Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Vi- har tidigare i tråden försökt att luska ut vem som var ledande i gänget, men det har inte framgått alls vem som är den egentliga. ledaren och vem som till synes är bossen, det är många som vankar in o ut i tråden, och ger information från gängets bekantskaps-krets, men just den viktiga delen, vem som egentligen har styrt och vem som är formelle- bossen, går inte att få fram, kanske har de växlat rollerna, efter sinnes-stämning.
Precis, det är så det fungerar i alla grupper, även på arbetsplatser, även i en "normal" familj också, den som är minst, är den som bestämmer för vad familjen egentligen kan göra, för den begränsar familjen till att göra vissa saker. Men det är fullständigt normalt.
Så i arbetsgrupper, kompisgäng, ja nästan i alla grupper, är det den som är minst känslomässigt "utvecklad" som styr åt vilket håll "gruppen" utvecklas... så människor med djupa känslomässiga störningar är oftast de som "tar" kontrollen över andra människor, och för att kunna göra det, utnyttjar de andra mer "normala" människors känslor... och det är vad jag tror har hänt i detta muppgäng... någon har känt sig trängd av BO, när hon börjat kräva tillbaka skulderna. Och utifrån den personens värld, har sedan hela gänget dragits in... för mig verkar det vara BH, hon verkar vara den som spelat ut mest, och verkar vara den som tror sig vara mest gangster... och tjejer/kvinnor som har denna problematik som hon verkar ha, är sju gånger värre än killar/män. De är mer "sluga" i sitt agerande...
Oftast brukar det vara tjejer som blir indragna med känslokalla killar, ja vad dom, Juha och den där tjejen som mördade några i norrland.. det var det han som var den som styrde... det är mer tydligt när tjejer gör som förövaren. Stockholmssyndromet är ju samma sak nästan, offret blir förälskad i förövaren...
Men mär en tjej håller på, ja då blir det rörigt med en massa konstiga saker, därför tror jag att BH, är den inoficiella ledaren, och MB den officiella ledaren...