Citat:
Ursprungligen postat av
Sultan
När det bryter ut krig i Europa, jag tippar på 25 år. Det vill säga när de som föds nu är i krigsför ålder och ska in på arbetsmarknaden, flytta hemifrån med mera eventuellt något tidigare.
De krafter som råder nu med massiv invandring av framförallt afrikaner och muslimer. Om de skulle bli lika ohämmade som hösten 2015 skulle vi haft inbördeskrig inom 2-4 år. Även med den massiva pk-politiken som rådde då.
Nu har man nog köpt sig tid. Jag tror inte längre på något större inbördeskrig, däremot på oroligheter och att Sverige kommer att tappa vissa områden som ställer sig utanför med kriminella gäng som styr eller muslimer som vill ha sharia-lagar och egenbestämmande.
Att det blir oroligheter beror nog mest på bostadsbristen. Den kommer innebära att vissa områden blir helt överbelastade när de asylsökande själva ordnar boende och flyttar till områden där deras landsmän finns i stort antal.
Idag tror jag att vi kommer att ha främst kriminalitet med en polis som inte hinner med. Många brott och få som blir åtalade. Vi är redan där men jag tror det kommer bli ännu värre. Faktum är att det är redan så katastrofalt lågt att det är typ 3 av kanske 30 mord som leder till att någon blir åtalad och fälld och det är ändå ett brott som är väldigt högt prioriteterat. Ni kan nog ana hur illa ställt det är med småbrotten.
Jag tror att denna kriminalitet och bostadsbristen tillsammans med det faktum att svensk arbetsmarknad har ingen användning för koranskolade män kommer att leda till en hel del oroligheter inom 2-4 år. Om man låter det fortgå och bre ut sig, samt även kanske fortsätter att ta in mer än 40.000 asylsökande om året.. då har vi en väldigt stor risk för inbördeskrig inom 5-10 år och den kommer inte vara över hela landet utan i vissa städer. I en lågkonjunktur och ifall kanske vissa städer inte längre får miljarder i bidrag från övriga landet så kommer det bli upplopp och liknande när fattigdomen som finns slår igenom med full kraft. (vi döljer mycket av fattigdomen idag med ett extremt generöst bidragssystem).