2016-07-28, 19:16
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Dom var speciellt inriktade på tjejer med tajta byxor i åldern 15-25 år.
Dessa slavinnor såldes ofta på marknader bland många andra typiskt vikingatida varor såsom glass, flottyrmunkar och sockervadd.
På kvällarna när vikingarna softade efter en hektisk dag bland infångade småtjejer så läskade dom sig med Pripps Blå 7,2.
Foteviken är känd från den här tiden.
Skönt, då klarar jag mej om jag åker till Foteviken. Dom kan ju få för sej att fortsätta med sin fångsttradition om polisen väljer att lägga ner anmälan.
Citera
2016-07-28, 19:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Pratar du om hela Nordeuropa nu eller bara om Sverige?

Norge, Sverige och Danmark men Norge är det land man brukar mena när man pratar om vikinga slavar.

[Tillagt]

Det skall dock påminnas att jag inte har läst om det på över ett halvår så jag kan minnas helt fel och jag är för lat för att titta i de böcker jag har för att se hur pass delad den åsikten är.
Citera
2016-07-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Du lyfter fram en viktig poäng, trots att du antagligen inte menade det. Jag vet att feministiska lajvare ofta klagar på att förekommer grova sexuella övergrepp på i stort sett alla lajv, så därför kan man ju undra varför de inte tog itu med det först innan de smutskastade vikinga-reenactors och Foteviken som de ändå inte besöker. Givetvis vill de inte smutsa ner sin egen bubbla. Det är mycket lättare att få en egoboost och likes på Facebook om du attackerar någon utanför din bubbla som dessutom ligger långt ifrån dig geografiskt. Jag vill återigen poängtera att jag inte försvarar slavhandlarna, jag kritiserar lajvarnas lögner om att vikingavärlden som helhet är sexistisk och farlig.

Ja det var ett generellt resonemang som går att applicera i båda riktningarna. Jag betvivlar inte att lajvvärlden är mer sexistisk än vikingavärlden i största allmänhet.
Citera
2016-07-28, 19:44
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Skönt, då klarar jag mej om jag åker till Foteviken. Dom kan ju få för sej att fortsätta med sin fångsttradition om polisen väljer att lägga ner anmälan.
Om polisen väljer att lägga ner anmälan så blir teatergruppen fångande med ett större nät av en större "teatergrupp"
Citera
2016-07-28, 19:54
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ingen som var där och bevittnade spektaklet? Vill inte lägga skulden på offret, men kunde hon inte skrikit "släpp mig för fan, jag jobbar faktiskt, mina brukare sitter där borta och är livrädda och behöver mig. Släpp mig annars anmäler jag er!".

Hade ju varit mindre kul för teatergruppen om kvinnan väldigt uppenbart var kvar i "verkligheten" och de hade väl får man förmoda släppt henne omgående.
Hmm har du kollat. Kvinnorna eller de snygga unga flickorna är väldigt obekväma. sett att de sparkar på "slavhandlaren" och han säger du tar över. När han tafsat på hennes stjärt.

https://www.youtube.com/watch?v=xpX8cEH5Lag
Senast redigerad av exceptional 2016-07-28 kl. 20:01.
Citera
2016-07-28, 19:56
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Om polisen väljer att lägga ner anmälan så blir teatergruppen fångande med ett större nät av en större "teatergrupp"
Så du menar att om polisen bedömer att teatergruppen inte begått ett brott så ska du eller någon annan ta lagen i egna händer?
Citera
2016-07-28, 19:57
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Hmm har du kollat. Kvinnorna eller de snygga unga flickorna är väldigt obekväma. sett att de sparkar på "slavhandlaren" och han säger du tar över. När han tafsat på hennes stjärt
Jag har med sett en som sparkar, samtidigt som hon ler och skrattar.
Citera
2016-07-28, 19:59
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det mesta, det är bara att läsa dina inlägg i den här tråden. Låt vikingamännen vara nu.

Håller dom vikingaspel på ICA-butikerna nu också där kunderna får nät kastade över sig? Kan inte du länka till videon?
Evets verkar väldigt orolig över att någon ska bli tillgå garaget på just i
ICA av någon anledning. "EXAKT TIO SEKUNDER" verkar vara viktigt att skiva med.
Citera
2016-07-28, 20:02
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Och de gjorde hon inte? Berätta gärna mer om hur det gick till!
Det finns två olika versioner av denna historien, som skiljer sig markant. Exakt vad är det som gör att just den du valt att tro på, utan minsta bevis, är den som är sann?

Var du på plats eller har du sett videon?
Citera
2016-07-28, 20:04
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Så du menar att om polisen bedömer att teatergruppen inte begått ett brott så ska du eller någon annan ta lagen i egna händer?
Nä, bara göra samma som teatergruppen.
Citera
2016-07-28, 20:05
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Jag har med sett en som sparkar, samtidigt som hon ler och skrattar.
när då?
https://www.youtube.com/watch?v=xpX8cEH5Lag
Citera
2016-07-28, 20:09
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Nä, bara göra samma som teatergruppen.
Ja ja, jag tyckte det lät hotfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera