2016-07-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Hasse Brun har brun materia i skallen och är lika pålitlig som Arnstad. Inget att bry sig om. Musslorna kommer fångas tids nog och då spelar det ingen roll vad den svenske Bagdad Bob-klonen säger.
Jag har lyssnat på Brun på svt.se:s livefeed, och där har Hans BARA talat om islamism...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodorn
"jag är tysk" = Kan vara så att han har åkt tunnelbanan i München

Han skrek jag är född i tyskland.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Man bekräftar nu att det nionde offret (flodmannen med skott i skallen) är (en av) GM. Antagligen låg vapnet bredvid...
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Verkar som tyska stasi är lika idiotiska som våra egna.
Citera
Medlem
Igen:
Kan någon länka till en anna nyhetssäntning än SVT? Gärna engelskspråkig, men då menar jag faktiskt en NYHETSSÄNDNING, inte massa folk på Sky News som sitter och snackar.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du måste lära dig att ta reda på fakta. IS-terrorister tar aldrig sitt eget liv om de inte har flippat ut fullständigt. Självmord är strängt förbjudet inom islam.
Det enda som är tillåtet och till och med anses väldigt fint är att dö som martyr, det vill säga dö i kamp mot fienden. Det är därför som de allra flesta islamistattackerna slutar med att GM blir skjutna av polisen (suicide by cop). Att de skulle rikta vapnet mot sig själva och skjuta är mycket ovanligt och skulle enligt deras tro innebära enkel biljett till helvetet. Martyrskap däremot ger garanterad plats i paradiset efter döden.

Att döda oskyldiga människor är inte martyrskap och deras garanterade plats är helvetet.
Citera
2016-07-22, 23:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Högerextrema personer skulle absolut kunna angripa politiker men inte vanliga människor. Jag tror inte ens att dom högerextrema skulle vilja skjuta in i ett flyktingläger. Mer då att markera med grishuvuden utanför portarna på någon källarmoské.

Vänta skall Ni får se! Jag är säker på att någon gång nu eller i snar framtid kommer ett angrepp på politiker som sålt ut den Europeiska civilisationen.

Så jag är ganska säker på att detta inte är ett attentat utfört av "högerextrema". Koden stämmer helt enkelt inte.

Det kan vara någon som utropar sig till "Islamist" det kan också vara en vanlig galning som helt enkelt flippat ur....varken Islamist eller Nasse... ....

Jag är inte helt inläst kring vad som hänt, men det verkar finnas tre huvudteorier?

– Inget (rimligt) motiv alls

Här kan vi räkna in gärningsmän som skjuter folk på måfå – dödandet är målet. Det finns kanske ett hat mot samhället, men mycket mer ideologiskt än så är det inte. Kanske man också kan räkna in någon form av nihilistiskt/ekofascistiskt motiv (typ Pekka-Eric Auvinen).

Vad som talar mot det är uppgifterna om flera gärningsmän, men jag vet inte riktigt hur pass allvarligt vi ska ta det. Det uppgavs vara flera gärningsmän också på Utøya, och nu senast i Nice.

– Högerextremism

Tror jag inte alls på, åtminstone inte ett ideologiskt medvetet sådant. Högerextrem terror brukar nästan alltid vara mer riktade, mot statsföreträdare, judar, muslimer, invandrare eller liknande. Mer planlöst dödande känns inte som att det ligger på det högerextremas agenda.

– Islamistisk terror

Kanske, men vad som talar mot det är att det än så länge saknas uppgifter som direkt tyder på det. Islamistisk terror brukar ofta inbegripa ett Allahu Akbar-rop...

Hans Brun talar tydligen också om vänsterextrem terror. Jag räknar inte in det som ett rimligt motiv, han tar upp det antagligen för att han vill neutralisera då han nämnt högerextrem terror som en möjlighet.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag har lyssnat på Brun på svt.se:s livefeed, och där har Hans BARA talat om islamism...

Så nu har vi även motstridiga vittnesmål om vad HAns Brun har talat om hela kvällen.

Fenomenalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du måste lära dig att ta reda på fakta. IS-terrorister tar aldrig sitt eget liv om de inte har flippat ut fullständigt. Självmord är strängt förbjudet inom islam.
Det enda som är tillåtet och till och med anses väldigt fint är att dö som martyr, det vill säga dö i kamp mot fienden. Det är därför som de allra flesta islamistattackerna slutar med att GM blir skjutna av polisen (suicide by cop). Att de skulle rikta vapnet mot sig själva och skjuta är mycket ovanligt och skulle enligt deras tro innebära enkel biljett till helvetet. Martyrskap däremot ger garanterad plats i paradiset efter döden.

Många självmordsbombare som missuppfattat allt då??
Citera
Medlem
0rganets avatar
Ytterligare en video: https://twitter.com/OnlineMagazin/status/756602341265113088 men det händer inte så mycket utom att det är några personer som springer ut och skriker.
Citera
Medlem
Adrian11s avatar
varför är de bara moskeer som öppnar dörrar
finns de inga kyrkor i munchen ?
Citera
2016-07-22, 23:45
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Att döda oskyldiga människor är inte martyrskap och deras garanterade plats är helvetet.
Muslimer delar inte din syn. Icke-muslimer ses som "otrogna" av muslimer och därför är det ok att döda icke-muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in