Citat:
Ursprungligen postat av
Torpets
Vart är det dom kommer ifrån? Indien?
Har läst på några ställen (orkar inte leta upp källor nu) att i Asien så finns det en hel del hemmapressare som dessutom blistrar sina tabletter så att det ska se mer äta ut = mer pengar.
BB kanske köpte av någon sån tomte i tron att det var 10 mg men egentligen kanske dom bara ligger på 4-5 mg
Jag kan inte med säkerhet säga vilket läkemedelsföretag som tillverkar de Diazepam som BB nu rear ut.
Dock har jag erfarenheter av Diazepam från den tid, jag bodde i Indien, iof var det länge sedan, (93-94), men deras Diazepam fungerade utmärkt då. Enligt
MedIndia - Diazepam, finns det för närvarande många läkemedelsföretag i Indien som tillverkar Diazepam.
Observera att jag inte vet var någonstans BBs Diazepam är tillverkade, de finns inte med på MedIndias lista.
På baksidan av blistren står det "HemofarmneuroLogica och HemoFarm A.D. Diazepam 10 mg, tableta". Jag gjorde en utförlig sökning för någon månad sedan, men kunde inte hitta tillräckligt med information för att säkert kunna säga i vilket land dessa tabletter är tillverkade.