2016-07-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Han gick inte några 5 km, den gärningsman som är död är precis i närheten av köpcentret.

Jaså, jag läste att någon hittades 6 km bort vid en flod, men då var det fel i texten eller på min läsförmåga.
Citera
2016-07-23, 00:40
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Testar igen.

Har det varit fler skjutningar i München den senaste tiden? Hittade detta klipp, som laddades upp för 3 dagar sedan: https://www.youtube.com/watch?v=NTv2GFQoSTg

"munich mall shooting Hoax" etc. Jävligt märkligt sammanträffande.

Troligen nån som bytt namn på en 3 dagar gammal video bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Intressant kalkyl!

Ammunitionstypen spelar väl också roll? De lättaste typerna tar väl knappast kål på så många, medan de kraftigaste ger sådan rekyl att man knappast träffar prick med vart tredje-fjärde skott om man skjuter i rask följd?

Avståndet spelar stor roll. Om vi antar att detta är en relativt ovan pistolskytt har han svårt att träffa rörliga mål på större avstånd än ett tiotal meter. Är han däremot hyfsat tränad kan han vara effektiv på uppemot 50 meter.
Citera
Medlem
Parkeringsplatsvideon känns skum och passar inte in i islamistnarrativet. Känns underligt att en islamist skulle springa runt där och prata en massa goja och bete sig så pass förvirrat. Bröderna Kouachi i det första Paris-dådet betedde sig i och för sig underligt också, men inte på den nivån.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Han gick inte några 5 km, den gärningsman som är död är precis i närheten av köpcentret.
han som sköt var kapabel att ga 5 km pa 4 - 5 timmar kanske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Jaså, jag läste att någon hittades 6 km bort vid en flod, men då var det fel i texten eller på min läsförmåga.

Nej, det sägs han hittats vid olympiastadion.
Citera
2016-07-23, 00:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
sammanfattningsvis så kan konstateras att vi faktiskt vet för lite idag, för att kunna uttala oss om någonting annat att ett dåd på en Mc Donals restaurang har skett och att den tyska polisen jagar tre gärningsmän eller mindre beroende på om en eller flera av dessa redan är döda, varav en ev. tagit livet utav sig.

god natt, vi vet mer i morgon.
Citera
2016-07-23, 00:41
Medlem
scaleo97s avatar
Åtminstone en av skyttarna är invandrare.

Finns film på när han hotar en folksamling, några skriker då att han är en "jävla invandrare" på tyskt slang, varpå skytten svarar "jag är tysk", "jag är uppväxt i ett låginkomsttagare område" och "jag lever på socialbidrag".

Länk till filmen http://www.friatider.se/flera-doda-i-skottdrama-i-tyskland

Går enkelt att googla fram translationer för hela video konversationen om du vill. Men det viktiga här är att åtminstone en av skyttarna är invandrare.
Citera
2016-07-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Fantastiskt mycket desinformation som florerar på nätet och som media sväljer med hull och hår. Vad är poängen med journalister om de bara rapar upp vad som cirkulerar i random twitterflöden? Fullständigt bisarrt.
Förr trodde vissa att internet skulle leda till bättre journalistik. Granskande bloggar skulle leda till att vanlig media också måste höja sin nivå. Istället försökte media "hänga med" så snabbt som möjligt utan att kolla källor etc.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tycker iof snubben med pistolen ser ljus ut så kan ju vara vit. Ser inte ut som någon från MENA direkt. Sedan vilka motiv eller vilken övertygelse han har återstår att se, förstås.
Fast som jag nämnde lite tidigare, hudfärgen säger inte allt. Det finns några vita (som konverterade) inom IS till exempel. Media gillar däremot att snabbt påpeka om någon terrorist verkar vara vit. Som om det direkt betyder nazister och utesluter muslimsk terror. Ett exempel är bombattentatet i Boston. De blev däremot lite tystare när det visade sig vara muslimer ändå från Tjetjenien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg

Mycket desinformation. Polisen har även nu sagt att flera larm om skottlossningar i andra delar av staden är falsklarm.

Såvitt jag förstår är det enda som är bekräftat just kring köpcentrum och ännu sålänge bara en identifierad gärningsman, även om polisen ännu säger de tror på 3 st. Men vad jag förstår har vi inte sett någonting av de två andra ännu?
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
vart ligger mcdonalds restaurangen i förhållande till OS-byn?

Kanske 500 meter nordväst fågelvägen, det finns en trafikplats och jag tror järnvägsspår emellan.
Citera
Medlem
Kakistokratis avatar
Vad är det för typ av bössa som han använde utanför Donken?

17 skott sköts då.

Länge sa polisen att det rörde sig om 3 skyttar med gevär 8 skjutna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in