2016-07-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
men e folk sjuka?? ja de har betett sig som idioter men ingen e skadad och det va en teatergrupp och de lär sluta med sina aktiviteter. Perverst e att en hel del i traden e mer intresserade av detta jävla idiotiska vikingaspel än att valdtäkterna exploderar vimmerby kalmar mariestad skelleftea borgholm västervik ludvika osv manga sexofredanden och rena gängvaldtäkter. Hur vore det om man hoppade vikingteatern och ägnade sig at detta istället??

Slappna av .. relax ... det här är en överreaktion. Ingen är skadad, inga fundamentala demokratiska regler har brutits. Låt frågan dö i diket.
Citera
2016-07-25, 22:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
men e folk sjuka?? ja de har betett sig som idioter men ingen e skadad och det va en teatergrupp och de lär sluta med sina aktiviteter. Perverst e att en hel del i traden e mer intresserade av detta jävla idiotiska vikingaspel än att valdtäkterna exploderar vimmerby kalmar mariestad skelleftea borgholm västervik ludvika osv manga sexofredanden och rena gängvaldtäkter. Hur vore det om man hoppade vikingteatern och ägnade sig at detta istället??
Varför skall man hoppa att folk får klä ut sig till vikingar och ofreda kvinnor?

Ingen av männen tycks heller vara från någon av de kulturer där beteendet skulle kunna vara okej -- vilket visar att vi i vår egen kultur blundar för det beteende vi kvider om när det gäller andra kulturer.

Det är lika illa (om inte värre) att detta fått pågå öppet och att dessa övergrepp försvaras i ett samhälle som låtsas stå för kvinnor och mäns lika värde.
Citera
2016-07-25, 22:35
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Du! Jag lägger faktiskt en lapp i en låda vart fjärde år. Det kallas för riksdagsvalet och sedan 1998 års val så har jag röstat på SD. Skyll inte på mig. Skyll på de som röstat för eländet, dvs de som röstat på de andra partierna.

Mitt samvete är rent. Ni röstade för mångkultur. Ni fick mångkultur. Njut nu av mångkulturens sköna frukter klaga inte!
Citera
2016-07-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Förklara verkligheten för mig så kanske jag byter åsikt om du argumenterar bra.
Och inga subjektiva åsikter, tack.

Så om du anser att du har sunda värderingar (vilket är subjektivt) så skall du ha tolkningsföreträde i en fråga? Exakt vilka värderingar är det då som styr i denna specifiks fråga? Att alla kvinnor är svaga och inte kan säga ifrån? Att kvinnor inte kan tycka om denna typ av företeelser? Oj förlåt... det heter ju inte värderingar, det kallas fördomar.
Citera
2016-07-25, 22:42
Medlem
micro113s avatar
Det är ju inte så att kvinnor i dessa kretsar applåderar och tycker det är okej heller ...

""Sexistsunket på Foteviken har pågått för länge"

I ett öppet brev till Foteviken kräver 200 kvinnliga vikingalajvare från hela Norden att återfå rätten till sina kroppar – och sina marknader. – Vi vägrar vara rädda för övergrepp,
[...]
Enligt Linnea R* har många kvinnor under årens lopp kritiserat slavauktionerna, både inför Fotevikens ledning och i diskussioner med teatergruppen.
[...]
Linnea Risinger berättar också att flera lajvare har uttryckt oro för att besöka marknaden.

– Många väljer att inte åka dit mer. Som kvinna ska man inte behöva vara på sin vakt mot övergrepp.
– Folk är väldigt glada att det här äntligen kommer fram. Det som pågår på Foteviken är sexistsunk – att kvinnor blir olaga frihetsberövade 2016.

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-15/sexistsunket-pa-foteviken-har-pagatt-for-lange
Citera
2016-07-25, 22:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnubbo
Så om du anser att du har sunda värderingar (vilket är subjektivt) så skall du ha tolkningsföreträde i en fråga? Exakt vilka värderingar är det då som styr i denna specifiks fråga? Att alla kvinnor är svaga och inte kan säga ifrån? Att kvinnor inte kan tycka om denna typ av företeelser? Oj förlåt... det heter ju inte värderingar, det kallas fördomar.
Enligt dig så är det ju uppenbarligen inte kvinnornas egna i alla fall -- utan BDSM grisarnas ..

Delar du intresset eller?
Citera
2016-07-25, 22:49
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnubbo
Bra förklaring av verkligheten. jag måste verkligen byta åsikt eft... nä orkar inte svara på ett sånt meningslöst inlägg.
Har de några mer uppträdande inplanerat?
Senast redigerad av exceptional 2016-07-25 kl. 22:56.
Citera
2016-07-25, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju inte så att kvinnor i dessa kretsar applåderar och tycker det är okej heller ...

""Sexistsunket på Foteviken har pågått för länge"

I ett öppet brev till Foteviken kräver 200 kvinnliga vikingalajvare från hela Norden att återfå rätten till sina kroppar – och sina marknader. – Vi vägrar vara rädda för övergrepp,
[...]
Enligt Linnea R* har många kvinnor under årens lopp kritiserat slavauktionerna, både inför Fotevikens ledning och i diskussioner med teatergruppen.
[...]
Linnea Risinger berättar också att flera lajvare har uttryckt oro för att besöka marknaden.

– Många väljer att inte åka dit mer. Som kvinna ska man inte behöva vara på sin vakt mot övergrepp.
– Folk är väldigt glada att det här äntligen kommer fram. Det som pågår på Foteviken är sexistsunk – att kvinnor blir olaga frihetsberövade 2016.

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-15/sexistsunket-pa-foteviken-har-pagatt-for-lange

Är det de tvåhundra osexigaste oparfymerade kvinnorna med vikingahår under armarna som känner en rädsla för att säljas på riktigt eller vad är det frågan om? Varför har de lagt sig i diskussionen helt plötsligt, vi har ju knappast hört talas om dem tidigare.

Kan den aktuella polisanmälan ha en koppling till de upproriska lajvkvinnorna, maskopi?

Jag misstänker att hela storyn har sin upprinnelse i missnöjda lajvkvinnor som inte har vågat gå ut i media med sin kritik mot de lönnfeta vikingamännen med fångstnät med risk för att säljas som knullkompis till något lajvande vikingafetto. En väninna(kvinnan som gjorde polisanmälan) övertalas att skjuta startskottet, kan det vara så enkelt?
Citera
2016-07-25, 22:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det de tvåhundra osexigaste oparfymerade kvinnorna med vikingahår under armarna som känner en rädsla för att säljas på riktigt eller vad är det frågan om? Varför har de lagt sig i diskussionen helt plötsligt, vi har ju knappast hört talas om dem tidigare.

Kan den aktuella polisanmälan ha en koppling till de upproriska lajvkvinnorna, maskopi?

Jag misstänker att hela storyn har sin upprinnelse i missnöjda lajvkvinnor som inte har vågat gå ut i media med sin kritik mot de lönnfeta vikingamännen med fångstnät med risk för att säljas som knullkompis till något lajvande vikingafetto. En väninna(kvinnan som gjorde polisanmälan) övertalas att skjuta startskottet, kan det vara så enkelt?
Du inser att det finns ett stort missnöje med övergreppen som fått ske för öppen ridå på marknaderna .. Bra!
Citera
2016-07-25, 22:59
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det är din uppfattning och knappast ett faktaunderlag för diskussion i det konkreta fallet. Jag menar att du är ute och seglar med ditt tyckande
Citera
2016-07-25, 23:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Det är din uppfattning och knappast ett faktaunderlag för diskussion i det konkreta fallet. Jag menar att du är ute och seglar med ditt tyckande

Om du lärde dig i skolan att läsa svensk text så bör du ha noterat att det jag skriver i sin helhet knappast kan tolkas som uppfattning eller fakta, ser du inte att inlägget andas frågeställning så är du antingen en knäppgök eller en obildad motvalls kärring, tror jag.
Citera
2016-07-26, 00:43
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Den är en av få som finns kvar:
https://www.youtube.com/watch?v=xpX8cEH5Lag
vid vilken tidpunkt i filmen händer detta du beskriver?

i övrigt verkar tjejen och hennes väninnor oerhört besvärade, vilket dom tydligt visar genom att skratta, le och fnittra. detta har jag själv sett med min datamaskin som jag åter förenats med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in