2016-07-27, 09:54
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Vart är det dom kommer ifrån? Indien?
Har läst på några ställen (orkar inte leta upp källor nu) att i Asien så finns det en hel del hemmapressare som dessutom blistrar sina tabletter så att det ska se mer äta ut = mer pengar.
BB kanske köpte av någon sån tomte i tron att det var 10 mg men egentligen kanske dom bara ligger på 4-5 mg
Jag kan inte med säkerhet säga vilket läkemedelsföretag som tillverkar de Diazepam som BB nu rear ut.

Dock har jag erfarenheter av Diazepam från den tid, jag bodde i Indien, iof var det länge sedan, (93-94), men deras Diazepam fungerade utmärkt då. Enligt MedIndia - Diazepam, finns det för närvarande många läkemedelsföretag i Indien som tillverkar Diazepam.

Observera att jag inte vet var någonstans BBs Diazepam är tillverkade, de finns inte med på MedIndias lista.

På baksidan av blistren står det "HemofarmneuroLogica och HemoFarm A.D. Diazepam 10 mg, tableta". Jag gjorde en utförlig sökning för någon månad sedan, men kunde inte hitta tillräckligt med information för att säkert kunna säga i vilket land dessa tabletter är tillverkade.
2016-07-27, 10:43
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Vart är det dom kommer ifrån? Indien?
Har läst på några ställen (orkar inte leta upp källor nu) att i Asien så finns det en hel del hemmapressare som dessutom blistrar sina tabletter så att det ska se mer äta ut = mer pengar.
BB kanske köpte av någon sån tomte i tron att det var 10 mg men egentligen kanske dom bara ligger på 4-5 mg

Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag kan inte med säkerhet säga vilket läkemedelsföretag som tillverkar de Diazepam som BB nu rear ut.

På baksidan av blistren står det "HemofarmneuroLogica och HemoFarm A.D. Diazepam 10 mg, tableta". Jag gjorde en utförlig sökning för någon månad sedan, men kunde inte hitta tillräckligt med information för att säkert kunna säga i vilket land dessa tabletter är tillverkade.

Det är inte osannolikt att tabletter överlag är hemmapressade, lösa som blistrade. Därför kan kvaliteten vara bättre och sämre på märken som borde vara erkännt bra. Det verkar orimligt att alla tabletter som säljs på den illegala marknaden skulle komma från legitima tillverkares egna fabriker med tanke på all piratkopiering som förekommer.
2016-07-27, 11:02
Medlem
Finns det benso som oftare är äkta vara än andra? Hört något om att Roche 2 är otroligt billiga att ta in så att det knappt lönar sig att pressa egna!?

Ligger det någon sanning i de? Senaste köpet för mig var Iktorivil och de smakar ju mint och gör jobbet bra, antar att det inte finns någon anledning till att tvivla om hemmapressat eller fake då?

Det ända som talar emot var att dom kommer lösa då, men det är väl inte så konstigt eftersom de annars ligger i 100-burkar..
2016-07-27, 14:15
Medlem
Grönar expressoteket
2016-07-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Hmm oki, verkar krångligt

Det krångliga är väl att lära sig hur man kommer ut på Darknet (man måste ha en speciell webläsare b.la) för att registrera sig och köpa, annars är det knappast krångligare än någon annanstans.
2016-07-27, 16:31
Medlem
Forsberg21s avatar
Inga konstiga ämnen i bbs Imovane? Dom jag får från psyk räcker inte och funderar på att beställa ett gäng.

Lämnar pissprov ibland så vore bra om dom inte kan spåra att jag köpt på nätet.

Ja dom skickar på analys ibland då jag går på en typ av amfetamin
2016-07-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Inga konstiga ämnen i bbs Imovane? Dom jag får från psyk räcker inte och funderar på att beställa ett gäng.

Lämnar pissprov ibland så vore bra om dom inte kan spåra att jag köpt på nätet.

Ja dom skickar på analys ibland då jag går på en typ av amfetamin

Hade 7.5 mg/tablett utskrivna av läkare förut och tycker de var starkare än BB:s variant. De hade även annan form, men det kan ju ha ändrats med åren hos Astra Zeneca eller vilka som nu tillverkar Imovanen. Förut var de utskrivna Imovanen avlånga med brytskåra i mitten. De BB säljer är helt runda utan brytskåra. Tycker som sagt att de är lite mindre verksamma också, men kan ju vara inbillning ifrån min sida, då det var ett gäng år sen jag hade Imovane utskrivet.

Om de är hemmapressade eller importerade ifrån typ Ryssland vet jag faktiskt inte. De ska vara "generiska" om jag minns rätt, men ifrån vilket land...? Är de du får utskrivet små och runda kan det mycket väl vara Astra Zenecas variant de säljer och borde inte innehålla olagligheter. Hemmapressat kan ju innehålla lite av varje.
2016-07-27, 17:45
Medlem
Moments avatar
BB är guld!
2016-07-27, 19:26
Medlem
Citat:

Dock har jag erfarenheter av Diazepam från den tid, jag bodde i Indien, iof var det länge sedan, (93-94), men deras Diazepam fungerade utmärkt då. Enligt MedIndia - Diazepam, finns det för närvarande många läkemedelsföretag i Indien som tillverkar Diazepam.

Observera att jag inte vet var någonstans BBs Diazepam är tillverkade, de finns inte med på MedIndias lista.

Det är likadant i Thailand då man köper olagligt fast på apotek så har jag märkt att 2st av 10 fungerar resten skit.Men i Indien borde det inte vara något problem för de har ju medeciner som svenska apoteket köper in av
2016-07-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag la en liten beställning på Clonazolam/Clonazepam/Clonitrazolam i helgen hos chemtrader.net, igår (måndag) skickades paketet och i dag vid 12-tiden hade jag det i brevlådan, bra jobbat av chemtrader.

Är det någon som vet något om dessa piller, halveringstid mm? Jag tog en halv (0,5mg) och jag känner helt klart av den, det är nog ganska potenta grejer.

Edit
Vad är detta för hästpiller, jag tog en halv, 0,5mg och jag kan knappt gå
Läs igenom Fass så får du alla svar
2016-07-28, 02:20
Medlem
Citat:

Ciao Doleo, nu uttalar jag mig bara om det namn som är tryckt på blistren och det är Hemofarm som är ett serbiskt läkemedelsfōretag. Nu har min pc kraschat och jag vet inte ens hur länka med min nya Moto som fōredrar kinesiska, men fōretaget är serbiskt.

Edit Hemofarm.com
Senast redigerad av cherryfive 2016-07-28 kl. 02:25.
2016-07-28, 11:50
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Ciao Doleo, nu uttalar jag mig bara om det namn som är tryckt på blistren och det är Hemofarm som är ett serbiskt läkemedelsfōretag. Nu har min pc kraschat och jag vet inte ens hur länka med min nya Moto som fōredrar kinesiska, men fōretaget är serbiskt.
Edit Hemofarm.com
Tack för informationen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in