Citat:
Ursprungligen postat av
GoodLord
Jag ska bredda med mer stabila utdelare men grejen är att jag har en ok inkomst men utan risker kommer inte min livsstil ändras. Det är med den bakgrunden jag därför vill jag spela lite för blir jag av med dessa ändras inte mitt liv. Tänker jag fel?
Man kommer ingenstans utan att ta risker, men det gäller att ta kontrollerade risker.
De förhoppningsbolag som du har är väl närmast att jämföra med trisslotter. Visst vinner en del även på triss men skulle man satsa en tusenlapp i varenda förhoppningsbolag så är det nästintill garanterat att du kommer att gå back. Om du däremot satsar brett i de större bolagen kommer du nästan garanterat gå plus om placeringstiden är tillräckligt lång.
Om du väljer en annan placeringsinriktning så är jag förhoppningsfull om att din livsstil kan förändras men det kommer inte att ta ett år snarare 10 år om du sparar en hyffsad slant regelbundet varje månad. Om du fortsätter i samma fotspår som idag är jag tyvärr ganska säker på att din levnadsstandard om 10 år kommer att vara på samma nivå som idag.
Det går att spara och investera ihop en hyfsad förmögenhet bara man är disciplinerad, långsiktig och har tålamod.