Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Som sagt - finns det betalningsförmåga i koncernen eller hos en huvudägare är det inte försvarligt att kursa bolag. Hur många Kinnevikbolag har gått i konkurs? Volvo AB (lastvagnarna)? Vattenfall? Byggjättarna?

Väljer man att låta borgenärerna ta smällen vårdar man inte sina relationer med kunder eller leverantörer. Det är antingen ett tecken på oförsvarligt dålig likviditet hos Trump (som ägare) eller väldigt amoralisk syn på betalningsförpliktelser.
Snälla du otroligt många företag har gått i konkurs.
2016-07-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Snälla du otroligt många företag har gått i konkurs.
Det kan finnas många anledningar till konkurs och det är ingen fördel att konkursa.
2016-07-25, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast du vill ju att han skall stampa ner småföretagarna i backen så oavsett vad du kommer med rent ekonomiskt så spelar det ingen roll för du tycker det är bra
Vad bablar du om?
Du ville ha bevis, jag gav dig bevis. No?
2016-07-25, 20:47
Medlem
Citat:
Som sagt - finns det betalningsförmåga i koncernen eller hos en huvudägare är det inte försvarligt att kursa bolag. Hur många Kinnevikbolag har gått i konkurs? Volvo AB (lastvagnarna)? Vattenfall? Byggjättarna?

Väljer man att låta borgenärerna ta smällen vårdar man inte sina relationer med kunder eller leverantörer. Det är antingen ett tecken på oförsvarligt dålig likviditet hos Trump (som ägare) eller väldigt amoralisk syn på betalningsförpliktelser.
trots konkurser har han lyckats för det är ingen fördel att konkursa.
2016-07-25, 20:48
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Det kan finnas många anledningar till konkurs och det är ingen fördel att konkursa.

Jag förstår inte vad du vill säga.

EDIT: Resultatet av konkursen är alltid detsamma - någon som har legitima betalningskrav på bolaget blir utan pengar. Det är någon som har förlitat sig på bolaget och som blivit bränd (om man bortser från företagsobligationer där det finns ett risktagande). Poängen är varför Trump låter bolag han kontrollerar gå i konkurs? 1) Om han kan förhindra det 2) Om han inte kan förhindra det (själv)?
Senast redigerad av Pazuzu80 2016-07-25 kl. 20:52.
2016-07-25, 20:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Först idag hade vi Sanders-supportrarnas vrede och hat riktat mot Debbie Wasserman Schultz. En situation där hon såklart bara var ett surrogat för deras vrede och hat emot Hillary.

https://theconservativetreehouse.com/2016/07/25/debbie-wasserman-schultz-booed-off-stage-by-florida-delegation-drops-out-of-convention-completely/

Men nu står de och skriker "Lock her up!" medan en av Hillary's talespersoner blir intervjuade av MSNBC.

http://www.thegatewaypundit.com/2016/07/bernie-supporters-philly-chant-lock-video/

- Lock her up! Lock her up! Lock her up!

Låter precis som på republikanernas konvent. Trump- och Sanders-supportrarna har konvergerat. Åtminstone beträffande sitt främsta hatobjekt. Och numer även i slogans.

Hur många här tror fortfarande att Hillary kan vinna i höst? Eller jag kanske ska vänta med frågan till veckan är slut. För det här är uppenbarligen bara början. Vid veckans slut kommer hon att vara helt ohotad i positionen som den mest hatade i USA, och det Demokratiska partiet kommer att vara kluvet itu.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-07-25 kl. 20:57.
2016-07-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Han vill ju sänka bolagsskatten från 40% till 20%. Tror du, att det räcker som bevis?

Sverige har 20% och det är en skräpnation.

Amerikanska företag har motsvarande 50.000 miljarder utomlands som dem inte kan ta hem till USA eftersom bolagsskatten är 40%.
Du måste förstå att USA kommer att tjäna på att plocka hem 50.000 miljarder som kan investeras på hemmaplan istället för som nu i Kina och Tyskland.

Att som Hillary bara trycka tusentals miljarder med sedelpressen och lova allt till alla är ohållbart, Obama har lånat motsvarande 500.000 kr per arbetare i USA under sina 8 år.
Amerika måste börja producera varor igen.
2016-07-25, 20:50
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du vill säga.
I så fall är du väldigt ung och har ingen erfarenhet av företagande överhuvudtaget. Skaffa en universitetsutbildning i ekonomi, bilda företag, bli investerare sedan kan vi prata så vi förstår varandra.
2016-07-25, 20:54
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
I så fall är du väldigt ung och har ingen erfarenhet av företagande överhuvudtaget. Skaffa en universitetsutbildning i ekonomi, bilda företag, bli investerare sedan kan vi prata så vi förstår varandra.

Du citerade dig själv och var allmänt osammanhängande innan du ändrade, håll tillbaka med sponken istället för att fräsa.
2016-07-25, 20:55
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:

Jag har varit konkursförvaltare - duger det?
2016-07-25, 20:57
Bannlyst
Citat:
Jag ska absolut inte låtsas som att jag väntade mig Trump i nationell ledning när jag började följa valrörelsen mer aktivt i början av juni, det hade jag inte. Med det sagt så är nationella mätningar svåra att värdera av olika orsaker, men främst av statistiska - att extrapolera findings från mätningar med 1'-2' intervjupersoner till ett elektorat om 300'' personer (120-140'' troliga väljare) är mycket svårt OCH det man avser att mäta är dessutom inte omedelbart relevant för valresultatet. Det är visserligen historiskt ovanligt att en kandidat vinner presidentvalet utan att vinna the popular vote, men valutgången som ett resultat av utgången i en handfull delstater är ett ganska modernt fenomen.

Det här valet är ett "base election" plus att utgången i 40 stater är redan given; att vinna kommer att handla om att få sympatisörerna till vallokalerna, för båda kandidaterna har tillräckligt med sympatisörer för att vinna.

EDIT: Det är dessutom svårt att värdera ett "Trump-svar" i mätningarna eftersom han är en unik och historiskt svårjämförd kandidat. En del av opinionsundersökningarnas metodologi är prognos av väljarbeteende.
Intressant svammel, men det verkar som du menar, att Trump överskattas. Eller har jag förstått fel?
2016-07-25, 20:57
Medlem
Citat:
Jag har varit konkursförvaltare - duger det?
I så fall vad är det du inte förstår ? du om någon vet väl att det finns många anledningar till konkurs kända och icke kända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in