2016-07-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det betyder antagligen att han var uppvuxen i två kulturer. Bott länge i eller till och med född i Tyskland, men med föräldrar från Iran. Därför kallar de honom tysk-iranier.

Står i flera medier att han är född och uppvuxen i Munchen, men att han har dubbelt medborgarskap. Man får anta att större delen av hans korta liv spenderades i Tyskland
Citera
2016-07-23, 16:10
Medlem
Mad monks avatar
Sköt dom aset?
Citera
2016-07-23, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jaha, då får vi väl se vad det finns mer att hitta förutom bilden.

Samma datum kanske. Kan tänka mig att manifestet kanske hittas i GM:s dator med.

Edit: Uppgiften om bilden i Whatsapp känns ju inte helt bekräftad heller.
Citera
2016-07-23, 16:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Sköt dom aset?
Nej aset sköt sig själv
Citat:
Aftonbladet är en skämttidninig eller?
Sämre än Grönköpings Veckoblad
Citera
2016-07-23, 16:12
Medlem
Citat:
Sköt dom aset?

Han sköt sig själv i huvudet
Citera
2016-07-23, 16:12
Medlem
Om Breivik-kopplingen stämmer så blir jag ännu mer oroad. Har inte oroat mig för högerextremister eftersom de inte sysslar med att angripa random människor i terrordåd.

Men om det nu visar sig att folk från mellanöstern tagit till sig Breiviks politiska motiv till terrordåd så har vi en fruktansvärd framtid att vänta oss där både extremhögern, extremvänstern och islam går loss på allt och alla.

Men där alla gärningsmän är invandrare.
Citera
2016-07-23, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De flesta uppgifter tyder på att GM var mobbad och psykiskt sjuk, och att gärningen var ett sätt att hämnas på samhället.

Vilket jävla sätt att hämnas på, han fick med 9 döda på sina hämnd som jag förståt hittills? Men är han gripen, hur gick det till isf? Men är det nu bekräftat att han är iranier?

En OT fråga, varför är du inte mod längre, du var bra, bland det bästa i ditt delfora iaf.
Citera
2016-07-23, 16:14
Medlem
Vet ej om bild på GM har publicerats ännu, men så här ser han ut enl Le Parisien:

http://www.leparisien.fr/faits-divers/munich-l-auteur-de-la-fusillade-un-solitaire-fascine-par-les-tueries-23-07-2016-5989827.php
Citera
2016-07-23, 16:15
Medlem
Pajosvs avatar
Vad gärningsmannen eventuellt har ropat i samband med skottlossningen behöver egentligen inte betyda någonting över huvud taget.

Han kan ha skrikit Allhu Akbar, Dö era jävlar, All makt åt Tengil vår befriare (Bröderna Lejonhjärta) eller Bayern München är bäst!

Att skrika ut sin vrede kan ha varit det viktigaste, inte orden i sig. Att skrika Allhu Akbar kan vara för att skapa fruktan eller för att få det att verka som ett islamistiskt attentat, eller så var det för att hylla Allah eller så berodde det på hans psykiska ohälsa.

Vi behöver nog lägga så stor vikt vid detta.
Senast redigerad av Pajosv 2016-07-23 kl. 16:18.
Citera
Avslutad
Varför läser jag hela tiden om Breivik och högerextremister i den här tråden? Vad är kopplingen liksom?
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Om Breivik-kopplingen stämmer så blir jag ännu mer oroad. Har inte oroat mig för högerextremister eftersom de inte sysslar med att angripa random människor i terrordåd.

Men om det nu visar sig att folk från mellanöstern tagit till sig Breiviks politiska motiv till terrordåd så har vi en fruktansvärd framtid att vänta oss där både extremhögern, extremvänstern och islam går loss på allt och alla.

Men där alla gärningsmän är invandrare.

GM var ju iranier så jag förstår inte alls vad du dillar om.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Vilket jävla sätt att hämnas på, han fick med 9 döda på sina hämnd som jag förståt hittills? Men är han gripen, hur gick det till isf? Men är det nu bekräftat att han är iranier?

En OT fråga, varför är du inte mod längre, du var bra, bland det bästa i ditt delfora iaf.

Det är bekräftat att han är tysk-iranier. Född i Tyskland men enligt uppgift dubbla medborgarskap.

Han greps inte, utan sköt sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in