell på SvD har en sarkastisk krönika om att vi svenskar ju aldrig skulle välja en sån som Trump....eller har vi redan gjort det?

http://www.svd.se/om-svenska-politiker-vore-som-donald-trump
2016-07-29, 14:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Adam Svanell på SvD har en sarkastisk krönika om att vi svenskar ju aldrig skulle välja en sån som Trump....eller har vi redan gjort det?

Dagens Nyheter är centrum för Trumphatet i Sverige. Det är därifrån desinformationen och ryktet om att Trump skulle starta ett kärnvapenkrig utgår. Det sprids i vida kretsar och det är ofta det första man får höra om någons åsikt om Donald Trump.

Jag är säker på att han i stället inleder en avspänning mot Ryssland. Antingen åker han på sin första resa till Storbritannien och sin andra till Ryssland eller så tar han Hollande och Merkel på vägen för att förklara den nya inriktningen.

EU är inställt mot att hata Ryssland efter Ukraina och Krim men det är i så fall enligt Obama Clintons agenda och heta önskan. En avspänning gynnar handeln och många länder blir glada utom Ukraina. Men jag påstår att Ukraina har hetsats upp av dårar typ Calle Bildt men sedan sviker EU dem de vågar inte löpa hela linan ut.

Kärnvapenkrig mot Mexiko är det väl i alla falla ingen som är dum nog att de tror på... eller är det?
2016-07-29, 14:52
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser

Ja nu kommer dom sjukaste sjuka bland hjälpligt skrivkunniga fram och dumförklarar en befolkning.

Samma vid Berlusconi och Brexit. Smarta PK-svenskar begriper att andra länders befolkningar är sämst och svensk indoktrinerad valboskap intelligensaristokrater

Från artikeln
Citat:
Amerikanerna är allt bra tokiga som överväger att välja Donald Trump till president. Medan vi skrattar åt deras dumhet kan det vara kul att leka med tanken hur det hade sett ut om politiker i Sverige betett sig som de gör i USA.
2016-07-29, 14:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Enligt GreenPeace har den korrupta Häxan tagit emot mer än 6.9 miljoner us$ från "the fossil fuel industry":

Hillary Clinton's campaign and the Super PAC supporting her have received more than $6.9 million from the fossil fuel industry.

http://www.greenpeace.org/usa/campaign-updates/hillary-clintons-connection-oil-gas-industry/

Hur många us$ har Donald Trump tagit emot från samma industri?
Jag vet inte exakt vad Obama gjort för klimatet, men långtifrån tillräckligt är det i alla fall. Om Hillary fortsätter i samma stil så blir det nog tyvärr svårt att rädda klimatet.

USA har det största ansvaret, så klimatfrågan borde vara den viktigaste i presidentvalet.
2016-07-29, 15:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll Oregon:

Hillary Clinton 43.1 %

Donald Trump 39.7%

http://cloutpolitical.com/wp-content/uploads/sites/31/2016/07/OREGON-Poll-Ballot-Test-Topline-Report-7-26-20161.pdf

2012 Obama vs Romney 54.24% 42.14%
2016-07-29, 15:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Var har jag uttalat mig negativt om Trumps chanser tidigare? Det är hans politik och förmågan att genomföra den jag ifrågasätter regelbundet.

Hans chanser har jag inte betvivlat åtminstone sedan första supertisdagen om ens då, i så fall har jag glömt det,

(FB) Republikanernas kandidat 2016?

Må så vara. Hur som helst så kommer du att få fel... och inte för första gången...
2016-07-29, 15:28
Medlem
E.Merckxs avatar
YouGov har gjort en "Trump & Russia" poll:

2. Do you think that Donald Trump is too friendly towards Russia or not friendly enough?

Too friendly: Rep 14% Dem 62%

https://today.yougov.com/opi/surveys/results#/survey/bd92cde0-5415-11e6-9beb-005056a81451/question/fc2cf530-5415-11e6-9beb-005056a81451/politics

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in