2016-07-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Länka bilden. Din länk fungerar inte för mig.

Det är en video, upplagd på twitter. Jag var själv osäker på om det var en Högernationalist eller Islamist men efter att ha sett videon så råder det inte längre några tvivel.

100% säkert att han inte är etnisk tysk iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det behöver det inte, inte om den enda skjutit sig i skallen. Men, informationen är ju så motstridig och knapphändig (för oss bystanders) så man vet ju aldrig. Får väl se i morgon

Men vittnen borde ju veta om det var 1 ,2 eller 3 personer som sköt. Så polisen borde vetat för flera timmar sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
TV4, SVT, Aftonbladet och Expressen proklamerar för att det med stor sannolikhet är ett dåd utfört av högerextrema.

Hand upp för den som tror på dem?
Gör de? Länka och citera gärna?
Citera
Medlem
Vimurs avatar
Varför skriver Expressen att GM skrek "jävla utlänning" när det enligt Bild var någon som skrek det åt honom varpå GM svarade "Jag är tysk".

"Anwohner: „Ihr scheiß Kanaken … “
Anwohner 2: „Ihr lauf da umeinander. Ihr Wichser, Alter!“
Mutmaßlicher Täter: „Ich bin Deutscher.“"
http://m.bild.de/news/inland/anschlag/in-muenchen-video-aufgetaucht-spricht-hier-der-killer-46955216.bildMobile.html
Citera
2016-07-22, 23:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I så fall lär saker och ting klarna kring GMs bakgrund och politiska motiv inom kort. Skott i skallen? Som han sköt själv?
Vet inte, lyssnar bara med ett halvt öra, men jag antar det. Nån snutperson som sa det...
Citera
Medlem
Vikingablod76s avatar
Såg precis filmen när GM gick ut från MCd och haltandes började skjuta folk. GM är blatte och inget snack om det. Oavsett dialekt. Han kan mkt väl vara andra generations hatisk muslim (vilket det vimlar av i bla Malmö) men han är blatte. Ser ut som bosnier, alban alt. turk (samma sak, Ottomaner)

Att han haltade kan bero på att han fick stryk inne på Donken eller skjöt sig själv/ricochette.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Varför skriver Expressen att GM skrek "jävla utlänning" när det enligt Bild var någon som skrek det åt honom varpå GM svarade "Jag är tysk".

http://m.bild.de/news/inland/anschlag/in-muenchen-video-aufgetaucht-spricht-hier-der-killer-46955216.bildMobile.html
Det påstods i början att han skrek det innan han sköt, vid donken (inte på nån av filmsnuttarna).
Citera
2016-07-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Så nu har vi även motstridiga vittnesmål om vad HAns Brun har talat om hela kvällen.

Fenomenalt.
Jag har inte lyssnat från början, men nu på sistone säger han islamism.... men det går inte att helt utesluta brun terror, även om Brun finner det osannolikt.
Citera
Medlem
Venators avatar
www.france24.com säger nu att polisen letar efter två eller tre personer, inte upp till tre personer, så det verkar finnas starka belägg för att det inte bara är GM.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur

Expressen har inte bättre info än vi att gå på, och gissar lika mycket som vi gör.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
TV4, SVT, Aftonbladet och Expressen proklamerar för att det med stor sannolikhet är ett dåd utfört av högerextrema.

Hand upp för den som tror på dem?

De gör de inte alls.
Citera
Medlem
Jag skulle nog sätta mina pengar på mentalt sjuk, i konversationen på taket pratar han ju om att han hade varit på behandling.

Sen när mannen som skäller ut honom säger att han borde vara på psyket så blir han arg och avslutar konversationen genom att gå därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in