2016-07-23, 09:33
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är inte Iranier perser ? De flesta i alla fall ?
De Iranier jag känner i Sverige är 100% anpassade till det svenska samhället och tror på Jesus eller ingenting alls.

Hanif Bali är ett bra exempel tycker jag.
Många av de iranier jag har träffat är ofta helt okej, åtminstone relativt sett men det gäller väl mest de som kom förrut.
Citera
2016-07-23, 09:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Nu skriver Aftonbladet att stackaren har blivit mobbad i 7 år..?

Ska media sluta raportera för att det inte passar dig ?
Citera
2016-07-23, 09:34
Medlem
Tamborinos avatar
Givetvis en Muslim igen som slaktar oskyldiga människor.
På skitföretaget SVT är väl alla jätteledsena nu att det inte var en Högerextremist som det tjatades om hela tiden i går kväll och i natt.
Varje gång något stort händer så skämmer SVT ut sig med att försöka vinkla nyheter i en viss riktning i stället för att söka efter fakta.
Jag tror tyvärr att vi kommer att få se fler blodbad i Europa framöver som det i går kväll, Sverige kan snart stå på tur!!!
Citera
2016-07-23, 09:35
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Hanif Bali är ett bra exempel tycker jag.
Många av de iranier jag har träffat är ofta helt okej, åtminstone relativt sett.

Är man emot att icke vita ska finnas i Sverige är ju alla icke vita inte okej, vare sig de är Iranier, Irakier eller Afrikaner
Citera
2016-07-23, 09:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nu skriver Aftonbladet att stackaren har blivit mobbad i 7 år..Kan ingen spränga kontoren på våra kvällstidningar?

Fast det pekar mot att det finns ett motiv som gör att detta mycket väl kan vara en hämndaktion och inte ett terror brott då han har varit ute efter hämnd och inte samhällsförändringar så varför skulle vi spränga byggnader endast för att man rapporterar nyheter?
Citera
Medlem
När man försöker ursäkta massmord på bland annat små barn som sitter och äter med att skylla på ett det stackars ensamkommande monstret har blivit mobbad, så ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är inte Iranier perser ? De flesta i alla fall ?
De Iranier jag känner i Sverige är 100% anpassade till det svenska samhället och tror på Jesus eller ingenting alls.
Ja, de är perser. De var ej muslimer från början dessutom, utan zoroastrer eller kristna innan islam tog över med svärdet. De flesta iranier i Sverige är sekulära eller kristna.
Citera
2016-07-23, 09:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Tack. Ja det verkar högst oklart, lite olika beroende på vilken tidning man läser men ingen uttrycker sig med någon säkerhet på de frågorna. Lite märkligt faktiskt.

Jag måste ju ändå säga att jag själv tycker att mycket talar för att motivet mycket väl kan vara att ta hämnd på barn och ungdomar för att han har blivit mobbad. Han kan mycket väl ha skrikit Allahu Akhbar och bekänna sig till IS också men motivbilden ser mer ut som den ensamma galningens hämnd.

Jag har inte lyckats hitta åldrar på de som är döda och skadade, endast en 15 årig tjej är bekräftat död, stämmer det?

Vad jag vet för tillfället så ska det vara en 15 årig tjej som har dött ja, jag sitter tyvärr inte på all information så jag hoppas någon annan kan hjälpa dig.
Citera
2016-07-23, 09:38
Medlem
SpecialEditions avatar
I början av tråden fanns en bild på MGM och många skrev att han såg ut som en vanlig tysk. Det visades sig alltså vara en iranier som skrek "Allahu akbar" och mördade små barn på McDonalds eller har jag missat något?
Citera
Medlem
Alltså de iranier jag känner är oftast självdestruktiva. De är involverade i droger, alkohol och annat antiislamiskt. Vi kan definitivt inte se det som IS-akt, som någon annan nämnde så ser is shiamuslimer som infideler.

Den stora diskussionen borde kretsa kring om man vill ha individer med mörka drag som uppenbarligen har dålig självbehärskning. Tror Frankrike har större problem än Tyskland med horder av sandnegrer kongregerade på samma plats, tillsammans med frankrikes koloniala historia.

Jag känner inte igen Europa. Såna här saker ska inte hända här, men pga vilseledd politik (massinvandring) har man ju skapat det här samhället själv. Snacka om att förstöra en hel kontinent avsiktligt
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
När man försöker ursäkta massmord på bland annat små barn som sitter och äter med att skylla på ett det stackars ensamkommande monstret har blivit mobbad, så ja.

Det är inte ett ursäktande utan en förklaring till varför han kan ha gjort som han gjorde.

Lär dig skillnaden mellan att ursäkta och att försöka förstå varför något sker.
Citera
2016-07-23, 09:39
Medlem
Citat:
Nu skriver Aftonbladet att stackaren har blivit mobbad i 7 år..Kan ingen spränga kontoren på våra kvällstidningar?
Men GM har väl bara bott i Tyskland i 2 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in