Du är lika korkad som du röstar, vad oväntat. Om personen använder "allahu akbar" medans han skjuter på barn, då är det naturligtvis förknippat till den händelsen, eller hur?
Finner du själv det troligt att han skrek det av någon annan anledning? Kanske råkade slumpen vara så att han fick ett SMS där det står att han vunnit 2000:- på lotto precis då han skulle skjuta barnen och så skrek han "allahu akbar!" pg.a det?
Vittnet var själv muslim och hörde det tydligt, det tycker jag är ett ganska starkt vittnesmål. Dröm vidare du.
Men lägg av någon gång då! Jag tror mer på det jag ser på film än vad någon uppmärksamhetstörstande wacko sprungit till CNN om!!
Jag såg nyss på en snutt av en livesändning från RT.com och de sa att det INTE var ett islamistiskt dåd.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-23 kl. 02:15.
Jag har inte backat och reviewed materialet. Jag är nöjd med befintliga intryck och bekräftelser. We're moving on. Men håll ögonen öppna, det är detaljer som räknas!
En möjlighet är att han visste att han gjorde något ondskefullt, och att han efter sitt handlande skulle ta livet av sig. Då kan det vara läge att be till högre makter att de ska vara honom nådig...
Absolut. Likaså när man ser nån som gapar SIEG HEIL, och sen heilar. Det KAN faktiskt vara så att personen INTE är nazist alls, kan även vara att personen har ticks i högerarmen samt även har Tourettes Syndrom!
Jag tänker lite på filmen Dum & Dummare nu... "so you're telling me there is a chance..."
ARD Nachtmagazin, skyhögt över SVT. Hittills ett kvinnligt studioankare, en manlig och två kvinnliga reportrar och speakers. Vilken klass.
I videon ses tidigare nämnt klipp men uppförstorat; GM är förvisso svartklädd, men byxorna är blå jeans (och han verkar ha något neonrosa snott runt överkroppen?).
Något som jag börjat fundera på nu är videofilmerna på gärningsmannen. Det ser ut att vara ett ganska tidsutdraget förlopp. Först när han skjuter inne i McD, lämnar platsen och skjuter precis utanför. Sen vandrar SAKTA över gatan. Han är på en parkeringsplats och har en dialog med en person som står på en balkong en bit bort och sen hittas han EN KM från platsen, självmord.
Var är polisen under all denna tid?
Ja, det känns lite märkligt att polisen inte hann dit innan han flydde fältet. Men visst.. Den enkla förklaringen är att polisen tog för lång tid på sig att komma till platsen.