Hejsan.
Även då mitt namn är Börje kriminell så är jag inte det.
Nu däremot har jag hamnat i en konstig sits som är lustig för mig och alla i min omgivning.
4 Januari då flyttade jag in i en lägenhet hos Gavlegårdarna i Gävle. I juni får jag ett brev "anmodan" om rättelse att de mistänker att jag hyr ut lägenheten i andra hand. Och de ber mig sluta med det eller svara till dem. Jag besöker gavlegardarnas kontor dagen efter och ingen vill prata med mig. Villket jag tyckte var konstigt. De bad mig maila eller ringa. Då jag gjorde det och förklarade att jag utnyttjar lägenheten dagligen och ingen annan bor i lägenheten.
25 Juli
Får jag en uppsägnings av dem. Där anledningen är att jag har forsatt att hyra ut lägenheten i andrahand även fast de skickat en anmodan/varning.
Jag ringer då och förklarar situationen igen till bostadskonsulenten som var handläggare i ärendet att det måste blivit missförstånd. Jag tog också upp att då jag ändå har ett helt svenskt namn har bakgrund från Syd Asien och att det kan vara därför deras vaktmästare eller grannar ändå har misstänkt mig " att jag inte är jag

" ironiskt nog . Villket han avfärdade helt. Och istället säger han att jag är skriven på en annan adress. VIllket stämmer eftersom jag bott utomlands i flera år innan jag hyrde lägenheten så var jag skriven på en kompis bilfirma som tog hand om min post. Och det var inget problem i sig då jag förklarade det när jag skrev kontraktet från början med bostadsbolaget. Samt att i uppsägningen så har de inte alls nämt att jag är skriven på en annan adress.
Enligt hyresgästföreningen så är det upp till Gavlegårdarna nu att ta fallet till Hyresnämden.
Vad kan jag göra ? , Kan jag gära en polisanmäla bostadsbolaget för att ha anklagat mig att hyra ut lägenheten i andra hand? För jag är nyfiken och se hur de skulle svara på det i tingsrätten?
Jag funderar också på att anmäla dem till DO.se för diskriminering .