2016-07-23, 10:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ali Sonboly och det är ute i media nu:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3704490/Armed-police-raid-apartment-teenage-Iranian-McDonald-s-killer-just-two-miles-launched-deadly-massacr e.html
Varför plockar med sig en printer?
Citera
2016-07-23, 10:43
Medlem
Inviciouss avatar
Tre av dödsoffren har albanska rötter. En 14-årig tjej, en 15-årig tjej och en 21-årig man. Detta kan jag bekräfta genom att en av mina vänner tycks vara besläktad med någon av dessa tre personer och la upp en Rest in Peace-bild med alla tre personer.
Citera
2016-07-23, 10:44
Bannlyst
Vet vi vilka som är GM än? invandrare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ali Sonbolys pappa kör taxi och mamman arbetar på ett varuhus enligt Daily Mail.

Bör vara pappans youtubekanal:
https://www.youtube.com/user/masoud3201

Visar inga tecken på att vara radikal muslim.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det har framkommit att jihadister / självmordsbombare ofta är drogpåverkade för att kunna utföra sina uppdrag, så drogernas effekt KAN tolkas som vansinne. Har läst att IS-krigarna strider med kroppen full av knark.

Det är två meningar som om han är "IS" inspirerad är lite förvirrade eller svårt få in i sammanhanget och det är "jag har varit mobbad i sju år" och " jag har gått i terapi/behandling". Om det är IS knark som du säger, då är det rejält feldoserat här
Citera
2016-07-23, 10:45
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det har framkommit att jihadister / självmordsbombare ofta är drogpåverkade för att kunna utföra sina uppdrag, så drogernas effekt KAN tolkas som vansinne. Har läst att IS-krigarna strider med kroppen full av knark.

Låter isåfall som Amfetamin, någon annan drog skulle gå ur för tidigt, men nej drogens effekt kan inte tolkas som vansinne. Isåfall får du skriva på alla krogbråk osv som vansinne pga alkohol, funkar liksom inte så.
Citera
2016-07-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, det totala antalet som dog igår verkar vara stabilt.

Åldersuppgiften hade jag inte sett, tack. Då har han gått in för att skjuta mer eller mindre jämnåriga, +- 3 år ungefär.
Det äldsta dödsoffret var en 45-årig kvinna.
Citera
2016-07-23, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Sannolikt pappans verksamhet, dvs limousine-service till och från flygplatsen:

http://www.flughafentransfer-muenchen.info/de/impressum

Verkar bo i ett bättre område, av bilderna i DM att döma.

finns inga direkta rinkeby o tensta i tyskland pa samma sätt som i sverige. omradet kan dock ej vara daligt ligger en maserati butik vid lägenheten och en sann lägger man ej varsomhelst. dvs vi kan konstatera att gm ljög om att han kom fran ett socialbidragsomrade, vidare var det ju uppenbart att han var blatte iom att vittnena ropade jävla blatte at honom och han svarade att han var tysk ett typiskt blattesvar finns ingen tysk eller svensk som svarar att man e svensk / tysk pga att man e född i sverige
Citera
2016-07-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Parkeringsbråket ska ha varit innan. Det framkom i den tyska artikeln, länk längre bak. Den texten slutar med att gärningsmannen sade "jag har inte gjort något", gick in och sedan hördes skott. Den turkiske mannen utanför försökte ju stoppa 18-åringen, som han såg på håll och skrek till, därav konversationen.

Han hade väl börjat skjuta från det taket läste jag nånstans.
Citera
Medlem
Tragiskt.
Snubbe som avrättade sina mobbare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vet vi vilka som är GM än? invandrare?
Endast en GM, Ali Sonboly, tysk-iranier som avslutade sitt meningslösa liv vid 18 år.

"Pojken var mycket mycket trevlig, jag kan inte säga något ont om honom" enl en grannkvinna om GM. Från Svt live.
Citera
2016-07-23, 10:48
Medlem
Venators avatar
Det talas om mobbing som "motiv" och en allmän reflektion är väl att om det helt brinner i proppskåpet så är det nog inte meningsfullt att tala om motiv på samma sätt som man gör med rationella och klart tänkande människor i vardagen. Det är nog rimligare att tala om mobbing som "bidragande orsak", "utlösande faktor" eller kanske rent av bara en grund för minnen och känslor som ger struktur åt upplevelser i en psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in