Citat:
Jag har hängt med väldigt mycket och därför ser jag att detta inte är något vanligt terrordåd.
För det första så använder GM pistol, vilket är väldigt ovanligt för ett planerat terrordåd. Bara när man ser manen som står utanför McDonalds och skjuter mot folk verkar minst sagt oplanerat.
Han ropar inte heller Allahu akhbar som islamister oftast gör. Sedan är det samtalet med en annan person som definitivt talar emot terrorbrott och till sist har vi polisen som säger att han tog sitt eget liv vilket en jihadist aldrig skulle göra.
Det skulle teoretiskt kunna vara högerextrema, men de skulle aldrig ge sig på en så meningslös och oplanerad attack. Skulle högerextrema göra något så skulle de troligen gå på politiker som de anser är förrädare. Eller så skulle de attackera invandrare och moskéer, men inte vanliga tyskar i ett köpcentrum.
För det första så använder GM pistol, vilket är väldigt ovanligt för ett planerat terrordåd. Bara när man ser manen som står utanför McDonalds och skjuter mot folk verkar minst sagt oplanerat.
Han ropar inte heller Allahu akhbar som islamister oftast gör. Sedan är det samtalet med en annan person som definitivt talar emot terrorbrott och till sist har vi polisen som säger att han tog sitt eget liv vilket en jihadist aldrig skulle göra.
Det skulle teoretiskt kunna vara högerextrema, men de skulle aldrig ge sig på en så meningslös och oplanerad attack. Skulle högerextrema göra något så skulle de troligen gå på politiker som de anser är förrädare. Eller så skulle de attackera invandrare och moskéer, men inte vanliga tyskar i ett köpcentrum.
Vid det senaste stora terrordådet i Nice så hade terroristen även där endast en pistol... Finns absolut inga vapenkriterier för att kopplas till islamistiskt terrorism
Enligt ett vittne, som har visats på alla stora nyhetskanaler så hade GM ropat allahu akbar inne på McDonalds
Du menar samtalet där han säger att han är född i Tyskland? Det skulle alltså innebära att han inte kan vara en radikal islamist?
Jag är övertygad om att detta rör sig om islamistisk terrorism, därför blir jag så förvånad över att så många tror att det är något annat... många bara pga utseende eller det faktum att det är 5 år sedan utöya
som ehh ja de ville utrota den judiska rasen. Miljontals döda. Så terror som terror. Det som förenar är när vissa grupper tror de står över andra.