2015-06-04, 19:46
Medlem
MacGayVers avatar
Sunes Elefant! för att...namnet!
Var iaf bra pizzaställe när jag bodde där för 10 år sen, har säkert bytt ägare X antal gånger sen dess...nu vet jag att du inte ville ha skräpmat men kunde inte hejda mig att namedroppa det stället.
Citera
2015-06-04, 20:12
Medlem
BallaKlavas avatar
Ni ska helt klart testa Black Sheep Arms. Ligger innanför murarna, och ägs av autentiska irländare om jag inte minns helt fel. Du säger att du gillar sten? Man kan sitta en trappa ner i en riktig gammal stenkällare. Passar bra om det är böljande värme och deras stora variation av öl inte räcker för att svalka av er.

Då det är en brittisk restaurang röstar jag på att ni testar deras Fish N Chips på torsk. Men även hög kvalitet på kötträtterna där.

Enda minus jag kan komma på är om man vill sitta ute är det kört tyvärr.

http://www.blacksheeparms.se/sida1.html
Citera
2015-06-06, 13:45
Medlem
Superkufs avatar
Krusmyntagården är en kombinerad örtagård och restaurang en mil norr om Visby. Trevligt att vandra runt i blomsterprakten och sedan äta. Tyvärr är deras stora erbjudande, grillkvällarna, efter TS läggningsstund.
Citera
2015-06-09, 04:43
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ni ska helt klart testa Black Sheep Arms. Ligger innanför murarna, och ägs av autentiska irländare om jag inte minns helt fel. Du säger att du gillar sten? Man kan sitta en trappa ner i en riktig gammal stenkällare. Passar bra om det är böljande värme och deras stora variation av öl inte räcker för att svalka av er.

Då det är en brittisk restaurang röstar jag på att ni testar deras Fish N Chips på torsk. Men även hög kvalitet på kötträtterna där.

Nejrå det går att sitta ute på innergården. Hälsa till Nigel.
Citera
2016-03-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Stället är bra men ägs av en engelsk kille som heter Nigel & en australiensare som heter Rob.
Skall väl inte spela någon större roll men kunde inte låta bli att messerschmitta lite...det går alldeles utmärkt att sitta ute i deras beergarden iaf under den varmare delen av året.
Citera
2016-06-30, 23:03
Medlem
Neroxxs avatar
Nu har jag spenderat ytterligare lite tid på Gotland och måste rekommendera Mels dinner. Helt otroligt goda hamburgare till riktigt vettiga priser. Det är nog de godaste burgarna jag ätit i hela mitt liv.

Nu har jag ett par dagar kvar att försöka hitta fler ställe så det kan komma fler rekommendationer.
Dock ska vi försöka hinna med ett par till besök på mels, har redan hunnit med fyra besök.
Citera
2016-07-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu har jag spenderat ytterligare lite tid på Gotland och måste rekommendera Mels dinner. Helt otroligt goda hamburgare till riktigt vettiga priser. Det är nog de godaste burgarna jag ätit i hela mitt liv.

Nu har jag ett par dagar kvar att försöka hitta fler ställe så det kan komma fler rekommendationer.
Dock ska vi försöka hinna med ett par till besök på mels, har redan hunnit med fyra besök.

Jag kan bara hålla med om att Mels diner har riktigt grymma burgare! Stället i sig självt är inte så märkvärdigt, en sylta som serverar lunch till hederliga arbetare. Men om man mest är ute efter en schysst burgare på egenmalen högrevsfärs och till ett bra pris så är det helt rätt!
Citera
2016-07-02, 17:22
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonax
Jag kan bara hålla med om att Mels diner har riktigt grymma burgare! Stället i sig självt är inte så märkvärdigt, en sylta som serverar lunch till hederliga arbetare. Men om man mest är ute efter en schysst burgare på egenmalen högrevsfärs och till ett bra pris så är det helt rätt!

Det är sant att stället inte är märkvärdigt men det är som sagt maten där.

Ett annat ställe som alltid besöks när jag är på gotland är Isola Bella som ligger innanför murarna. Finns även ett ställe som heter Isola bella by the sea som även det är riktigt gott . By the sea ligger ungefär 5 kilometer utanför visby, vid snäck.
Citera
2016-07-24, 18:21
Medlem
carminaburanas avatar
Mina föräldrar skall dit om ett par veckor, vart skall de käka riktigt gott? pris runt 1000 spänn per person ex vin.
Citera
2016-07-25, 07:36
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Bra österrikiskt äter man på Wisby hof. aningen tråkig matsal men bra mat serverad av öns trevligaste österrikare.
Citera
2016-08-23, 17:50
Medlem
Bairuilongs avatar
Ett ställe som har fått oförtjänt lite uppmärksamhet här i tråden är Eden Tapas & Bar. Restaurangen (som ligger vid Stora torget i Visby) ser inte så mycket ut från utsidan, med de serverar riktigt goda rätter till ganska hyfsade priser.

Mvh
Citera
2016-08-24, 04:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Har Ringbom fortfarande kvar sitt ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in