Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-24, 20:38
Moderator
Unitys avatar
Sluta diskutera Hillary Clinton. Hur svårt ska det vara?
/Mod
2016-07-24, 20:38
Medlem
Varför vill Trump bannlysa muslim från USA? Kanske skrivits om det i tråden men har missat det!
2016-07-24, 20:47
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

Japp.

Jajamen. Objektivitet, Västerlandets adelsmärke. Bra eller dålig upphovsman, så ska en idé bedömas på sina egna meriter. I det här fallet är både upphovsman och idé bra, båda två.

2016-07-24, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Varför vill Trump bannlysa muslim från USA? Kanske skrivits om det i tråden men har missat det!
Lol, dags att vakna nu?
Det räcker väl med att ta en titt på Europa? Varför ska Usa gå samma öde till mötes? Bättre att vara preventiv. Dessutom ger dessa människor ingenting till samhället, varken i Europa eller Usa.
2016-07-24, 20:48
Medlem
Citat:

För att muslimer inte går ihop med västerländska värderingar och att import av muslimer alltid leder till olika terrordåd. De är helt enkelt inte önskvärda.
2016-07-24, 20:49
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:

För att han vill skydda sin befolkning?

Vilken sten har du sovit under sen 9/11 och speciellt det senaste året?
2016-07-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Lol, dags att vakna nu?
Det räcker väl med att ta en titt på Europa? Varför ska Usa gå samma öde till mötes? Bättre att vara preventiv. Dessutom ger dessa människor ingenting till samhället, varken i Europa eller Usa.

Kan säga såhär, jag hatar Islam. Jag tycker att det är en vidrig religion.
Däremot så letar jag mer efter ett argument till varför man bannlyser ALLA muslimer?
För mig spelar det ingen roll, jag tycker det är bra, men om man ska resonera med idioter som lägger kommentaren rasist så blir det svårt att förklara
2016-07-24, 20:52
Medlem
Citat:
Däremot så letar jag mer efter ett argument till varför man bannlyser ALLA muslimer?
För mig spelar det ingen roll, jag tycker det är bra, men om man ska resonera med idioter som lägger kommentaren rasist så blir det svårt att förklara

Islam är inte som andra religioner. Detta är ett bra ställe att börja: https://www.thereligionofpeace.com/
2016-07-24, 20:54
Bannlyst
Nu försöker ljugmedia aktivt få det att se ut, att ryssen hjälper Trump. Ska man tro på det? Om media lyckas, är det positivt för Trump?
Ett exempel på det https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/24/clinton-campaign-blames-russia-wikileaks-sanders-dnc-emails
Citat:
Clinton’s campaign manager, Robby Mook, said on Sunday that “experts are telling us that Russian state actors broke into the DNC, stole these emails, [and are] releasing these emails for the purpose of helping Donald Trump”.

Den 21 juli pratar Trump om NATO/Baltikum.
Den 22 juli släpps emails.

Coincidence, I Think NOT!
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Man kan inte lära en gammal hund att sitta
2016-07-24, 20:54
Bannlyst
Citat:

Därför det är extremt svårt att screena personer som kommer därifrån, man har ingen aning om vad dom har i bagaget helt enkelt. Och eftersom terrorism och jihadism är så vanligt förekommande i muslimska länder, så är det helt enkelt bäst att säga stopp och belägg för alla muslimer, speciellt de som kommer från krigshärjade länder. Vissa kallar det rasism, fine. Men vem bryr sig? Det är viktigare att skydda usa och sina medborgare än att släppa in folk från andra länder som potentiellt är en risk för landet. Sen är människor från dessa länder ofta outbildade, ger ingenting till ekonomin, är en belastning osv. De har dessutom ett lägre iq snitt, och tar man in tillräckligt många av dessa i ett land som har en mycket kunskapsintensiv ekonomi så blir det problem. Se bara på Sverige och skolresultaten. Katastrof!
2016-07-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Därför det är extremt svårt att screena personer som kommer därifrån, man har ingen aning om vad dom har i bagaget helt enkelt. Och eftersom terrorism och jihadism är så vanligt förekommande i muslimska länder, så är det helt enkelt bäst att säga stopp och belägg för alla muslimer, speciellt de som kommer från krigshärjade länder. Vissa kallar det rasism, fine. Men vem bryr sig? Det är viktigare att skydda usa och sina medborgare än att släppa in folk från andra länder som potentiellt är en risk för landet. Sen är människor från dessa länder ofta outbildade, ger ingenting till ekonomin, är en belastning osv. De har dessutom ett lägre iq snitt, och tar man in tillräckligt många av dessa i ett land som har en mycket kunskapsintensiv ekonomi så blir det problem. Se bara på Sverige och skolresultaten. Katastrof!
Det var ett sådant argument jag sökte, tack ska du ha!
Riktigt bra förklarat
2016-07-24, 20:56
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:

Som du sett så är det omöjligt att bakgrundskolla folk som inte har någon fastställd identitet. Även om man har en identitet så ser vi att även en "moderat" muslim som bott här i flera år och som dricker alkohol och syndar på olika sätt kan gå bärsärk på stan skrikandes "Allah Akhbar".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in