2016-07-23, 19:01
Medlem
nobbenss avatar
Jätteskönt å höra av SVT att skottlossningen i München bara var en vanlig skottlossning utan terrormotiv. Man sa inte nu vid 18:00 vilken eventuell religion han bekände sig till. Tysk medborgare född i Tyskland angav man som nationalitet och att gärningsmannen blivit mobbad och därför led av psykiska besvär.
Citera
2016-07-23, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enda är denna:
http://www.liveleak.com/view?i=cdc_1469207830

Han ska ha haft en Glock 17. Den har 17 patroner i mag sedan kan man ha en extra då i patronläge dvs 18. Försökte räkna och det blir det 18 smällar så han tömmer hela sitt mag. Sedan då om han nu inte har extracklips redan laddade mags måste han ladda om och det tar någon minut. Dvs bra läge om man nu råkar ut för en galning som detta att försöka rusha och om möjligt oskadliggöra den djävulen under tiden han laddar om.

Egenligen är det en skit video. Den som filmar, gör han det på måfå? Han filmar och någon sekund senare drar han upp och avfyrar, är det riggat?

Precis, därför är det skitvideo att man inte vet om han laddade om den. Bättre än ingenting men iaf. Hej.
Citera
2016-07-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Spelar ingen roll om de är perser, kurder eller något annat.
De tillhör inte de européeiska folken, har inget att tillföra oss, de kommer för att bosätta sig i Sverige, Tyskland mfl länder, vi bosätter oss inte i Iran.
Mellanösterns självutnämnda elit är således värdelösa för västeuropa.

Persiska katter kan ju för all del vara fina. Det är väl det enda.

Du är inne på ett lite dumt spår här. Iranier som har kommit till Sverige är ofta bra folk. Jag känner själv ett par stycken som är helt oreligiösa och har helt normala jobb som tjänstemän. De är inte araber och vissa menar att den ariska rasen härstammar från Iran.
Jag tycker du gör fel som försöker bunta ihop dessa med andra invandrargrupper som verkligen är problematiska. Dock är ju inte alla iranier likadana så klart, men en ganska stor del av de som kom vid Shahens fall är folk som gör mer nytta än skada i Sverige.
Citera
2016-07-23, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte om det behandlats än men hur kunde de gå ut med att det var flera gärningsmän samt att varför det tog så lång tid att ta en 18-årig grabb med en pistol? Borde ju vara lekande lätt för insatsstyrkor...

Eftersom vittnen hade sett tre personer springa från platsen. Det visade sig att de hade försökt fly ifrån GM och de blev avskrivna så fort polisen hittat dem. Angående GM så har han säkert gömt sig någonstans och blivit påkommen så fort han försökte ta sig därifrån. Då sköt han sig själv i huvudet.
Citera
2016-07-23, 19:06
Medlem
musttomtes avatar
Här har man en bra status uppdatering.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article23218000.ab
Citera
2016-07-23, 19:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jätteskönt å höra av SVT att skottlossningen i München bara var en vanlig skottlossning utan terrormotiv. Man sa inte nu vid 18:00 vilken eventuell religion han bekände sig till. Tysk medborgare född i Tyskland angav man som nationalitet och att gärningsmannen blivit mobbad och därför led av psykiska besvär.

Tysk medborgare är väl en signal i sig. Om man sagt det var en tysk! då hade det varit just en tysk. Men lägger man till medborgare så är det liksom idag då lika med att personen inte egentligen var tysk. Samma som med svensk medborgare. Sedan får man väl ändå massinvandringshatande som man är acceptera att folk kommer liksom spåra ut oavsett nu ursprung. Detta möjligen kan handla om felet med mångkulti att han inte kände sig hemma i Tyskland och aldrig hade spårat ur med likasinnade i Iran eller så var han bara en sjuk en som oavsett hade spårat ut. Vi har så många andra redan här så vi måste liksom bara acceptera att de kan spåra ut och göra skit som detta oavsett nu ideologi.
Citera
2016-07-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens

Ja man behöver inte vara terrorist för att börja döda en massa oskyldiga människor på gatan.
Det räcker med att vara muslim.
Citera
2016-07-23, 19:11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Här har man en bra status uppdatering.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article23218000.ab
Inget där heller om vilken slags religion han bekände sig till eller om han var ateist. Han skulle ju kunna vara en muslim och då spelar det nog inte så stor roll hur kopplingarna till IS ser ut.
Citera
2016-07-23, 19:11
Medlem
DickeFixs avatar
Artikeln i Die Welt innehåller även en intervju med den som filmade parkeringsdäcket:

Citat:
"Ja, det är min video", säger han. Reportern får bara kalla honom vid hans förnamn: Mersad. 20 år gammal. Han kom till München för åtta år sedan. Han växte upp i Tyskland och är troende muslim.

"Först trodde vi att det var någon som kastade smällare", säger Mersad ", men sedan såg vi killen med pistolen." I det ögonblicket aktiverade han kamerafunktionen på sin smartphone. "Jag visste att vänner till mig var i OEZ, jag ville varna dem för denna typ så jag vidarebefordrade klippet. Att det sedan skulle spridas till hela världen kunde jag inte ana. "

Mannen hade laddat sitt vapen "och sedan sköt han omedelbart mot vår balkong", säger Mersad, "två skott, mycket nära över mitt huvud, jag hade verklig tur men min far träffades något."

Mersads far Mersid kommer till dörren. På axlarna har 47-årigen ett bandage. "Jag har just kunnat lämna sjukhuset nu på morgonen", säger Mersid och skakar på huvudet: ". Att man inte kan leva tryggt ens här i Tyskland, det är fruktansvärt"

Lyckligtvis för honom, har pappa Mersid inte träffats av själva kulorna, utan endast av rikoschetterande splitter. Men chocken sitter fortfarande i.

Mannen insisterade att han var tysk och att det inte handlade om islam, påminner sig Mersad, vars mobiltelefon med de ursprungliga inspelningarna har beslagtagits av polisen. "Jag är själv muslim", säger Mersad ", men vad som hände i Frankrike, Belgien och här, det är bara sorgligt och omänskligt." "Detta är inte islam", säger Mersad, "det är terror och terror har ingen religion."
Citera
2016-07-23, 19:13
Medlem
Adrian11s avatar
kan vi gå tillbaka i tråden lite polisen säger de var 3 mgm med pistoler någon som vet ifall de fanns fler beväpnade inne på mcdonalds men lyckades fly ?
Citera
2016-07-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
kan vi gå tillbaka i tråden lite polisen säger de var 3 mgm med pistoler någon som vet ifall de fanns fler beväpnade inne på mcdonalds men lyckades fly ?

polisen sa väl folk såg någon bil åka iväg i högfart men snarare så att Bilen flydde för sitt liv för GM?
Citera
2016-07-23, 19:21
Medlem
Vindpinads avatar
Det är uppenbart att båda sidor av det politiska spektrat försöker vinkla denna tragedi till sin fördel. Men vänstersidan är ju värst med råge.

På SR P1 sa dom att det var en mobbad tysk ungdom som sköt ihjäl invandrare. Att denna tyska ungdom har iranska rötter var inte viktigt att ta med. Men det var viktigt att poängtera att offren var invandrare och inte tyskar.

Alla som inte läser Flashback eller annan alternativ media tror nu att det var ett rasistdåd utförd av en tysk. Så enkelt är det att lura massorna.
Senast redigerad av Vindpinad 2016-07-23 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in