Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-25, 14:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så med andra ord så drömmer du om en värld som såg ut som den gjorde 1918-1946 med isoleringspolitik och en begränsad global handel?
Japp, jag vill se en upprepning av bland annat andra världskriget

Kan du inte förklara för mig hur du tänkte? Att vara emot globalismen är inte samma sak som att vara emot allt som har hänt sedan 1989 (eller 1946, skit samma). Att vara emot globalismen är i min värld att vara emot att koncentrera politisk och ekonomisk makt till en liten elit, precis det som Trump pratar om. Att vara emot globalism innebär även att vara emot det mångkulturella samhället och diverse anfallskrig på efterblivna länder, och Donald Trump talar även om detta.

Det kan hända om att mina tankar om globalism kan ta sig en aning mörka, men sanningen är att globalismen nästan uteslutande har varit negativ för västvärlden. Det enda positiva som jag kan komma att tänka på är att internet har vuxit fram under globalismens tidsålder.
2016-07-25, 15:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det är för tidigt för att avgöra men troligen inte alls såvida det inte släpps något jätte stort som bokstavligen släpar Donald Trumps namn och trovärdighet i smutsen. (Som ett exempel: Att det skulle släppas bevis för att Trump egentligen tänker låta företag få ytterligare makt och hjälpa dem att tjäna pengar osv)

Jag tror inte Trump skulle låta företagare få mer makt över demokratin. Det kommer han förlora på igenom att bli en Croock.
2016-07-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Globalister Michael Bloomberg stödjer nu Clinton.
Bloomberg bar Republikan runt år 2000 sedan så blev han demokrat och nu är han oberoende, man han har alltid stöttat demokraterna.

Hur kommer detta påverkar trump?

Endorsements är helt jävla meningslösa
2016-07-25, 15:19
Bannlyst
Citat:
Det är för tidigt för att avgöra men troligen inte alls såvida det inte släpps något jätte stort som bokstavligen släpar Donald Trumps namn och trovärdighet i smutsen. (Som ett exempel: Att det skulle släppas bevis för att Trump egentligen tänker låta företag få ytterligare makt och hjälpa dem att tjäna pengar osv)
Han vill ju sänka bolagsskatten från 40% till 20%. Tror du, att det räcker som bevis?
2016-07-25, 15:22
Bannlyst
Citat:
Globalister Michael Bloomberg stödjer nu Clinton.
Bloomberg bar Republikan runt år 2000 sedan så blev han demokrat och nu är han oberoende, man han har alltid stöttat demokraterna.

Hur kommer detta påverkar trump?
Det kommer som ytterligare ett bevis, att Clittan är köpt av Wall Street
2016-07-25, 16:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det kommer som ytterligare ett bevis, att Clittan är köpt av Wall Street

Jag börjar snart tro att Trump kommer kamma hem det här. Demokraterna förfaller pga korruptionen och Sanders gör det inte bättre.
2016-07-25, 16:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Endorsements är helt jävla meningslösa

Vad menas med det i praktiken?
2016-07-25, 16:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Så med andra ord så drömmer du om en värld som såg ut som den gjorde 1918-1946 med isoleringspolitik och en begränsad global handel?

För min del drömmer jag om en värld så som den såg ut före 1914(*). Och så vitt jag kan se så gör Trump likadant. Han nämner ofta Theodore Roosevelt som sin favoritpresident. Och hans senaste barnbarn är döpt till Theodore, just efter denne president. Och i övrigt, allt jag skrev ovan om Trumps oideologiska hållning stämmer in på det. 1917-2016 har varit det onda århundradet(**) med ideologiernas helvete, och ideologiernas helvetes krig, och död och död och förstörelse och helvete.

(*) Gratulationer till "Pre 1914" för bästa nicket.
(**) Gynekologstol, jag ska ge dig ett lite längre svar senare.
2016-07-25, 16:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 22 min

Here we go again with another Clinton scandal, and e-mails yet (can you believe). Crooked Hillary knew the fix was in, B never had a chance!

Debbie Wasserman Schultz buades av scenen i Philadelphia:

"As she spoke, people stood on chairs holding up signs that said "emails," "No!," and "Thanks for the 'help,' Debbie.""

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/289059-wasserman-schultz-booed-off-stage-in-philadelphia
2016-07-25, 16:11
Medlem
Amors avatar
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Kanonsiffror för Trump hos CBS, CNN, LA Times och Gravis efter konventet. Att Trump leder hos starkt vänstervinklade CNN är ett väldigt gott tecken. Ska bli intressant att se siffrorna hos Rasmussen och Quinnipac där han brukar få bra siffror.

Nu gäller det att rida på konvent-boosten.
2016-07-25, 16:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Japp, jag vill se en upprepning av bland annat andra världskriget

Den kommentaren bevisar bara hur okunnig du är, jag menade på det ekonomiska klimatet som i sin tur var anledningen till varför Europa rustades upp genom en öppnare handel under efterkrigstiden.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-07-25 kl. 16:44.
2016-07-25, 16:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag tror inte Trump skulle låta företagare få mer makt över demokratin. Det kommer han förlora på igenom att bli en Croock.

Det var exakt det jag menade på varav därför det bara var ett exempel, det skulle troligen krävas något i den nivån för att han skulle bli aktivt påverkad men sen vet man ju aldrig, det finns ju vissa som dyrkar honom även saker som de älskar om han genomförde aktivt skulle skada småföretagare så vem vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in